Gå til innhold

studenter som har med barn på forelesning

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen en som er lei av barnegråt
Skrevet

Synes dere det er uproblematisk?

Var på forelesning i dag, og det var tre eller fire mødre som hadde med spedbarn. Det er greit så lenge de sover rolig, men det gjorde ingen av barna. De skrek på omgang.

Jeg blir så distrahert av å høre på ungeskrik, i tillegg til alle andre lyder jeg må høre på når vi er i store forelesningssaler.

Er det en rettighet å ha med spedbarn på forelesning?

Gjest mallet
Skrevet

Jeg har hatt med små barn på forelesning/foredrag et par ganger, men da har jeg alltid gått ut med barna med en gang de har blitt urolige. Det burde da være en selvfølge.

Skrevet

Eg vet ikkje om det er lov.

Men kan du bruke ørepropper?

Eller spør mødrene om ikkje barna deres har noen far?

Skrevet

Jeg ville ikke tatt med meg en baby på forelesning. En ting er at man spør på forhånd om det er greit, men det er vel ingen som tør si det motsatte?

Gjest liker heller ikke støy
Skrevet

Uproblematisk så lenge de ikke gråter/forstyrrer.

Har hatt tre babyer "i klassen", og foreldrene har alltid gått ut med barna så snart de begynte å lage lyd.

Litt frekt å IKKE gjøre det...

Gjest student med propper
Skrevet

Inntrykkene fra forelesningen blir kanskje ikke helt de samme med propper i ørene :o) med mindre foreleseren har et usedvanlig tydelig kroppspråk!

*klem*

Skrevet

Inntrykkene fra forelesningen blir kanskje ikke helt de samme med propper i ørene :o) med mindre foreleseren har et usedvanlig tydelig kroppspråk!

*klem*

Geir pleide nok å sove på sine forelesninger ;-)

Gjest student med propper
Skrevet

Geir pleide nok å sove på sine forelesninger ;-)

Det forklarer saken!

Geir, du er avslørt :o)

Skrevet

*klem*

*LOL* Det nærmer seg leggetid ja.

*klem*

Skrevet

Jeg har selv studert sammen med småbarnsmødre. De var da hensynsfulle og gikk ut med en gang babyen begynte å lage lyd.

Kan ikke forstå at de har samvittighet til å sitte i forelesningssalen med en gråtende baby.

Skrevet

Jeg har selv studert sammen med småbarnsmødre. De var da hensynsfulle og gikk ut med en gang babyen begynte å lage lyd.

Kan ikke forstå at de har samvittighet til å sitte i forelesningssalen med en gråtende baby.

Husker jeg var på dokketeater da eldstemann var 2,5 og nr to var 4 mnd. Hurpa i billettluka var meget sur på at jeg skulle ha med babyen. Hun sa at jeg måtte gå ut hvis hun grein, og det var jo helt selvklart. Hurpa påstod at jeg også måtte betal for babyen....

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg synes det er uproblematisk så lenge man forlater salen med en gang barnet begynner å forstyrre.

Skrevet

Husker jeg var på dokketeater da eldstemann var 2,5 og nr to var 4 mnd. Hurpa i billettluka var meget sur på at jeg skulle ha med babyen. Hun sa at jeg måtte gå ut hvis hun grein, og det var jo helt selvklart. Hurpa påstod at jeg også måtte betal for babyen....

Å betale for en 4 mnd gammel baby er vel drøyt ja. Og for meg er det selvfølgelig å ta med babyen ut hvis den gråter i situasjoner der det skal være stille.

Hadde med minstemann på kino da han var 4 mnd gammel. Satt med vogna inne på kinoen, og rett ved utgangen, klar til å fosse ut. Men tror du ikke gutten sov seg gjennom hele filmen, han som på den tiden sjelden sov mer enn 1 time om gangen :) Søvndyssende film, sikkert ;)

AneM1365380603
Skrevet

''Hurpa påstod at jeg også måtte betal for babyen....''

Betale for en baby som verken har eget sete eller har glede av forestillingen.... For en dustekjerring.

Skrevet

Jeg synes ikke det skulle være lov å ha med spebarn på forelesning av hensyn til de andre studentene. Kort og godt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg underviser svært mye. Jeg synes det er greit så lenge barna er absolutt stille. Når de forstyrrer, stopper jeg foreleningen og begynner ikke igjen før mor/far og barnet har forlatt rommet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ørepropper? På forelesning?

Vel- da er det likeså godt å ikke være på forelesning.

Babyer/barn hører ikke hjemme på forelesning.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg underviser svært mye. Jeg synes det er greit så lenge barna er absolutt stille. Når de forstyrrer, stopper jeg foreleningen og begynner ikke igjen før mor/far og barnet har forlatt rommet.

Flott at du tar ansvar for undervisnings-situasjonen til de andre studentene.

:-)

Skrevet

Å betale for en 4 mnd gammel baby er vel drøyt ja. Og for meg er det selvfølgelig å ta med babyen ut hvis den gråter i situasjoner der det skal være stille.

Hadde med minstemann på kino da han var 4 mnd gammel. Satt med vogna inne på kinoen, og rett ved utgangen, klar til å fosse ut. Men tror du ikke gutten sov seg gjennom hele filmen, han som på den tiden sjelden sov mer enn 1 time om gangen :) Søvndyssende film, sikkert ;)

Vi har også hatt med minstejenta på kino fra hun var baby, og hun pleier alltid å sovne - t.o.m. nå i høst da hun var 3,5 år.

Men hun var med på barneteater i jula - med 5 års grense - og var LYSVÅKEN hele tida - så det var helt klart noe helt annet for henne :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...