Gå til innhold

adhd---tapt skolegang

Anbefalte innlegg

Gjest AD/HDmann1972
Skrevet

Jeg er en mann på 35. Første gang til sykehus pga hyperaktivitet 3-6mnd gammel. Skolegang preget av uro, ble i 1-3 klasse ofte innelåst på matrialrommet på skolen i timene. Oftest alene, eller sammen med andre uroelementer. Fikk lite tro på skolen og meg selv. Gikk til psykolog/pp tjenesten flere ganger mens jeg gikk på skolen. Fikk tidlig mye rot, rastløs borti politiet, stoff. noe som ble medisin. dvs cannabis. Fikk barn og samboer ca 20 år gammel. og etter mange tøffe år sa det stopp for nerver og alt 2002-2003. Fikk tilbud om utredning for ad/hd, og har siden vert på tiltak via a etat og jobber jeg selv har skaffet. Men det går ikke så godt. Har nå fått beskjed av mine nehandlere ved dps i hjembyen min at jeg blir minst 50% ufør. Noe som ikke var aktuelt for meg første gangene jeg hørte om det. jeg har jo fra jeg var ung til 2002 jobbet eller hatt noe å gjøre bestandig. Etter å ha slitt med gjeld bla studiegjeld etter mislykkede forsøk på videregående.. Har i dag ny samboer og 21 barn med henne og mine 2 fra det lange forholdet hos meg annenhver uke. Jeg har idag ca 4000 utbetalt på 14 dager til å forsørge meg selv og mine 2 barn fra tidl forhold. samt minstemann med min nye samboer. Gjelden vokser og jeg klarer snart ikke mer. jeg har blitt lovet jobbtrening i over 1 år nå. men ikke noe skjer. enten så har skaksbehandleren glemt å søke meg inn (skjedd 2 ganger siste 6 mnd) eller så jhar de søkt meg på feil plass. Jeg bruker medisiner for adhd og fungerer bra noen timer på dagen og er ellers relativt ok form. men blir sliten utpå dagen og sliter med vond rygg. også vert i medisinsk fysioterapi i 3-4 mnd pga dette for å prøve å komme i form. men like sliten og oppgitt igjen. det som holder meg oppe er barna og fam. men skulle ønske jeg kunne gi barna mine et hjem som var vårt. ikke en kommunal leikl m 2 soverum der vi bor 5 stk . 2 voksen og gutt 1.5år gutt 12 år jente 8 år.. u utholdelig. men vi har bodd slik i snart 3 år. alt tar slik på. skal jeg gi opp?? Kan ikke noen hjelpe meg?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei ! Kjenner en som fikk erstatning for tapt skolegang.Han fikk diagnose ADHD i 20-årsalderen.Han har nå tatt opp igjen fag,å greier seg bra.Mulig du kan ha krav på noe lignende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...