Gå til innhold

Anbefal en god krim?

Anbefalte innlegg

Gjest lesehesten-22
Skrevet

Hvilken god krim har du lest i det siste?

Fortsetter under...

Gjest sliten i dag
Skrevet

Snømannen av Jo Nesbø....grøss....

Har du lest de andre, og var denne helt på høyden? Jeg har lest de andre men ikke denne ennå.

Gjest sliten i dag
Skrevet

En gammele n som alle krimelskere må lese. Retterstedet av Val Mc Dermid. Helt fabelaktig og ganske annerledes enn annet hun har skrevet.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg holder på med Mary Higgins Clark- To små jenter i blått. Den virker veldig bra foreløbig.

Ellers Liza Marklund, Anne Holt, Jo Nesbø

Skrevet

Jeg har slukt bøker i årevis, noe skjønnlitteratur også, men mest krim. Jeg har lest alle de norske gode, svenske gode osv.

Nå har jeg lest Stieg Larssons trilogi, og jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har lest noe bedre. Både språk, historie og komposisjon er fabelaktig. Rett og slett.

Om ikke det skulle være noe, så har faktisk Knut Faldbakken noen bra krimbøker, og jeg er veldig glad i Patricia Cornwells bøker om Scarpetta.

Jo Nesbø og Liza Marklund er også fabelaktige, men som sagt - det er Stieg Larsson som har lagd Mesterverket. Ingen over, ingen ved siden.

Annonse

Gjest lesehesten-22
Skrevet

Har du lest de andre, og var denne helt på høyden? Jeg har lest de andre men ikke denne ennå.

Snømannen er en bok jeg aldri kommer til å glemme.

Gjest lesehesten-22
Skrevet

Jeg har slukt bøker i årevis, noe skjønnlitteratur også, men mest krim. Jeg har lest alle de norske gode, svenske gode osv.

Nå har jeg lest Stieg Larssons trilogi, og jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har lest noe bedre. Både språk, historie og komposisjon er fabelaktig. Rett og slett.

Om ikke det skulle være noe, så har faktisk Knut Faldbakken noen bra krimbøker, og jeg er veldig glad i Patricia Cornwells bøker om Scarpetta.

Jo Nesbø og Liza Marklund er også fabelaktige, men som sagt - det er Stieg Larsson som har lagd Mesterverket. Ingen over, ingen ved siden.

Takk for tips!

Stieg Larsson er jeg ferdig med og deler din entusiasme. Regner derfor med at de andre du anbefaler faller i smak.

:))

Mary Poppins
Skrevet

"Nå har jeg lest Stieg Larssons trilogi, og jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har lest noe bedre. Både språk, historie og komposisjon er fabelaktig. Rett og slett."

Helt enig med deg! Jeg har ikke lest den siste men de to andre er bare helt fantastiske, ble akkurat ferdig med nr 2 og gleder meg til å begynne på nr 3. :-)

Skrevet

Jeg holder på å lese 1222 med Anne Holt og den virker veldig bra.

Har ikke lest så mye av den ennå.

Skrevet

''at jeg aldri har lest noe bedre. Både språk''

Har du lest på norsk eller originalen på svensk?

Skrevet

Ja den er helt på høyden med de andre:-)

Annonse

Skrevet

I går avsluttet jeg Nobels Testamente og Livstid av Liza Marklund. Den andre er egentlig fortsettelse av den første, men de omhandler mest forskjellige saker. Likte best Livstid.

Gjest jølsa
Skrevet

Snømannen er en bok jeg aldri kommer til å glemme.

jeg holder også på med snømannen av nesbø. dagens høydepunkt er når jeg kan legge meg på senga å lese den! :) hærlig.

neste bok prosjekt blir stieg larsson triologi :))

Gjest lesehesten-22
Skrevet

I går avsluttet jeg Nobels Testamente og Livstid av Liza Marklund. Den andre er egentlig fortsettelse av den første, men de omhandler mest forskjellige saker. Likte best Livstid.

enig med deg at livstid var bedre.

Gjest lesehesten-22
Skrevet

Jeg holder på å lese 1222 med Anne Holt og den virker veldig bra.

Har ikke lest så mye av den ennå.

Den boka hadde jeg gledet meg til men jeg må si at jeg ble skuffet i forhold til hva jeg har lest av henne tidligere.

Skrevet

Jeg deler din entusiasme for Stieg Larsson. Synde det ikke er flere bøker av ham.

Skrevet

''at jeg aldri har lest noe bedre. Både språk''

Har du lest på norsk eller originalen på svensk?

Jeg leste de to første på norsk, og den siste på svensk.

Skrevet

jeg holder også på med snømannen av nesbø. dagens høydepunkt er når jeg kan legge meg på senga å lese den! :) hærlig.

neste bok prosjekt blir stieg larsson triologi :))

Gled deg!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...