Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan føles det å være misunnelig? Er det er blanding av flere følelser eller er det noe helt eget?

Fortsetter under...

Skrevet

Veldig vanskelig å beskrive en følelse. Misunnelse minner kanskje om følelsen jeg får når jeg har misslykkes i noe. Misunnelse er en egen følelse, men tristhet og irritasjon oppstår ofte sammen med den.

Skrevet

Misunnelse er når du føler du fortjener noe mer enn andre, ikke unner andre det bedre enn deg. Misunnelse ligger litt i dårlig selvtillit og, at en ikke er fornøyd med seg selv og sin situasjon og når en ser at andre har det bedre får man en slags følelse av urettferdighet.

Skrevet

Veldig vanskelig å beskrive en følelse. Misunnelse minner kanskje om følelsen jeg får når jeg har misslykkes i noe. Misunnelse er en egen følelse, men tristhet og irritasjon oppstår ofte sammen med den.

Hva med dem som misunner andres eiendeler for eksempel?

Altså en tenåring er misunnelig på at nabojenta har WII og ikke h*n ( tåpelig eksempel men jeg tror dere vet hva jeg mener ;))

Da har det jo lite med selvtilitt å gjøre?

Vet også om barn/voksne som har ødelagt andres eiendeler nettopp pga misunnelse, hvilken kategori kommer da misunnelsen inn under?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...