northlady Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hei, jeg er en dame på 42 som er utrent med unntak av en daglig spasertur med hunden. Jeg har begynnt på styrketrening og har oppdaget at jeg har svært høy puls under trening. Både maskinene og min pulsklokke registrerer det samme. D et går utrolig raskt at pulsen min går over 200. I dag har jeg hatt en maxpuls på 241. Er overvektig og en røyker, så dette er ingen toppidrettsutøver : -) Er dette farlig? Kjenner ikke ubehag, annet enn at jeg blir andpusten. Har ingen sykdommer som jeg kjenner til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Flott at du har begynt å trene i tillegg til dine hyggelige lufteturer med hunden! Når du starter opp med det er det fornuftig med lavintensitet-trening til å begynne med. Kombinasjonen ergometersykkel og styrketrening er fin og hvis du i tillegg gjør turene med hunden både litt lengre og raskere så burde du legge ett godt grunnlag. Men til pulsen din. At den fyker så raskt opp er litt uvanlig men neppe noe farlig så lenge du ikke presser på for hardt. Likevel synes jeg dette bør sees på hos legen din. Både blodtrykk og EKG bør sjekkes. Det kan være en rytmeforstyrrelse som plutselig slår inn når du anstrenger deg. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.