Gå til innhold

Troll av en leieboer?

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det snakkes om hushaier etc.

Men er det noen som har hatt grusom leieboer? Hva gjorde h*n?

Fortsetter under...

Gjest anonma
Skrevet

ja, det har jeg hatt. Har leieboer som leier soverom, deler resten av leiligheten.

høylytt sex og roping og hyling kunne høres inne fra soverommet hennes hele tiden mens kjæresten var på besøk.

høylytt stønning når de hadde sex.

Og masse roping og hyling når de "lekeloss" eller hva i alle dager de drev med.

urenslig var hun og. Rotete. Brukte truser med mensblod i lå slengt på badet.

og når hun f.eks vasket sine egne klær, tok hun bare bort mine og la de på bordet for å bruke mitt tørkestativ selv. Selv om mine klær fortsatt var våte!

Så prøvde hun å begå "selvmord", så kjæresten måtte gjemme alle knivene og slik. (alle knivene var mine)

politi, ambulanse...

dette holdt hun hemmelig selvfølgelig, fikk vite via noen andre.

Men var svært lykkelig da jeg fikk vite det, så jeg fikk grunnlag for å få henne hivd ut.:)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

ja, det har jeg hatt. Har leieboer som leier soverom, deler resten av leiligheten.

høylytt sex og roping og hyling kunne høres inne fra soverommet hennes hele tiden mens kjæresten var på besøk.

høylytt stønning når de hadde sex.

Og masse roping og hyling når de "lekeloss" eller hva i alle dager de drev med.

urenslig var hun og. Rotete. Brukte truser med mensblod i lå slengt på badet.

og når hun f.eks vasket sine egne klær, tok hun bare bort mine og la de på bordet for å bruke mitt tørkestativ selv. Selv om mine klær fortsatt var våte!

Så prøvde hun å begå "selvmord", så kjæresten måtte gjemme alle knivene og slik. (alle knivene var mine)

politi, ambulanse...

dette holdt hun hemmelig selvfølgelig, fikk vite via noen andre.

Men var svært lykkelig da jeg fikk vite det, så jeg fikk grunnlag for å få henne hivd ut.:)

Huff!

Grufulle greier! Glad du fikk kastet henne ut. Sluttet du å leie ut etter dette?

Et ungt par jeg kjenner hadde kjøpt seg stort hus. De leide ut sokkelleilighet med en parkeringsplass. Rundt huset var det plass til parkering for tre biler. Paret kjefta på utleier om utleier brukte to plasser! Paret i sokkelleiligheta kastet også utleiers klær fra snora om de skulle henge klær. Og leieboerne tok seg til rette og inviterte venner og okkuperte hele hage-møblementet ved finvær.

Helt utrolig.

Det samme unge paret så samtidig en annonse om ei fortvilt mor og 16 årig sønn som manglet bosted. De tilbudte mor+ sønn og leie et par soverom i hovedleiligheten. Sønnen tok i mot tilbudet. Han bodde der- og plutselig var han borte- uten å ha betalt noe som helst.

En annen venninne fortalte om da de leide ut en hybel m/kjøkkenkrok og vask. De erfarte en leieboer som aldri gikk på do! Tiden gikk og det stanket rundt rommet!!!!

Gjest anonma
Skrevet

Huff!

Grufulle greier! Glad du fikk kastet henne ut. Sluttet du å leie ut etter dette?

Et ungt par jeg kjenner hadde kjøpt seg stort hus. De leide ut sokkelleilighet med en parkeringsplass. Rundt huset var det plass til parkering for tre biler. Paret kjefta på utleier om utleier brukte to plasser! Paret i sokkelleiligheta kastet også utleiers klær fra snora om de skulle henge klær. Og leieboerne tok seg til rette og inviterte venner og okkuperte hele hage-møblementet ved finvær.

Helt utrolig.

Det samme unge paret så samtidig en annonse om ei fortvilt mor og 16 årig sønn som manglet bosted. De tilbudte mor+ sønn og leie et par soverom i hovedleiligheten. Sønnen tok i mot tilbudet. Han bodde der- og plutselig var han borte- uten å ha betalt noe som helst.

En annen venninne fortalte om da de leide ut en hybel m/kjøkkenkrok og vask. De erfarte en leieboer som aldri gikk på do! Tiden gikk og det stanket rundt rommet!!!!

herregud...

helt utrolig hva folk kan få seg til å gjøre...

jeg leier fortsatt ut, men til litt mer oppegående folk denne gangen...

Skrevet

Jeg har leid ut leieligheter i snart ti år og har egentlig ikke så mye å komme med. Jeg har vært heldig, men jeg er nøye på hvem jeg leier ut til og mener selv at jeg er en rimelig god menneskekjenner. Jeg ser det med en gang jeg om jeg vil leie ut til dem eller ikke.

Det er kun to stk jeg har hatt litt problemer med, den ene var ei jente som var veldig grisete av seg, det lå brukte truser og kondomer overalt, i tillegg til at det var matrester over hele leiligheten og det stinket surt.

Hun fikk jeg ut etter relativ kort tid. Jeg hadde ikke kommet til å leie ut til henne, men jeg kjente hennes samboer, så det var han jeg leide ut til, men så flyttet han.

Så var det en yngre gutt som leide i 3 måneder av meg, han sa opp selv fordi han så at han ikke ville klare utgiftene. Den siste husleien fikk jeg problemer med, så jeg jaget han rundt i hele kommunen, men jeg fikk pengene mine til slutt. Han har forøvrig tatt store grep i livet sitt og ordnet opp med alle han skyldte penger.

Men jeg er ganske skarp i kantene hvis det er noen som begynner og oppføre seg dårlig, så det kan være at det har hjulpet.

Hyblene jeg leier ut har jeg aldri hatt problemer med og det er gutter og jenter som er i mellom 16 til 19 år. De har betalt punktlig og bråker svært lite. Noen har det svært rotete med klær på rommene sine, men utover det er det ikke problemer og det er noe jeg ikke bryr meg om heller.

Gjest Litt mer anonym nå...
Skrevet

Vi leide ut i mange år, og hadde veldig gode erfaringer lenge - helt til vi leide ut til et ungt par...

De løy om inntekter og jobber og var smarte nok til å gi oss referanser som løy for dem, men det hadde jo ikke vært så stort problem forsåvidt om de ikke hadde brutt regel nr 1: Ikke røyke inne. Problemet med røyking inne var at all røyk tok turen opp til oss (dette var en sokkel) via ventilasjonssystemet, så hos oss luktet det hele tiden gammel fest. Spesielt på badet.

De var skikkelig utrivelige mennesker, som vi ble kvitt på en måned. Vi tok sikringen hos dem... Ikke lovlig, det er klart, men det førte til at de forsvant ut. Vi vurderte mange tiltak, var i kontakt med sosialkontor (hun viste seg å være sosialklient), barnevernet (hun hadde en jente som var svært syk - astmatisk - som hun røykte sammen med, og det var helt grusomt å høre de rallende hostekulene fra 2-åringen) og politi.

Grunnen til at det var kritisk for oss med røyk opp i huset, var vår lille astmatiker som ble kjempesyk.

Og før noen går rabiat: Vi tok ikke sikringen når den lille jenta var der. Bare når de voksne var der alene.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...