Gå til innhold

Uten en tråd - ukas trening :o)

Lillemus

Anbefalte innlegg

Vi utvider oss fra Vektmestring til Trening med vår ukentlige rapport - regner med det er i orden for fagfolka her inne også? :o) Blir fra fredag morgen - fredag morgen da ettersom vi følger vekt-intervallene våre.

Hva har jeg gjort denne uka da? Hm...

Søndag: en halvtime på trimsykkelen + litt styrke

Onsdag: 25 min joggetur + 30 situps

Torsdag: 35 min joggetur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo hende det tar litt tid å innarbeide denne nye tråden, men vi gir ikke opp om det går litt trått!

Og jeg kan jo legge fram min noe ensformige ukerapport jeg også:

Lørdag: Løpetur 5km

Søndag: Løpetur 5 km

Tirsdag: Løpetur 5 km

Torsdag : Løpetur 5 km.

Med hodelykt tirsdag og torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jeg

mandag: 40 minutter med forholdsvis høy intensitet på crosstraineren

onsdag: 60 minutter med Pilates

torsdag: 40 minutter på crosstraineren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg kan være med på å dra denne i gang, men jeg har klær på når jeg trener ;o)

Mandag- 60 min på ergometersykkel + øvelser på gulvet

Onsdag- 30 min på sykkelen + øvelser på gulvet

Torsdag- 40 min på sykkel + 40 min med mage og ryggøvelser

Så blir det sikkert iallefall 1 runde på sykkelen i løpet av helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg har ikke kommet i gang med noe slags trening. Lovte meg selv å starte med 30-60 minutters rask gange hver dag, men i det snøføret og slapset har jeg bare ikke orket.

Men i dag skal jeg ut. Nå snart :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg har ikke kommet i gang med noe slags trening. Lovte meg selv å starte med 30-60 minutters rask gange hver dag, men i det snøføret og slapset har jeg bare ikke orket.

Men i dag skal jeg ut. Nå snart :o)

Men jeg skjønner ikke hvordan dere klarer en time på trimsykkel. Jeg blir sliten og gir opp etter 5-10 min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde store ambisjoner for uka, men ble sjuk. Derfor:

søndag: 2 timer i slalåmbakken

torsdag: 1 time på skitrening med barna, men deltok bare litt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke hvordan dere klarer en time på trimsykkel. Jeg blir sliten og gir opp etter 5-10 min :P

Jeg sitter vanligvis en halvtime, det lengste jeg har sittet er vel 50 min tror jeg. Du skal ikke tråkke for livet hele tiden da vet du, da orker man jo ikke mange minuttene av gangen. :o) Jeg bruker, ifølge computeren på min, 30 min på 10 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter vanligvis en halvtime, det lengste jeg har sittet er vel 50 min tror jeg. Du skal ikke tråkke for livet hele tiden da vet du, da orker man jo ikke mange minuttene av gangen. :o) Jeg bruker, ifølge computeren på min, 30 min på 10 km.

Forøvrig tror jeg svært lite på distanse/kalori angivelsen på disse apparaten, og jo billigere/enklere apparaten er, jo mindre tror jeg på dem! Jeg har en bekjent som har et slags tråkkeapparat, såvidt jeg forstår er dette en ikke-elektronisk tredemølle. I går sa hun at hun hadde gått 10 km på den, jeg spurte om hun ikke brukte lang tid på å GÅ en mil, men neida: det var gjort på 30-40 minutter! Tror du skal slite med gå gå en mil på 30 minutter!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg tråkker ikke for harde livet, men får sinnsykt vondt i knærne av syklinga.. Eller akkurat som knærne blir så slitne at de får vondt, verker fra kneet og oppover på forsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig tror jeg svært lite på distanse/kalori angivelsen på disse apparaten, og jo billigere/enklere apparaten er, jo mindre tror jeg på dem! Jeg har en bekjent som har et slags tråkkeapparat, såvidt jeg forstår er dette en ikke-elektronisk tredemølle. I går sa hun at hun hadde gått 10 km på den, jeg spurte om hun ikke brukte lang tid på å GÅ en mil, men neida: det var gjort på 30-40 minutter! Tror du skal slite med gå gå en mil på 30 minutter!

mvh

Jepp - sykkelen til søstra mi viser ganske andre tall enn min. :o) Men for meg er det greit å ha en viss pekepinn på hvordan jeg ligger an i forhold til tidligere kvelder på sykkelen. Om jeg nå har syklet 8 km eller 12 spiller ikke så stor rolle, men det gir meg en anelse om at jeg er i like god eller bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mvh

Det er ikke sånn elliptisk tråkkemaskin hun har, da?

For den har jeg lagt merke til tilsvarer sykling mer når det gjelder avstandsmåling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var en god idé!

Søndag - skitur med familien, ikke så ,mye trim, men vi var ute i flere timer og fikk jo beveget oss!

Tirsdag - 10 minutter styrketrening

Dett var dett! STore forbedringspotensialer her ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingemanns kjære

Siden jeg ikke har vekt i huset kunne jeg ikke være med på deres andre sted, men har kan jeg jo notere litt.

Lørdag: 2 x 30 min gåtur.

Tirsdag: 1.5 timer på helsestudio. Kombinert styrke og kondisjonsprogram. Pluss en halv times sykkeltur.

Onsdag: Som tirsdagen.

Torsdag: En halv times sykkeltur. Pluss ca 150 sit ups.

Fredag: Som torsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg tok 10 situps på mandag. Ellers har jeg endel aerobictrening hjemme og turer ute. Jeg bruker skritteller.

Fredag 20403, lørdag 6917, søndag 10606, mandag 11080, tirsdag 10823, onsdag 20732, torsdag 15113 steg.

Jaja, målet er liksom minst 20 tusen pr dag. Begynte med det onsdagen etter jul og et par dager etter der. Det ble litt for tøff start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende det tar litt tid å innarbeide denne nye tråden, men vi gir ikke opp om det går litt trått!

Og jeg kan jo legge fram min noe ensformige ukerapport jeg også:

Lørdag: Løpetur 5km

Søndag: Løpetur 5 km

Tirsdag: Løpetur 5 km

Torsdag : Løpetur 5 km.

Med hodelykt tirsdag og torsdag.

Har du ulike løyper du løper? Eller er løypa såpass variert at du ikke trenger det? Endrer du intensiteten av og til da?

Gleder meg til sommeren jeg, det er nå engang bedre å løpe i skogen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ulike løyper du løper? Eller er løypa såpass variert at du ikke trenger det? Endrer du intensiteten av og til da?

Gleder meg til sommeren jeg, det er nå engang bedre å løpe i skogen....

Vanligvis har jeg 4-5 løyper å alternere mellom, men nå om dagen er det kun en av dem som er isfri og samtidig har litt lys. Men den har en lang bakke, og er veldig fin.

Jeg vil fryktelig gjerne løpe en skikkelig langtur i uka, ca. 10 km f. eks. hver søndag, men dessverre tillater ikke foten min det. Jeg sliter med stramme sener i akillesområdet på den ene foten. Det går sakte, men sikkert framover med skaden, men jeg blir lett "straffet" om jeg løper for langt eller for kupert.

Det er imidlertid alfa og omega at jeg får tøyd ut skikkelig etter turen: Jeg står med en og en fot oppover en trestamme eller noe annet som ikke glir, og holder stillingen ca. 30 sekunder til jeg kjenner at smerten "slipper". Dette anbefaler jeg alle med tendens til akillessmerter å gjøre.

Eller evt. som et forebyggende tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...