Gå til innhold

Facebook spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest surrekoppen
Skrevet

Jeg er ikke medlem. Nå lurer jeg på om man er der med fullt navn og slikt? Kan folk vite hvem du er og hvor du bor osv? Og går det an å slette seg helt? Jeg synes jeg husker at det var snakk om at det ikke er mulig å slette seg?

Fortsetter under...

Skrevet

Man kan oppgi hvilke opplysninger man ønsker, falskt navn om så måtte være - ulempen med akkurat det er jo at det ikke blir så lett for tidligere klassekamerater, studievenner, folk fra barndomsbygda etc. å finne deg, og det er jo mot sin hensikt. Mtp. adresse og andre personlige opplysninger så behøver du ikke oppgi disse, det er kun et navn som kreves. Du kan også oppgi adresse og så sette begrensning for hvem som kan se denne.

Det med sletting gikk på at selv om du slettet profilen din så ble alt av filer liggende på serveren (f.eks. bilder du har lastet opp). Om du sletter disse fra profilen før du sletter selve profilen blir de ikke lenger tilgjengelige / synlige for de andre brukerne, men igjen: de er visst fremdeles på selve Facebook sin server.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Man har mange muligheter til innstiller på Facebook og du stiller selv inn denne sikkerheten. Det kan være lurt å sette seg skikkelig inn i dette. Folk er jo stort sett der inne som seg selv, poenget er jo at man skal kunne finne hverandre og dermed bør jo også navnet ditt være oppgitt. Om du vil oppgi adresse/telefonnummer/mail velger du helt selv. Du velger også hvem som skal ha tilgang til din profil.

Du har fullt mulighet til å slette deg som bruker, du blir fortsatt liggende på Facebook med all informasjon du har lagret. Men du blir deaktivert og synes ikke for andre brukere før du eventuelt selv bestemmer deg for å aktivere brukeren igjen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Du kan selvsagt oppgi akkurat hvilket navn du ønsker, men da blir jo litt av poenget borte - nemlig å treffe gamle og nåværende venner og bekjente.

Men når det gjelder opplysninger som bosted, arbeidsplass, epostadresse, hjemmeside, telefonnummer og bilde av deg selv, velger du selv hvor mye eller lite du vil oppgi. Du kan velge å skjule alle eller noen slike opplysninger. Du kan også stille inn kontoen din slik at f.eks bare de du godkjenner som venner får se slike ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...