Gjest vilspisemer Skrevet 13. juni 2001 Del Skrevet 13. juni 2001 Jeg er ei jente på 18 år som har spist veldig lite de to siste ukene. Jeg har fått i meg mellom 50-200 kalorier hver dag og vet at dette ikke er noe særlig bra fordi kroppen går på sparebluss. Derfor har jeg nå lyst til å begynne å spise mer. Problemet er at forbrenninga har gått veldig ned så jeg legger jeg på meg med en gang hvis jeg spiser mer. Derfor lurer jeg på; hva kan jeg gjøre for å få opp forbrenninga igjen uten å legge på meg/legge på meg minst mulig? Trening er en selvfølge, men hvor mye og åssen skal jeg spise? Flere små måltider om dagen (evt. hva skal disse måltidene inneholde)? Hadde vært takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vitelysten Skrevet 13. juni 2001 Del Skrevet 13. juni 2001 hei! først og fremst så skjønner ikke hvordan det er mulig å spise så lite!!!! vel, til saken: jeg har lest at det tar ca 4 uker til forbrenningen stabiliserer seg! jeg vil tro at den beste måten å øke matinntaket på er å spise MANGE GANGER OM DAGEN!! men å spise veldig lite om gangen... kan hende jeg tar feil, men hvis du spiser f. en gang i timen, ( da må du jo ta med deg matpakke overalt hvor du går...) men at du ikke spiser mere enn et knekkebrød m pålegg eller noe... og sakte men sikkert øke mengdene og minsket antallet måltider... som sagt kan det hende at dette er veldig feil, så det jeg vil anbefale er at du rett og slett snakker med en lege, som kan sette opp en plan til deg!!! lykke til!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 13. juni 2001 Del Skrevet 13. juni 2001 hei! først og fremst så skjønner ikke hvordan det er mulig å spise så lite!!!! vel, til saken: jeg har lest at det tar ca 4 uker til forbrenningen stabiliserer seg! jeg vil tro at den beste måten å øke matinntaket på er å spise MANGE GANGER OM DAGEN!! men å spise veldig lite om gangen... kan hende jeg tar feil, men hvis du spiser f. en gang i timen, ( da må du jo ta med deg matpakke overalt hvor du går...) men at du ikke spiser mere enn et knekkebrød m pålegg eller noe... og sakte men sikkert øke mengdene og minsket antallet måltider... som sagt kan det hende at dette er veldig feil, så det jeg vil anbefale er at du rett og slett snakker med en lege, som kan sette opp en plan til deg!!! lykke til!!! Høres ganske greit ut det. Spis litt mer for hver dag, og del det utover mange måltid. Forbrenninga vil sakte men sikkert bli høyere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 18. juni 2001 Del Skrevet 18. juni 2001 Hei vilspisemer Det er bra at du innser at kroppen din trenger mer energi for å fungere. Du bør øke matinntaket ditt med en gang, og sikre at du drikker ca 2 liter per dag. Forbrenningen din øker gradvis i takt med at du spiser mer, men det er sannsynlig at du uansett vil merke en vektoppgang til å begynne med. Dette henger sammen med at du lagrer glykogen i muskler og lever, samt får mer væske i kroppen. Det er altså ikke fett du legger på deg. Ta kontakt med lege dersom du ikke klarer å øke matinntaket ditt på egenhånd, det er farlig å spise så lite som du har gjort den siste tiden. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.