Gå til innhold

Stoffer i sjokolade som gjør at man blir trett!!!!

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei, Jeg har et sp.mål til deg. Jeg har en kjæreste som har vært plaget ganske lenge nå med søvnploblemer, han kan være stup trett, men når han går å legger seg våkner han, og da kan han ligge våken i flere timer, står opp spiser litt på natten og leser og noen ganger klarer han ikke sovne før kl05.00 på morgenen. Men så har han funnet ut nå, at hvis han spiser sjokolade, så sovner han. Så det som er sp.målet mitt, er, inneholder sjokolade noen stoffer som han kan mangle siden han har så problemer med å sovne?, og da sovne når han tar sjokolade? Han har nettopp vært hos legen å tatt mange prøver,men alt er bra. Jeg tenkte først på diabetes, men han er ikke noe utilpass ellers på dagen eller døgnet. Så nå har nesten sengen blitt ett mareritt for han. Håper du kan hjelpe meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sensitiv på sukker

Dette minner om det helt normale fenomentet som kalles "sukkerkikk". Prøv med annet godteri også. Først blir man litt gira i en lite stund (blodukkeret skyter i været). Er dette som gjør at barn som spiser godteri ofte blir fryktelig "propell" i en stund. Men så faller blodsukkeret, gjerne til et nivå lavere enn utgangspunktet, og man blir sigen, trøtt og sløv.

En heller meget usunn "sovemedisin" vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...