Gå til innhold

Så ofte her,hvordan

Anbefalte innlegg

lissi1365380351
Skrevet

i all verden har dere tid til å sitte på nettet hele dagen?

Ser det er de samme trøtte nickene som går igjen dag etter dag,hva får dere ut av å sitte her og mase.

Har fulgt med en stund bare for moro skyld,syns det virker noe håpløst,vet forresten resten av evt.familien at dere sitter og maser og maser på nettet,døgnet rundt ser det ut som.

Fytte katta,kom dokkar i arbeid.

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

8

• Lillemus

5

• Mamma07

5

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Mrs. Wallace
Skrevet

Kanskje noen av oss har fleksible jobber som gjør at det er lettvint å smutte innom her i stedet for hva folk gjør på vanlige arbeidsplasser, som f.eks ta røykepause eller en sleng innom nabokontoret for en småprat.

Dessuten har kanskje noen av oss småbarn, som gjør at vi tilbringer de fleste kvelder hjemme. I stedet for å vegetere foran TV-en hele kvelden, leser vi bøker og surfer litt på nettet.

Sånn rent hypotetisk, naturligvis.

Så er det naturligvis fristende å påpeke at man må tilbringe litt tid her selv for å kunne avgjøre at andre tilbringer tid her.

Skrevet

Hei.

Jeg er hjemmeværende med baby Det tar ikke så mange minuttene å lese et par innlegg og legge inn et svar, så det rekker man fint å gjøre ørten ganger daglig. Dessuten er jeg en mester på enhåndsskriving så jeg skriver litt hver gang jeg ammer.

Akkurat nå f.eks ligger baby på gulvet og prøver å komme seg fremover, men klarer ikke. Det er viktig med denne motoriske treningen. Babyer nå til dags ligger altfor lite på magen på gulvet, sies det av fysioterapeuter som får inn dårlig nakketrente unger. Så jeg har ikke dårlig samvittighet for at hun ligger alene på gulvet et par timer mens jeg sitter ved pcen, hun har det akkurat så strålende som hun bør ha det. Jeg synger sanger for henne og snakker med henne mens jeg sitter i sofaen, og reagerer når hun mistrives.

Skrevet

Så når DU er her hele dagen, så er det "for moro skyld". Når VI er her hele dagen, så er det "mas".

Interessant!

Skrevet

Kanskje noen av oss har fleksible jobber som gjør at det er lettvint å smutte innom her i stedet for hva folk gjør på vanlige arbeidsplasser, som f.eks ta røykepause eller en sleng innom nabokontoret for en småprat.

Dessuten har kanskje noen av oss småbarn, som gjør at vi tilbringer de fleste kvelder hjemme. I stedet for å vegetere foran TV-en hele kvelden, leser vi bøker og surfer litt på nettet.

Sånn rent hypotetisk, naturligvis.

Så er det naturligvis fristende å påpeke at man må tilbringe litt tid her selv for å kunne avgjøre at andre tilbringer tid her.

Også er det folk som er sykemeldte, eller har et handicap som gjør at de ikke er i ordinære jobber.

Forøvrig burde man vel få lov til å oppholde seg på et nettsted uten å måtte forsvare sin tilstedeværelse...

Skrevet

Akkurat nå er jeg på jobb ja - har hatt et intenst møte - og slapper av littegranne. Jobber innimellom dol'ingen (altså svarer på mail, snakker i telefonen osv).

Om kvelden prioriterer jeg ofte dol'ing fremfor TV.

Annonse

trollemor;o)
Skrevet

Jeg sitter ikke her hele dagen akkurat. Jeg er her nå, litt til og fra. Men mellom 13.00 og 22.00 kommer jeg ikke til å være her. Da er jeg opptatt med andre ting.

Bare pass på deg selv du, så ordner vi opp med våre egne liv selv.

Mrs. Wallace
Skrevet

Også er det folk som er sykemeldte, eller har et handicap som gjør at de ikke er i ordinære jobber.

Forøvrig burde man vel få lov til å oppholde seg på et nettsted uten å måtte forsvare sin tilstedeværelse...

''Forøvrig burde man vel få lov til å oppholde seg på et nettsted uten å måtte forsvare sin tilstedeværelse...''

Så absolutt. Med ujevne mellomrom dukker det opp sånne sytere, som helt uten videre antar at de bruker tiden sin så myyye bedre enn andre her. Så får det heller være opp til hver enkelt å avgjøre hvor god tidsbruk det egentlig er å klage over andres nettbruk. ;)

Gjest Isflaket
Skrevet

''i all verden har dere tid til å sitte på nettet hele dagen? Ser det er de samme trøtte nickene som går igjen dag etter dag,hva får dere ut av å sitte her og mase.''

Ikke verst at du har tid til å sitte å følge med hele dagen,, din arbeidsgiver kan ikke forvente mye effektivitet fra din side..

Finn noe annet å bry hjernen din med!

