Gå til innhold

Forslag til farger på vegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett så mange fine farger på vegger rundt omkring.

Har lyst å male veggene i huset, men trenger tips til hva div. farger heter.

Det må være lyst men samtig litt varmt.

Noen som har forslag?

Vi har nå egghvit stue, og litt gråaktig vegg i gang.

Litt kejdelige farger synes jeg.

Og så må jeg også male barnerommene .

Det er jenter på 11 ,9 og 3 år.

Fortsetter under...

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg er desverre ikke flink paa navn til farger!

Jenta mi paa snart 8, har en lys lillafarge paa sitt rom. Saa er det blitt brukt svamp tror jeg, til aa lage et slags moenster, som er av litt moerkere lilla.

Det er kjempefint :-)

Ellers saa er jeg glad i noe à la Cafe Latte. Jeg tenker aa male to vegger i stua med noe lignende farge.

De andre veggene har en slags beige farge, med en _svak_ nyanse av rosa eller fersken. Er litt usikker!

Jeg liker aa kombinere flere farger :-)

Skrevet

Det er mange fine farger å velge mellom. Dersom du har eggehvite vegger nå, kan du kanskje velge EN vegg å male i en friskere farge? Da slipper du å male hele stua, og du får en klar effekt.

Vi har gjort dette på barnerom, med flott resultat (eggehvit på tre vegger - blå (fontene tror jeg den het) på en vegg. Kjempefint. I tillegg laget vi et ca 30 cm bredt "bånd" rundt hele rommet med litt sølvskimmel i - sånn at du ser fargen under, men det er på en måte bare litt glinsende oppå. Vanskelig å forklare - men det funket :-)

Gjest kjedelig kanskje
Skrevet

Absolutt alle rommene i huset vårt har CafeLatte farge, bortsett fra badet som har hvite fliser, frecher opp rommene med farger på gardiner, puter, duker, sengetøy o.l.

Jeg er kanskje kjedelig .... men merker at jeg trives mye bedre i huset nå, enn da vi hadde forskjellige farger på veggene i hvert rom.

Skrevet

Absolutt alle rommene i huset vårt har CafeLatte farge, bortsett fra badet som har hvite fliser, frecher opp rommene med farger på gardiner, puter, duker, sengetøy o.l.

Jeg er kanskje kjedelig .... men merker at jeg trives mye bedre i huset nå, enn da vi hadde forskjellige farger på veggene i hvert rom.

Sånn er det her i kåken også. Etter at jeg blei aleine og sjøl kunne "bestemme alt", malte jeg hele huset med lys antikk. Det ser utrolig mye freshere ut enn det gjorde før, da var det gule og blå soverom og furupanel i kjellerstua. ;)

Skrevet

Hva med å tapensere en vegg??

Finnes utrolig mye fint på markedet!!

Det har vi gjort i stuen, soverommet og begge barnerommene.

Kjempe fint!! :0)

Annonse

Skrevet

å, jeg vet om en kjempe nydlig farge, den er i bunnen grå, men er tilsatt noe blått og rødt sånn den blir i dus lilla lignende, fargen er varm og passer til endel møbler da "lilla" fargen ikke er så fremtredende... søsteren min skulle male gangen med denne fargen, og endte med å male stua istedenfor:) og det ble kjempefint...

Skal høre med henne om hun har nr på fargen eller om det er noe de satte sammen selv på butikken...

Skrevet

Jeg har sett endel på oppussingsprogrammet på tv (60min). Der bruker de mere og mere tapet. Jeg ville vært fristet til å ha en vegg med tapet dersom rommet tåler det. Men på rommene til barna da helst tror jeg.

Det gjøres i stuer også. De bruker mere farger igjen og det frisker jo opp :) Når det gjelder farger eks male en vegg i stua i en frisk farge, så velg en du liker rett og slett :) Jeg mener en farge du kan dra ut i rommet med bilder og med tepper osv.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg er veldig glad i lys toscana og farger som går i de tonene. Latte er også flott, men denne kan bli veldig lys på store vegger.

Skrevet

å, jeg vet om en kjempe nydlig farge, den er i bunnen grå, men er tilsatt noe blått og rødt sånn den blir i dus lilla lignende, fargen er varm og passer til endel møbler da "lilla" fargen ikke er så fremtredende... søsteren min skulle male gangen med denne fargen, og endte med å male stua istedenfor:) og det ble kjempefint...

Skal høre med henne om hun har nr på fargen eller om det er noe de satte sammen selv på butikken...

Fransk grå?

Gjest forskjellige firmaer som lager forskjellige navn på like farger
Skrevet

Jeg er veldig glad i lys toscana og farger som går i de tonene. Latte er også flott, men denne kan bli veldig lys på store vegger.

Latte er samme fargetone som egghvit, akkurat som vanilje er samme farge som caffelatte.

Skrevet

Jeg har blitt veldig glad i en varm gråfarge, som heter Perlegrå.

Annonse

Gjest Gurojenta
Skrevet

Latte er samme fargetone som egghvit, akkurat som vanilje er samme farge som caffelatte.

Men Caffe Latte er jo grå den, iallfall den vi har hos oss. Det kan da ikke være det samme som vanilje?

Gjest Elextra
Skrevet

Husk at belysning har mye å si for hvordan fargene oppfattes, særlig på vinteren. Hardt og kaldt lys gjør mange farger kjedelige.

Gjest forskjellige firmaer...
Skrevet

Men Caffe Latte er jo grå den, iallfall den vi har hos oss. Det kan da ikke være det samme som vanilje?

De fleste som bruker cafelatte opplever den som beige..men lyset påvirker alle farger. Derfor er en farge ikke av den samme oppfattelsen hos to naboer f.eks.

Lyse farger regnes derfor som det vanskeligste å finne utav i forhold til alle andre farger.

Gjest kjedelig kanskje
Skrevet

CafeLatte hos oss er beige, har denne i alle rom, og ingen av rommene virker som om det har går-farge ....

Har hengt opp brune gardiner i stua nå, de passer så godt sammen, varmt og lunt, du ser at fargene passer godt sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...