Gå til innhold

Redusert stilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

I arbeidsmiljøloven § 4,2, står blant annet dette:

'' Arbeidstaker som av helsemessige, sosiale eller andre vektige velferdsgrunner har behov for å få redusert sin arbeidstid, har rett til dette dersom arbeidstidsreduksjonen kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for virksomheten.''

Hva ligger egenlig i sosiale eller andre vektige velferdsgrunner?

Fortsetter under...

Skrevet

Er ikke det bl.a. det å ha små barn?

Det mener jeg og... Men mener jeg leste en plass der dette stod mer konkret. At det var grunn nok å ville tilbringe mer tid med barna sine. Men finner ikke dette konkrete igjen i i loven...

Skrevet

Det mener jeg og... Men mener jeg leste en plass der dette stod mer konkret. At det var grunn nok å ville tilbringe mer tid med barna sine. Men finner ikke dette konkrete igjen i i loven...

Gå inn på www.arbeidstilsynet.no. Se under redusert arbeidstid.

Skrevet

Der kan ikke jeg hjelpe deg - beklager :( Er skikkelig dårlig på lover og regler og slik.

Skrevet

Gå inn på www.arbeidstilsynet.no. Se under redusert arbeidstid.

Takk for svar, men hadde hatt vett nok til å søke opp på de sidene selv, og der fant jeg det!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...