Gå til innhold

hjemme trening, hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å begynne med trening hjemme i stua i starten, hva anbefaler dere av trenings dvdèr? Kan pilates være noe for meg og min mann? Han må ned i vekt, jeg må styrke kroppen (og gjerne ned et par-tre kilo) Grunnen til at vi vil starte hjemme er kondisen, vi vil satse i eget tempo. Han skal svømme i tillegg til at vi bruker trimsykkel hjemme. Så hva anbefaler dere? Fint om det er litt gøy.

Fortsetter under...

Skrevet

Det du trenger er noen vekter også, både håndvekter og en vektstang med en del kilo.

Tradisjonelle øvelser som situps, knebøy og pushups er gode hjemmeøvelser. I tillegg gjerne mye gåing/løping i skogen.

Skrevet

Det du trenger er noen vekter også, både håndvekter og en vektstang med en del kilo.

Tradisjonelle øvelser som situps, knebøy og pushups er gode hjemmeøvelser. I tillegg gjerne mye gåing/løping i skogen.

''I tillegg gjerne mye gåing/løping i skogen.''

Vi satser på dette etter litt øvelser hjemme først ja :) Vekter, det har vi i hus. Takk for tips! Et sted må vi jo begynne :)

Gjest Angela26
Skrevet

Pilates skal vaere en svaert effektiv trening, men raske resultater.

"Etter 10 ganger merker du forskjell".

"Etter 20 ganger ser du en forskjell".

"Etter 30 ganger ser andre forskjell paa kroppen din".

Gjennom Tvshop.no kan du kjoepe dvd-er av Pilates. Jeg tror det heter : Windsor Pilates, som er en videreutvikling av pilates.

Det passer baade for menn og kvinner! :-)

I tillegg til Pilates kan man kombinere med kondisjonstrening, som feks. sykkel.

Ellers er gode gamledagse oevelser som sit-ups, push- ups og kneboey effektivt ogsaa.

Jeg husker da jeg holdt paa med sit-ups. Jeg saa forskjell paa magen bare etter 14 dager. Jeg begynte i det smaa, og klarte opp til 70 sit-ups til slutt! Jeg saa at de oevre magemusklene ble markerte og magen mye strammere!

Men saa slutta jeg....:-( Hmmm.....

Jeg skal begynne aa trene igjen jeg ogsaa naa. Har ogsaa kjoept meg en renselseskur for aa drive ut avfallsstoffer og for aa bedre energien, og faa ut evt. overfloedig vann i kroppen.

Har ogsaa lyst til aa kjoepe en Pilates video.

Jeg tror det er en god start :-)

Lykke til med dere!

Skrevet

Finn noe musikk med litt fart i, som får deg til å yte litt. Av erfaring så vet jeg at når jeg setter på musikk jeg liker og som det er litt rytme i, så bruker jeg kroppen mer-

Bruk gjerne pilatesball, og skaff evt en CD som viser hvilke øvelser dere kan ta.

Trimsykkel er jo bra,, sett den et sted der dere kan se tv samtidig eller ved stereon der dere kan høre musikk eller lydbøker!?

Skaff dere håndvekter også, og evt strikker.. det e mang fine øvelser som kan gjøres med dette.

Det viktige nå er å komme i en rutine, finne øvelser som man trives med og som man har lyst til å fortsette med! Kanskje det viktigste av alt! ha det gøy

Lykke til

AneM1365380603
Skrevet

Jeg trimmer til musikk hjemme hver dag omtrent. Musikken har veldig rask takt. Jeg synes det er gøy :) I tillegg har jeg skritteller slik at jeg ser for sprek jeg har vært ;)

Det hender jeg tar situps mens jeg ser på tv.

Annonse

Gjest tacomix
Skrevet

Jasså, skal du begynne å trene ;) Sikkert bra det :o) Selv går jeg mye turer i skog og mark, det gjør godt.

Skal selv begynne med pilates en gang, har det jeg trenger til det, men det tar litt tid å begynne ;)

Du må ikke glemme å trimme fingertastene også ;) Jeg har en del å fortelle, så jeg håper å kunne fortelle det snart.

Skrevet

''I tillegg gjerne mye gåing/løping i skogen.''

Vi satser på dette etter litt øvelser hjemme først ja :) Vekter, det har vi i hus. Takk for tips! Et sted må vi jo begynne :)

Flott med knebøy når en har noen kilos motstand.

Kjekt å ha litt forskjellige vekter, slik at det blir litt motstand.

Skrevet

Pilates skal vaere en svaert effektiv trening, men raske resultater.

"Etter 10 ganger merker du forskjell".

"Etter 20 ganger ser du en forskjell".

"Etter 30 ganger ser andre forskjell paa kroppen din".

Gjennom Tvshop.no kan du kjoepe dvd-er av Pilates. Jeg tror det heter : Windsor Pilates, som er en videreutvikling av pilates.

