Gjest Enjo Skrevet 8. januar 2008 Skrevet 8. januar 2008 I arbeidsmiljøloven § 4,2, står blant annet dette: '' Arbeidstaker som av helsemessige, sosiale eller andre vektige velferdsgrunner har behov for å få redusert sin arbeidstid, har rett til dette dersom arbeidstidsreduksjonen kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for virksomheten.'' Hva ligger egenlig i sosiale eller andre vektige velferdsgrunner? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. januar 2008 Skrevet 8. januar 2008 Er ikke det bl.a. det å ha små barn? 0 Siter
Gjest Enjo Skrevet 9. januar 2008 Skrevet 9. januar 2008 Er ikke det bl.a. det å ha små barn? Det mener jeg og... Men mener jeg leste en plass der dette stod mer konkret. At det var grunn nok å ville tilbringe mer tid med barna sine. Men finner ikke dette konkrete igjen i i loven... 0 Siter
pastell Skrevet 9. januar 2008 Skrevet 9. januar 2008 Det mener jeg og... Men mener jeg leste en plass der dette stod mer konkret. At det var grunn nok å ville tilbringe mer tid med barna sine. Men finner ikke dette konkrete igjen i i loven... Gå inn på www.arbeidstilsynet.no. Se under redusert arbeidstid. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Det mener jeg og... Men mener jeg leste en plass der dette stod mer konkret. At det var grunn nok å ville tilbringe mer tid med barna sine. Men finner ikke dette konkrete igjen i i loven... Der kan ikke jeg hjelpe deg - beklager Er skikkelig dårlig på lover og regler og slik. 0 Siter
Gjest Enjo Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Gå inn på www.arbeidstilsynet.no. Se under redusert arbeidstid. Takk for svar, men hadde hatt vett nok til å søke opp på de sidene selv, og der fant jeg det! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.