Gå til innhold

Venezia!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært der, og ser tilbake på det med glede. Smart å reise på våren, for på sommer'n stinker det fra alle kanalene.

God tur, og kos dere! :))

Fortsetter under...

Gjest Elextra
Skrevet

Ehhh, nei?

Hehe, du lurer vel på hvorfor jeg spurte, men i guidene rangeres alle severdigheter etter følgende kriterier:

*** = Verd reisen

** = Verd en omvei

* = Interessant.

Når du leser hva du skrev, skjønner du kanskje hvorfor jeg spurte. Gode guider, forresten :-)

Skrevet

Åååååå det er kjempefint der. Virkelig et 'must' å se.

Jeg leste forresten for en tid tilbake at mynidghetene i byen har bestemt seg får å 'stenge' den for fritt innreise - man må 'reservere' plass som om det skulle vært omvisning på slottet;-)

Lurt å sjekke ut, (særlig) dersom dere f eks bor på fastlandet men har tenkt å ta dagsturer inn i byen. :-)

Skrevet

Såååå gøy!!!

Håper dere får en kjempe tur!! :0)

Annonse

Skrevet

Åh, så heldig du er! Det blir en velfortjent tur. :)

Skrevet

Har vært helt nord i Italia for 20 år siden (fy så gammel jeg føler meg når jeg forteller om noe som skjedde for 20 år siden.....).

Dette blir nok en ren kosetur med god mat, vin, kulturelle opplevelser og mye prat. Sjelden vi har anledning til å få pratet så mye, når ungene svirrer rundt oss.....

Vi liker mye av det samme - besøke kirker, muséer,gå på konsert.....

Åhhh... *misunnelig*

Skrevet

Hehe, du lurer vel på hvorfor jeg spurte, men i guidene rangeres alle severdigheter etter følgende kriterier:

*** = Verd reisen

** = Verd en omvei

* = Interessant.

Når du leser hva du skrev, skjønner du kanskje hvorfor jeg spurte. Gode guider, forresten :-)

Hehe, ser den. Men nei, jeg har aldri vært inne på den quiden.

Gjest Elextra
Skrevet

Åååååå det er kjempefint der. Virkelig et 'must' å se.

Jeg leste forresten for en tid tilbake at mynidghetene i byen har bestemt seg får å 'stenge' den for fritt innreise - man må 'reservere' plass som om det skulle vært omvisning på slottet;-)

Lurt å sjekke ut, (særlig) dersom dere f eks bor på fastlandet men har tenkt å ta dagsturer inn i byen. :-)

Jeg drømmer stadig om en (re-)tur til Venezia, har knapt vært der, bare innom på interrail i min pure ungdom.

Noen tips til hvor man bør bo, om man skal på en 'romantisk' helgetur uten barn? Er det rett ved Marcusplassen som gjelder, eller andre steder?

AneM1365380603
Skrevet

Ja, bare oss to! Hun spanderte tur på min søster til Paris for fire år siden, så nå var det min tur :-) Blir sånn ferdig opplegg med tilbud om utflukter mm.

Skulle gjerne ha hatt med hele familien, men det har vi ikke råd til. Gruer meg litt til å fortelle til ungene at bare jeg skal reise.... Men mannen min tar med seg ungene til bestemor (rett før palmehelga), og så kommer jeg direkte dit etter turen - så det blir nok bra.

Hva sa ungene til nyheten om at mor skal reise på ferie uten dem?

Skrevet

Jeg drømmer stadig om en (re-)tur til Venezia, har knapt vært der, bare innom på interrail i min pure ungdom.

Noen tips til hvor man bør bo, om man skal på en 'romantisk' helgetur uten barn? Er det rett ved Marcusplassen som gjelder, eller andre steder?

Jeg har dessverre ikke noen tips, for da jeg var der, bodde vi utenfor byen og dro inn på dagstur.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har dessverre ikke noen tips, for da jeg var der, bodde vi utenfor byen og dro inn på dagstur.

Ok :-).

Vurderer å få med meg mannen på helgetur, om vi får barnevakt, men sist jeg sjekket tok reisen for lang tid til at det ble praktisk gjennomførbart.

Annonse

Skrevet

Hva sa ungene til nyheten om at mor skal reise på ferie uten dem?

Har ikke sagt noe ennå.... Når skal jeg si det tro?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...