Gå til innhold

Sykemelding og egenmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er syk og har vært borte fra jobben hele denne uken. Mandag, tirsdag og onsdag brukte jeg egenmeldingsdager og i går var jeg hos legen og fikk sykemelding for torsdag og fredag.

Da jeg kom hjem og tittet litt nærmere på sykemeldingen, så jeg at legen har skrevet den ut for hele perioden jeg har vært syk, altså fra og med mandag. Vil dette si at jeg likevel ikke har brukt av egenmeldingskvoten min?

Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, da slipper du å bruke egenmeldingsdager. :o)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Hvis du har fått sykemelding for alle dagene, trenger du ikke bruke egenmelding. Jeg vet mange leger ikke skriver ut sykemeldinger som går tilbake i tid med mindre man var i kontakt med legen første sykedag, men det er jo bare fint for deg at det holder med denne sykemeldingen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er ikke uvanlig å tilbakedatere sykemeldinger i sånne tilfeller, så du har nok spart deg en egenmelding, ja. :-)

Skrevet

Det er vel slik at når man får en sykemelding etter egenmelding så gjelder ikke egenmeldingen og man har da denne tilgode? Er det ikke slik da?

Annonse

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er vel slik at når man får en sykemelding etter egenmelding så gjelder ikke egenmeldingen og man har da denne tilgode? Er det ikke slik da?

Det forutsetter at legen tilbakedaterer sykemeldingen, ellers er nok ene egenmeldinga gått med i dragsuget.

Skrevet

Dersom du ikke var på jobb de tre første dagene av sykdomsperioden, hadde du vel ikke levert noen egenmelding før du fikk sykemelding?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...