morinor Skrevet 9. januar 2008 Skrevet 9. januar 2008 Hei! Har kjøpt chorizo-pølse i Spania. På pølse står det følgende: "CONSUMIR PREF. ANTES DEL FIN DE (MES-AÑO): 01-2008. Kan noen oversette for meg? Skjønner jo at det er noe med januar 2008, men er det best før, bør brukes innen eller hva? Og står det noe om innen utgangen av, eller er det før 1.1? Er jo redd for holdbarhet på sånne matvarer... Syns den smaker litt surt, men husker jo ikke helt hvordan den skal være heller da... 0 Siter
Atene Skrevet 9. januar 2008 Skrevet 9. januar 2008 Før slutten av januar 2008, leser jeg. Men jeg kan svært lite spansk. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. januar 2008 Skrevet 9. januar 2008 Bør spises innen januar 2008. Ps! Du kan sikkert spise den lenge etter dette også. 0 Siter
Gjest allsang Skrevet 9. januar 2008 Skrevet 9. januar 2008 Bør spises innen januar 2008. Ps! Du kan sikkert spise den lenge etter dette også. Niks - burde ikke svare om man ikke er sikker, da.... Det korrekte er: Bør helst konsumeres innen utgangen av januar. Du har med andre ord god tid på deg :-) 0 Siter
morinor Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Skrevet 9. januar 2008 Før slutten av januar 2008, leser jeg. Men jeg kan svært lite spansk. Takk for raskt svar - og svar jeg gjerne ville høre ;-) Var så redd den allerede var gått ut på datoen... Nam, nam! Chorizo er bare knallgodt. Og ekstra hyggelig når den bare koster 40 kr kiloen da... under en tiendedel av norsk pris! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. januar 2008 Skrevet 9. januar 2008 Niks - burde ikke svare om man ikke er sikker, da.... Det korrekte er: Bør helst konsumeres innen utgangen av januar. Du har med andre ord god tid på deg :-) Det var det eg mente, glemte "utgangen" bare. 0 Siter
Gjest Spansk mat er digg Skrevet 9. januar 2008 Skrevet 9. januar 2008 CONSUMIR PREF. ANTES DEL FIN DE (MES-AÑO): 01-2008 Bør spises før sisten av måneden (måned-år): 01-2008 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.