Gå til innhold

Ny jobb i morgen

Anbefalte innlegg

Gjest Seccreccia
Skrevet

Jeg starter i ny jobb i morgen etter en laaang periode som student. Må si jeg er veldig nervøs. Noen som har noen gode råd?

Fortsetter under...

Skrevet

Det høres spennende, og jeg kan godt forstå at du er nervøs. Etter lang tid vekke fra arbeidslivet føler man seg nok som litt av en novise igjen når en skal kaste seg inn i det igjen.

Jeg synes rådene til adelie var svært gode. Det å være litt ydmyk og positivt avventende i starten mener jeg gir et sympatisk uttrykk.

Kanskje hjelper det deg å forestille deg hvordan situasjonen oppfattes fra den nye arbeidsgivers ståsted; at vedkommende ønsker å gi et så godt inntrykk av arbeidsplassen som mulig. Kanskje vedkommende er spent på å møte deg også. Jeg benytter i alle fall slike tanke-strategier for å redusere min egen nervøsitet i tilsvarende situasjoner.

Jeg ønsker deg all lykke til i morgen!

Skrevet

1) lytt, og 2) smil :)

Godt råd! Det er faktisk alt som trengs.

Vi fikk en ny mann på jobben i dag, og jeg tenkte med meg selv at han der virker jammen hyggelig!

Når jeg tenker på det nå, gjorde han faktisk kun de to tingene du nevner. Tror ikke jeg hørte at han sa noe særlig. Så det rådet kan Seccreccia trygt følge :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...