Skrevet

Vær så snill å finn mirakelkuren som kan kurere min kroniske sykdom, så jeg kan komme meg ut i jobb!! Da skulle jeg gjerne mer enn gjerne jobbet...

Kan ikke skjønne hvorfor du gidder å bry deg om hva folk bruker dagene sine til og hvorfor. Pass på deg selv, så skal nok vi andre klare å organisere livene våre, slik at vi rekker alt det vi skal gjøre, i tillegg til å skrive litt/mye på DOL.

Skrevet

''Forøvrig burde man vel få lov til å oppholde seg på et nettsted uten å måtte forsvare sin tilstedeværelse...''

Så absolutt. Med ujevne mellomrom dukker det opp sånne sytere, som helt uten videre antar at de bruker tiden sin så myyye bedre enn andre her. Så får det heller være opp til hver enkelt å avgjøre hvor god tidsbruk det egentlig er å klage over andres nettbruk. ;)

Strengt tatt burde vel (også slike) innlegg ties ihjel...

Skrevet

De gangene jeg titter innom her i arbeidstida har jeg fryktelig dårlig samvittighet, det må jeg bare innrømme. For ikke har jeg tid, og det er selvsagt ikke rett å holde på med sånt. Det er ikke dette jeg har betalt for! Nå har jeg lunsjpause, men etterpå er det rett ut. Trur eg.

Andre kan jeg ikke uttale meg om. Men jeg vet at det er flere som bruker av arbeidstida. Om de har tid til det eller bare er litt hekta vet jeg ikke.

Andre kan være sykmeldt, hjemmeværende, uføretrygdet eller hva som helst.

Skrevet

''i all verden har dere tid til å sitte på nettet hele dagen? Ser det er de samme trøtte nickene som går igjen dag etter dag,hva får dere ut av å sitte her og mase.''

Ikke verst at du har tid til å sitte å følge med hele dagen,, din arbeidsgiver kan ikke forvente mye effektivitet fra din side..

Finn noe annet å bry hjernen din med!

Bra sagt!! :0)

Annonse

Skrevet

Akkurat nå er jeg på jobb ja - har hatt et intenst møte - og slapper av littegranne. Jobber innimellom dol'ingen (altså svarer på mail, snakker i telefonen osv).

Om kvelden prioriterer jeg ofte dol'ing fremfor TV.

"Om kvelden prioriterer jeg ofte dol'ing fremfor TV."

– Samme her :0)

Skrevet

"Om kvelden prioriterer jeg ofte dol'ing fremfor TV."

– Samme her :0)

Kremt. I går ble det først TV (Wallander), så en telefon, så DOL og til slutt (fra 24-01.30) lesing.....

I kveld skal jeg ikke se TV, og kanskje ikke DOL'e - bare lese og kanksje trimme litt.... Kanskje.

Skrevet

''Kan ikke skjønne hvorfor du gidder å bry deg om hva folk bruker dagene sine til og hvorfor. Pass på deg selv, så skal nok vi andre klare å organisere livene våre''

Enig..

Gidd ikke bruke tid på å "forklare" meg til slike som deg.. Mye tyder jo på at du sitter en del innpå her også. Du er ferska der ,du!

Skrevet

''Kan ikke skjønne hvorfor du gidder å bry deg om hva folk bruker dagene sine til og hvorfor. Pass på deg selv, så skal nok vi andre klare å organisere livene våre''

Enig..

Gidd ikke bruke tid på å "forklare" meg til slike som deg.. Mye tyder jo på at du sitter en del innpå her også. Du er ferska der ,du!

PSSST!

Hvordan går det med prosjekt Bli sunn og sprek?

Jeg har ikke løftet en finger ennå.....

Skrevet

Jeg har egen virksomhet og kan bestemme når jeg vil (dvs når jeg må) jobbe. For eksempel i går var jeg opptatt med mye jobbtull, og i dag er jeg opptatt med mye annet tull.

Vet ikke om Fiona vet at jeg er på nett.

Skrevet

PSSST!

Hvordan går det med prosjekt Bli sunn og sprek?

Jeg har ikke løftet en finger ennå.....

huff! :(

Håpte du ikke skulle spørre :P

Det går _veldig_ dårlig skal jeg si deg. I går drakk jeg brus og spiste kips og dip :( Og røykingen tør jeg ikke nevne...

Utsetter det til neste uke :)

Skrevet

huff! :(

Håpte du ikke skulle spørre :P

Det går _veldig_ dårlig skal jeg si deg. I går drakk jeg brus og spiste kips og dip :( Og røykingen tør jeg ikke nevne...

Utsetter det til neste uke :)

Ikke vent helt til neste uke da! Skal vi ta sit-ups i kor klokka 22 i kveld?

50 situps og så 30 ryggøvelser og så 20 knebøyninger - og så er vi i gang????!!!!!

Og du - ikke flere røyk i dag, hva? Kan du ikke spise en gulrot hver gang du har lyst på en røyk da (*naiv*?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...