Gå til innhold

Hvilket nedlastingsprogram er best?

Anbefalte innlegg

Gjest music in my life
Skrevet

Trenger råd til hvilket musikk-nedlastingprogram som er tryggest , som man ikke får virus av.

Takker

Skrevet

Det er ikke virus i musikk, det har ihvertfall aldri jeg hørt om

Skrevet

Det er ikke virus i musikk, det har ihvertfall aldri jeg hørt om

I prinsippet kan vel alle komprimerte filer som "pakkes ut" for å brukes inneholde virus.

Skrevet

I prinsippet kan vel alle komprimerte filer som "pakkes ut" for å brukes inneholde virus.

Ja, i prinsippet er "alt" mulig innen programmering, men har du hørt om virus i musikkfiler?

Skrevet

Ja, i prinsippet er "alt" mulig innen programmering, men har du hørt om virus i musikkfiler?

Tja, jeg har i alle fall hørt om infiserte musikkfiler. Men nå er ikke jeg den som laster ned så mye musikk, jeg kjøper den på gamlemåten.

Skrevet

Og en ting til: er plenty av mennesker som har fått mye uhumskheter på dataen sin ved bruk av nedlastingsprogrammer for musikk.

random1365380890
Skrevet

Tja, jeg har i alle fall hørt om infiserte musikkfiler. Men nå er ikke jeg den som laster ned så mye musikk, jeg kjøper den på gamlemåten.

Det er ihvertfall ikke noe virus som angriper mp3-filer.

Aldri hørt eller sett noengang at musikk eller video for den saks skyld har vært infisert av virus.

Hvordan de skal få til å legge virus inn i musikk og få avspilleren til å aktivere det er en morsom tanke, det er klin umulig.

Det har versert rykter om at MP3-filer hadde virus og til og med ødela PC'er hvis man kjørte de siden slutten av nittitallet men det er bare pisspreik.

"The truth is that MP3's are not executable files and therefore could not become viruses."

Skrevet

Aldri hørt eller sett noengang at musikk eller video for den saks skyld har vært infisert av virus.

Hvordan de skal få til å legge virus inn i musikk og få avspilleren til å aktivere det er en morsom tanke, det er klin umulig.

Det har versert rykter om at MP3-filer hadde virus og til og med ødela PC'er hvis man kjørte de siden slutten av nittitallet men det er bare pisspreik.

"The truth is that MP3's are not executable files and therefore could not become viruses."

Ærlig talt! Det finnes nok av dem som har fått ødelagt både musikkfiler og bildefiler fordi de har blitt virusinfiserte. Hvorfor skal det være umulig å legge inn virus i musikk? Alle filer, og da mener jeg alle filer som komprimeres ved lagring og dekomprimeres ved bruk kan pr definisjon manipuleres og tukles med.

random1365380890
Skrevet

Ærlig talt! Det finnes nok av dem som har fått ødelagt både musikkfiler og bildefiler fordi de har blitt virusinfiserte. Hvorfor skal det være umulig å legge inn virus i musikk? Alle filer, og da mener jeg alle filer som komprimeres ved lagring og dekomprimeres ved bruk kan pr definisjon manipuleres og tukles med.

Har hørt om en orm som sletter mp3-filer, men aldri noen som har infisert de med virus, uansett et poenget mitt at virus ikke komme skjult i mp3-filer.

Du kan gjerne arrestere meg hvis du har noen kilder.

Skrevet

Ja hehe, men det er når du søker etter det på nettet (websider), det er en liten forskjell :|

Da forstår jeg:-)

Skrevet

Ja hehe, men det er når du søker etter det på nettet (websider), det er en liten forskjell :|

"Trenger råd til hvilket musikk-nedlastingprogram som er tryggest , som man ikke får virus av."

Og du skjønte ikke hva vedkommende spurte om?

Har du problemer med å lese?

Skrevet

Du forutsetter at en fil som heter *.mp3 faktisk er en mp3-fil, men det vet man jo ikke noe om.

Det er enkelt å døpe om en fil og når en dobbeltklikker på den starter man viruset.

Skrevet

Du forutsetter at en fil som heter *.mp3 faktisk er en mp3-fil, men det vet man jo ikke noe om.

Det er enkelt å døpe om en fil og når en dobbeltklikker på den starter man viruset.

Enig, du er smart, - petter :)

Skrevet

"Trenger råd til hvilket musikk-nedlastingprogram som er tryggest , som man ikke får virus av."

Og du skjønte ikke hva vedkommende spurte om?

Har du problemer med å lese?

Sure folk her eller? God bedring da :)))

Skrevet

Har hørt om en orm som sletter mp3-filer, men aldri noen som har infisert de med virus, uansett et poenget mitt at virus ikke komme skjult i mp3-filer.

Du kan gjerne arrestere meg hvis du har noen kilder.

Du får sjekke svaret fra Petter Smart. Du kan jo søke selv etter kilder. Og det er da ille nok at virus sletter mp3-filer, er akkurat like ubrukelige da som om de blir ødelagt. Og rent prinsippielt så tror jeg ikke du kan bevise at det er umulig å infisere MP3-filer, eller at man kan være sikker på at en fil med mp3-endelse ikke er et virus.

random1365380890
Skrevet

Du får sjekke svaret fra Petter Smart. Du kan jo søke selv etter kilder. Og det er da ille nok at virus sletter mp3-filer, er akkurat like ubrukelige da som om de blir ødelagt. Og rent prinsippielt så tror jeg ikke du kan bevise at det er umulig å infisere MP3-filer, eller at man kan være sikker på at en fil med mp3-endelse ikke er et virus.

Jeg kan ikke garantere noenting selvsagt, men siden det ikke har skjedd noe sånt så langt må jeg bare gå ut fra det, jeg har de som lager beskyttelse mot dette i ryggen på det jeg sier altså, ikke noe jeg sitter og dikter opp.

Til nå har ikke mp3-filer inneholdt virus, om de er renamet, så er det jo ikke en mp3-fil, hvis ett virus sletter mp3-filer er ikke det musikkfilen sin skyld, jeg tror du tar poenget.

Jeg skal være enig i at det er utrygt å laste ned noen verdens ting fra fildeling, spesielt hvis man ikke har peiling.

Det er egentlig utrolig hva man blir å diskutere :-)

random1365380890
Skrevet

Jeg bruker BitTorrent, men du har også LimeWire og en haug andre som jeg ikke husker navnet på, etter jeg begynte å bruke BitTorrent kuttet jeg ut FTP/FXP faktisk, som er krem.

Jeg anbefaler Bittorrent -> utorrent.com

random1365380890
Skrevet

''Du forutsetter at en fil som heter *.mp3 faktisk er en mp3-fil, men det vet man jo ikke noe om.''

Ja, og jo det vet man med bittelitt peiling.

''Det er enkelt å døpe om en fil og når en dobbeltklikker på den starter man viruset.''

Det er like enkelt å se det.

Hvis så skal være tilfelle må det skjules en kjør-kommando som f.eks *.exe *.vbs osv i filnavnet, ellers vil det ikke fungere.

Hvis du er litt oppmerksom er det enkelt å se, men jeg forstår det er lett å overse for en rookie :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...