Gå til innhold

Jeg og mannen min er visst i slekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt for lenge siden i fra en som driver med slektsforskning i familien at vi er i slekt med Harald Hårfagre.

Så fikk jeg høre nå nettopp etter en telefonsamtale mannen min hadde hvor de drev og planla slektsstevne, at en i familien har sporet opp at slekten hans stammer i fra Harald Hårfagre.

Så vi er o slekt vi;o), og det er sikkert halve Norges befolkning:)

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• Lillemus

7

• Cookiemonster

6

• AneM1365380603

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ta det med en stoooooor klype salt du. :o) Hr. Hårfarge må visstnok hatt temmelig mange avkom rundtomkring om han skal være stamfar til alle som påstår de har sporet slekten sin tilbake til ham. :o)

Mrs. Wallace
Skrevet

De fleste nordmenn stammer fra Harald Hårfarge, skal man tro ivrige slektsforskere rundt omkring.

Skrevet

Ta det med en stoooooor klype salt du. :o) Hr. Hårfarge må visstnok hatt temmelig mange avkom rundtomkring om han skal være stamfar til alle som påstår de har sporet slekten sin tilbake til ham. :o)

Jeg tar det med en stooor klype salt jeg;o)

Skrevet

Jeg tar det med en stooor klype salt jeg;o)

Ja, for ikke å snakke om hvor usikre data man kan ha for så langt tilbake i tiden! ;-)

Men jeg er i slekt med meg selv, da. Ikke verst;-)

Annonse

Skrevet

vV har ikke sjekket opp. Men sansynligheten for at meg og mannen min er i fam er egentlig ganske stor eller at det er noe i familien hos fedrene våre.. Min tremeld eller firem er fetteren til pappaen hannes eller noe i den duren. eller så var det morfaren som var i slekt med min tre el fire meld :)

Vet jo at tre og fire meld ikke er noe, men det er arti :) Så gikk jeg bare rett over fjellet for å finne han :P

Skrevet

vV har ikke sjekket opp. Men sansynligheten for at meg og mannen min er i fam er egentlig ganske stor eller at det er noe i familien hos fedrene våre.. Min tremeld eller firem er fetteren til pappaen hannes eller noe i den duren. eller så var det morfaren som var i slekt med min tre el fire meld :)

Vet jo at tre og fire meld ikke er noe, men det er arti :) Så gikk jeg bare rett over fjellet for å finne han :P

Jeg klarer bare ikke dy meg - det heter ikke tremelding, men tremening...

Skrevet

''Jeg klarer bare ikke dy meg - det heter ikke tremelding, men tremening...''

Jeg klarer bare ikke dy meg - det heter ikke tremening, men tremenning!! ;-)

Gjest mallet
Skrevet

.. og det heter ikke tremening, men tremenning :)

Skrevet

''Jeg klarer bare ikke dy meg - det heter ikke tremelding, men tremening...''

Jeg klarer bare ikke dy meg - det heter ikke tremening, men tremenning!! ;-)

*Hehe* Helt greit! :o)

Skrevet

.. og det heter ikke tremening, men tremenning :)

Jadda - jadda - jadda... ;o)

candyqueen_83
Skrevet

Det heter tremenning og firmenning :Op

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

Jeg skrev visst litt sent :P Hadde ikke oppdatert

Gjest mallet
Skrevet

Flere jeg kjenner som driver med slektsforskning sier at det er nesten umulig å spore norske slekter lenger tilbake enn 1600-tallet, fordi det er et stort gap etter svartedauen da så godt som alle skrivekyndige ble utslettet, slik at det ikke ble ført kirkebøker eller lignende på lang tid.

Skrevet

Flere jeg kjenner som driver med slektsforskning sier at det er nesten umulig å spore norske slekter lenger tilbake enn 1600-tallet, fordi det er et stort gap etter svartedauen da så godt som alle skrivekyndige ble utslettet, slik at det ikke ble ført kirkebøker eller lignende på lang tid.

Det er helt riktig. :o) Men du verden så spennende det er å forske litt i sin egen slekt! Det blir man lett hekta på!

Skrevet

*Hehe* Helt greit! :o)

Og med det samme vi driver og pirker ...... ny overskrift! ;-)

Skrevet

Og med det samme vi driver og pirker ...... ny overskrift! ;-)

Jeg er elendig på ny overskrift når jeg endrer tema i en tråd...

Skrevet

Jeg er elendig på ny overskrift når jeg endrer tema i en tråd...

Det var ikke pga temaendring jeg endret overskriften, men pga _språket_ i overskriften;-)

Skrevet

De fleste nordmenn stammer fra Harald Hårfarge, skal man tro ivrige slektsforskere rundt omkring.

''De fleste nordmenn stammer fra Harald Hårfarge, skal man tro ivrige slektsforskere rundt omkring.''

Og om tusen år så går diskusjonen ivrig her på Dol, om "at de fleste nodmenn stammer i fra Rune Rudberg", ikkje fullt såå mye å skryte av kanskje...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...