Gå til innhold

Hvordan Anmelde ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første en liten avsporing... Hva feiler det doktoronline idag? Hvorfor må jeg helt ned på siden for å finne debattene og skrive innlegg? Alt oppenfor er helt hvitt...

Uansett... Når man er ute og kjører bil så hender det meg litt for ofte at endel kjører både stygt og uforsvarlig, som igår... Jeg skulle på jobb så det var ganske mørkt ut, jeg lå i en "kø" om det kan kalles det, i ca 80... Strekka er ganske lang og der er gode muligheter til å kjøre forbi på en forsvarlig måte om det ikke kommer biler imot... på ene siden er det fjellvegg, på den andre... et ganske langt slepp rett ned i steinura og i fjorden. På slutten på denne strekka begynner det å snirkle og snoke seg noen krappe svinger som er ganske uoversiktelige, det slår nesten aldri feil at samme bilisten kommer i hundreog helvete som vi sier akkurat rett før desse svingene da veien er ganske trafikkert i "rushtiden" om det kommer biler imot noe det alltid gjør, så er vedkommende bare millimeter fra å ta live av halve køen HVER MORGEN! Sjansene vedkommende tar uten tanke på andre eller sin egen sikkerhet er horribel og jeg vil melde vedkommende.

Men de eneste opplysninger jeg har er hvilken bilmerke det er og begynnelsen på registreringsnr, men jeg vet også hvor bilen bruker å gå til vanlig, og at også ikke de fleste ungdommer har slike dyre biler uten pappas hjelp i denne kommunen jeg bor i.

Hvordan går jeg frem når jeg skal kontakte politiet?

Skrevet

Hvis det skjer ofte, kan du jo tipse dem om å ha en fartspatrulje der av og til da, så kanskje de fersker vedkommende.

Skrevet

Hvis det skjer ofte, kan du jo tipse dem om å ha en fartspatrulje der av og til da, så kanskje de fersker vedkommende.

Saken er den at de må være der til rette tidspunktet, og strekkningen det kjøres på gir ikke mye rom for noen kontroll, da må de nesten sette opp veisperre, siden det er fjell på ene siden og rett ned til sjøen på en andre siden...

Politiet har ofte kontroll før og etter strekkningen, men dette vet de fleste fra området om og slakker selvfølgelig ned på desse punktene...

Nå går det vel ikke å bare anmelde vedkommende, men at sånne personer som dette skal få kjøre rundt og være til fare for både seg selv og ikke minst andre...

den dagen han havner i grøfta kan han bare skylde seg selv, og karen må nok ha englevakt for å kunne overleve disse hasardiøse stuntene sine, men at han skal drepe andre med denne uaktsomheten sin, det gjør meg litt forbanna, for det ER bare spørsmål om tid og NÅR og ikke hvis og om.

Skrevet

Du kan jo informere om når og hvor dette pleier å skje, og foreslå at de plasserer ut en mann der for å observere og evt. måle farten.

Skrevet

Du kan jo bare si det som det er, så får politiet avgjøre om de vil stå der og hvor.

Men klarer du ikke å lese resten av reg. skiltet? Da har du en bedre sak.

Skrevet

Filme vedkommende?

Det var jo også en tanke:)

Tror jaggu det jeg skal ha med kamra imorgen:)

Skrevet

Lykke til, dette må du få til!

Jeg skulle ønske trafikkpolitiet var mer synling, jeg ser også veldig mye uforsvarlig kjøring!

Skrevet

Det var jo også en tanke:)

Tror jaggu det jeg skal ha med kamra imorgen:)

Pass på så du ikke blir anmeldt for å filme i stedet for å konsenterer deg om trafikken.

;))

Skrevet

Du kan jo bare si det som det er, så får politiet avgjøre om de vil stå der og hvor.

Men klarer du ikke å lese resten av reg. skiltet? Da har du en bedre sak.

Jeg har snakket med politiet og de sa at de eneste de kunne gjøre var å ta imot og henlegge anmeldelsen da de aldri har tatt vedkommende på fersken:(

Jeg skal prøve å få med meg hele regnr neste gang, men når man må nesten bråbremse og holde øyne med biler bak så de ikke smeller inni deg idet denne maniacken druser forbi med biler tett imot, det pøsregner og denne bilen er borte på et nanosekund... og man faktisk blir like sjokket gang på gang når denne karen kommer susende...