Det passer baade for menn og kvinner! :-)

I tillegg til Pilates kan man kombinere med kondisjonstrening, som feks. sykkel.

Ellers er gode gamledagse oevelser som sit-ups, push- ups og kneboey effektivt ogsaa.

Jeg husker da jeg holdt paa med sit-ups. Jeg saa forskjell paa magen bare etter 14 dager. Jeg begynte i det smaa, og klarte opp til 70 sit-ups til slutt! Jeg saa at de oevre magemusklene ble markerte og magen mye strammere!

Men saa slutta jeg....:-( Hmmm.....

Jeg skal begynne aa trene igjen jeg ogsaa naa. Har ogsaa kjoept meg en renselseskur for aa drive ut avfallsstoffer og for aa bedre energien, og faa ut evt. overfloedig vann i kroppen.

Har ogsaa lyst til aa kjoepe en Pilates video.

Jeg tror det er en god start :-)

Lykke til med dere!

Takk for tips! Dette kan bli spennende :)

Skrevet

Finn noe musikk med litt fart i, som får deg til å yte litt. Av erfaring så vet jeg at når jeg setter på musikk jeg liker og som det er litt rytme i, så bruker jeg kroppen mer-

Bruk gjerne pilatesball, og skaff evt en CD som viser hvilke øvelser dere kan ta.

Trimsykkel er jo bra,, sett den et sted der dere kan se tv samtidig eller ved stereon der dere kan høre musikk eller lydbøker!?

Skaff dere håndvekter også, og evt strikker.. det e mang fine øvelser som kan gjøres med dette.

Det viktige nå er å komme i en rutine, finne øvelser som man trives med og som man har lyst til å fortsette med! Kanskje det viktigste av alt! ha det gøy

Lykke til

Det skal vi jammen gjøre. Vi må trene i stua, så nå får vi ha et bestemt tidspunkt hvor det ikke nytter for barna å sitte med tv og data, de kan være med på trim-timen :) Høres koselig ut vel hehe. Takk for svar.

Skrevet

Jeg trimmer til musikk hjemme hver dag omtrent. Musikken har veldig rask takt. Jeg synes det er gøy :) I tillegg har jeg skritteller slik at jeg ser for sprek jeg har vært ;)

Det hender jeg tar situps mens jeg ser på tv.

Vi har en skritt teller, må kjøpe meg en til. Dette kan bli morsomt :)

Skrevet

Jasså, skal du begynne å trene ;) Sikkert bra det :o) Selv går jeg mye turer i skog og mark, det gjør godt.

Skal selv begynne med pilates en gang, har det jeg trenger til det, men det tar litt tid å begynne ;)

Du må ikke glemme å trimme fingertastene også ;) Jeg har en del å fortelle, så jeg håper å kunne fortelle det snart.

Hei på deg :) Jeg er logget på msn nå. Er spent på deg nå ja! :)

AneM1365380603
Skrevet

Vi har en skritt teller, må kjøpe meg en til. Dette kan bli morsomt :)

Jeg er veldig fornøyd med min Omron. Testet noen Silva før det, og de er ikke like stabile. Omron er ikke så lett å miste, jeg fester min på beltet med klipsen. Båndet er en dobbeltsikring.

Fortell hvordan det går med trimminga da :) Jeg blir så motivert av å lese om andres innsats.

Annonse

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min Omron. Testet noen Silva før det, og de er ikke like stabile. Omron er ikke så lett å miste, jeg fester min på beltet med klipsen. Båndet er en dobbeltsikring.

Fortell hvordan det går med trimminga da :) Jeg blir så motivert av å lese om andres innsats.

omron, ok skal se etter den :) Ja nå er jeg spent selv, på om jeg får han igang fort :) Mulig overtid ødelegger litt i dag...får se. Ja jeg er litt tent på dette nå :)

AneM1365380603
Skrevet

omron, ok skal se etter den :) Ja nå er jeg spent selv, på om jeg får han igang fort :) Mulig overtid ødelegger litt i dag...får se. Ja jeg er litt tent på dette nå :)

Glemte å si at Omron kom ut som best i test en eller flere steder.

Skrevet

Kjøp en coreball (slik stor treningsball). Fantastisk til å trene styrke med. Veldig enkelt å komme i gang med mage/ryggrening, og så koster den ca. 100,-

Gjest tacomix
Skrevet

Hei på deg :) Jeg er logget på msn nå. Er spent på deg nå ja! :)

Er du på msn i morgen ved 11 tiden, eller? Jeg var "borte" istad ;)

Skrevet

Er du på msn i morgen ved 11 tiden, eller? Jeg var "borte" istad ;)

skal prøve på det :)

Skrevet

Kjøp en coreball (slik stor treningsball). Fantastisk til å trene styrke med. Veldig enkelt å komme i gang med mage/ryggrening, og så koster den ca. 100,-

Ser for meg at jeg ikke klarer å komme av den igjen hehe. Billig var det jo, ja meget mulig at jeg kjøper en slik en. Takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...