Gå til innhold

Hva skjer etter et jobbintervju?

Anbefalte innlegg

Gjest ventetid
Skrevet

Hva skjer etter et jobbintervju? Hvilke prosesser er det firmaene skal gjennom før de tar beslutiningen? Jeg har vært på jobbintervju og fått beskjed om at jeg i løpet av 2 uker vil få svar. Det er 2 dager siden intervjuet. Jeg har fått vite at de ringte personene jeg har listet som mine referanse personer igår. Jeg vet ansettelser tar tid, emn jeg forstår bare ikke hva det er som tar all tiden. Er det noen som har erfaring med rekrutering som kan svare litt på rutinenen etter alle kandidatene er intervjuet?

Fortsetter under...

random1365380890
Skrevet

Det tar tid å søke på Google etter nakenbilder av deg og sånt vettu.

Cookiemonster
Skrevet

For eksempel kan det være slik at etter at du har vært til intervju, så skal de intervjue 20 stykker til i løpet av 1 eller 2 uker.

Skrevet

Jeg har ansatt mange og ting tar tid.

For det første har de helt sikkert flere de ønsker og snakke med. For det andre kan det være at tillitsvalgte ønsker å si sitt. Det kan også være at dette skal opp i et ansettelsesråd eller personalavdelingen og alle har mer å gjøre enn å bare ansette folk, så derfor går tiden raskt.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Ventetiden avhenger av om det er ansettelse i det private eller offentlige også. I det private kan ting gå mye fortere.

Men etter intervjuer skal man diskutere kandidatene, man skal ringe referanser og man skal lage en innstilling. Dette kan være tidkrevende arbeid om man ikke har en klar 1.kandidat.

I staten er det ikke unormalt at det kan ta 4-6 uker fra intervjuet til man får tilbud om en jobb, det kan faktisk ta lenger tid også. Så 2 uker synes jeg ikke er så mye. Men i staten er det klare regler man må følge, og disse rutinene er veldig tidkrevende.

Skrevet

''Jeg har fått vite at de ringte personene jeg har listet som mine referanse personer igår.''

Det er et godt signal at de ringte etter en dag, da rauk du ikkje ut etter intervjuet.

Eg har og vært med å ansette folk, og med under intervjuene, men vår avdeling ansatte som regel bare 1-2 i slengen, så da hadde vi inne 3-5 personer til intervju.

Og en til to rauk ut etter intervjuet, så da gikk prosessen greit videre og vi hadde bestemt oss i løpet av noen få dager, personalkontoret tok seg av den formelle delen med å varsle avslag eller tilbud om ansettelse, og de kunne somle litt før de fikk ut fingeren...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...