Skrevet

Pass på så du ikke blir anmeldt for å filme i stedet for å konsenterer deg om trafikken.

;))

Hehe.. ja ikke sant, blir selv tatt idet jeg skal filme en farts-synder:P

Nei, jeg har heldigvis camra på telefonen...så den er enkel å bare la stå på video også trive tak i den når han suser forbi:)

Skrevet

Du kan jo informere om når og hvor dette pleier å skje, og foreslå at de plasserer ut en mann der for å observere og evt. måle farten.

Har sagt fra til dem iallefall:) Så får de heller bare holde utkikk:) Bor i en liten bygd på bare 6000 innb i sentrum, og fartsynderene kjenner politiet ganske godt til, og jeg vet de klør i fingra etter å få tatt dem på fersken;)

Så nå skal jeg utstyre meg med kamra;)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Saken er den at de må være der til rette tidspunktet, og strekkningen det kjøres på gir ikke mye rom for noen kontroll, da må de nesten sette opp veisperre, siden det er fjell på ene siden og rett ned til sjøen på en andre siden...

Politiet har ofte kontroll før og etter strekkningen, men dette vet de fleste fra området om og slakker selvfølgelig ned på desse punktene...

Nå går det vel ikke å bare anmelde vedkommende, men at sånne personer som dette skal få kjøre rundt og være til fare for både seg selv og ikke minst andre...

den dagen han havner i grøfta kan han bare skylde seg selv, og karen må nok ha englevakt for å kunne overleve disse hasardiøse stuntene sine, men at han skal drepe andre med denne uaktsomheten sin, det gjør meg litt forbanna, for det ER bare spørsmål om tid og NÅR og ikke hvis og om.

Du får høre om de har en sivil politibil som kan ligge bak fartssynderen og filme han gjennom det området han svinkjører.

Skrevet

Jeg har snakket med politiet og de sa at de eneste de kunne gjøre var å ta imot og henlegge anmeldelsen da de aldri har tatt vedkommende på fersken:(

Jeg skal prøve å få med meg hele regnr neste gang, men når man må nesten bråbremse og holde øyne med biler bak så de ikke smeller inni deg idet denne maniacken druser forbi med biler tett imot, det pøsregner og denne bilen er borte på et nanosekund... og man faktisk blir like sjokket gang på gang når denne karen kommer susende...

Det er nesten umulig for politiet å gjøre noe i en slik sak så lenge de ikke har reg.nr. De kan jo selvsagt stille seg opp og håpe på at de kan se det selv, men det er ikke lett det heller.

Skrevet

Det er nesten umulig for politiet å gjøre noe i en slik sak så lenge de ikke har reg.nr. De kan jo selvsagt stille seg opp og håpe på at de kan se det selv, men det er ikke lett det heller.

Nei jeg vet jo det, har prøvd å finne ut hva gutten heter som kjører bilen... men imorgen skal jeg være forbredt, da må jeg uansett kjøre litt tidligere... så da skal jeg nok få tatt Nr på denne karen...

For mannen er en fare for andre og seg selv i trafikken

Gjest hahaahaa
Skrevet

Ha med deg mobilkamera og film/ta bilde om du tilfeldigvis ser denne bilen. Bare d ikke går tilbake til deg da, jasså drev du på med mobilen mens du kjørte? Ja, jeg stoppa bilen da jeg så den og skynda meg å ta bilde. Til fare for sikkerheten? Her får du en bot på 7000!

Skrevet

Nei jeg vet jo det, har prøvd å finne ut hva gutten heter som kjører bilen... men imorgen skal jeg være forbredt, da må jeg uansett kjøre litt tidligere... så da skal jeg nok få tatt Nr på denne karen...

For mannen er en fare for andre og seg selv i trafikken

Men hvis det er så få som bor i bygda, tror du ikke du kunne spurt deg litt rundt for å finne ut hvem han er, og så sjekket om det stemte etterpå, for sikkerhets skyld? For du har vel sett ansiktet hans? Men jeg vet ikke om politiet kan gjøre noe mer enn å snakke med ham (toppen), ev. gi ham en advarsel.... Du kan jo høre med politiet hva du bør gjøre?

Skrevet

Kan ikke en jurist se på dette? tror ikke politiet har anledning til å si det på forhånd, før en anmeldelse foreligger

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...