Gå til innhold

Alle skal ha en forsvarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange mnd tror du han blir sittende inne da? 6 eller 10. Det er så syke straffer i dette landet.

Abrahamsen snakket om en strafferamme på inntil 10 år på vgnett i dag, så man kan jo håpe...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mista nikket

9

• Lillemus

5

• Dorthe

5

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Så dømt blir han garantert (heldigvis), men en god forsvarer som Staff, er nok helt på sin plass, dessuten har jo Staff tidligere stillt opp som forsvarer for "avvikere" som andre ikkje ville ha tatt i med ildtang!''

Og det er nå en gang sånn i en rettsstat som Norge at alle, uansett, har rett på en forsvarer. Egentlig skal vi nok være glade for det. Er bevisene mot vedkommende gode er det neppe mye hjelp i Staff. Håper jeg i alle fall.

Helt enig!

Skrevet

Abrahamsen snakket om en strafferamme på inntil 10 år på vgnett i dag, så man kan jo håpe...

Herregud, altfor lite. En slik syk jævel bør sperres inne på livstid.

Skrevet

Hvor mange mnd tror du han blir sittende inne da? 6 eller 10. Det er så syke straffer i dette landet.

Det kommer an på kor sterke beviser de har mot han det, tror det var 5 dna profiler de hadde klaff på (så langt) er jo ikkje så masse det når de snakker om overgrep mot 300-400 barn.

Men enhver er å anse som uskyldig inntil det motsatte er bevist!

(det gjelder også for Lommemannen).

Men eg aner ikkje kor lang straff han vil få, men tipper han vil prøve å ta sitt eget liv i cella...

Skrevet

Herregud, altfor lite. En slik syk jævel bør sperres inne på livstid.

Er ikke uenig, jeg, men dessverre skal ikke jeg dømme pedojævelen.

Steining er forresten undervurdert.

Skrevet

Det kommer an på kor sterke beviser de har mot han det, tror det var 5 dna profiler de hadde klaff på (så langt) er jo ikkje så masse det når de snakker om overgrep mot 300-400 barn.

Men eg aner ikkje kor lang straff han vil få, men tipper han vil prøve å ta sitt eget liv i cella...

Da bør noen vennlige sjeler sørge for at han har egnet utstyr tilgjengelig.

Skrevet

På hvilken måte mener du? Skjønte ikke helt hva du mente

For denslags oppslag selger som "hakka møkk" og får stor seeroppslutning i tv, og økt omsetning for avisene og DET er det det norske folk som sørger for.

Hadde vi hatt null interesse for denslags (eller vendt tommelen ned, ved å ikkje fks. kjøpe aviser) så hadde mediene omtalt disse sakene i mye mindre grad.

Det frie marked i praksis, tilbud og etterspørsel...

Skrevet

Er ikke uenig, jeg, men dessverre skal ikke jeg dømme pedojævelen.

Steining er forresten undervurdert.

Steining, nei?! Han skulle pent få sitte på enecelle med brev og besøks-forbud resten av sitt patetiske liv og kun FEM-kanalen på TV. DET er straff.

Skrevet

Han bør vel neppe luftes sammen med andre fanger vil jeg tro...

Skrevet

Da bør noen vennlige sjeler sørge for at han har egnet utstyr tilgjengelig.

Det kommer sikkert til å være mange som ønsker å hjelpe han med utstyret, men det spørs om de "får lov".

Eg tror ikkje de er så "vennlige" de som vil hjelpe han nei.

Skrevet

Steining, nei?! Han skulle pent få sitte på enecelle med brev og besøks-forbud resten av sitt patetiske liv og kun FEM-kanalen på TV. DET er straff.

He-he, OK - jeg kan godt henge meg på den. Forsåvidt er FEM alene nok straff, kanskje?

Skrevet

Han bør vel neppe luftes sammen med andre fanger vil jeg tro...

Nei, da ville han vel fått ett kosteskaft eller lignende langt oppi tykktarmen vil eg tro.

Skrevet

Det kommer sikkert til å være mange som ønsker å hjelpe han med utstyret, men det spørs om de "får lov".

Eg tror ikkje de er så "vennlige" de som vil hjelpe han nei.

For mange år siden forsvant en ung jente på Lesja. Det varte år og fjell før gjerningsmannen ble tatt, dømt og fengslet. Ikke lenge etter domfellelsen hengte han seg på cella. Dengang da gikk det rykter om at noen som jobbet der lukket øynene litt, slik at han fikk med seg ulovlige saker da han ble låst inn for natten.

Det er en slik vennlighet jeg ønsker meg. Når han er dømt, altså, slik at det ikke er tvil om at det er rett mann.

Skrevet

For denslags oppslag selger som "hakka møkk" og får stor seeroppslutning i tv, og økt omsetning for avisene og DET er det det norske folk som sørger for.

Hadde vi hatt null interesse for denslags (eller vendt tommelen ned, ved å ikkje fks. kjøpe aviser) så hadde mediene omtalt disse sakene i mye mindre grad.

Det frie marked i praksis, tilbud og etterspørsel...

Ja, skjønner hva du mener. Vi kjøper aviser og magasiner og øker opplagene deres. Mere vi kjøper jo mere skriver de. Penger er det som gjelde.

Skrevet

For mange år siden forsvant en ung jente på Lesja. Det varte år og fjell før gjerningsmannen ble tatt, dømt og fengslet. Ikke lenge etter domfellelsen hengte han seg på cella. Dengang da gikk det rykter om at noen som jobbet der lukket øynene litt, slik at han fikk med seg ulovlige saker da han ble låst inn for natten.

Det er en slik vennlighet jeg ønsker meg. Når han er dømt, altså, slik at det ikke er tvil om at det er rett mann.

Bare si det som det er, du kunne tenkt deg å hengt han i det første og beste treet slik som i Ville vesten, god gammaldags lynsjestemning!?

Skrevet

Han er på skjermen nå og sier at det er myndighetenes behandling av saken i ettertid som har skadet guttene, ikke selve handlingen...

Jeg blir kvalm og dårlig av den mannen!!!! Jeg lurer på om han virkelig tror på det han sier selv?!

Han står jo bare der og arser opp steminga for å provosere politi og påtalemyndigheter, den norske befolkninga generelt - og for ikke å snakke om ofrenes familier . For en totalt uspiselig fyr! :(

Skrevet

Han vil ihvertfall få kjedelige dager innafor murene. Er det noen som står lavt nede på rangstigen "der inne", så er det forbrytere av hans kalibier.

Skrevet

Bare si det som det er, du kunne tenkt deg å hengt han i det første og beste treet slik som i Ville vesten, god gammaldags lynsjestemning!?

Nei. Synes ikke han behøver å ha tilskuere. Dette kan han ordne sjøl, i stillhet.

Skrevet

Han vil ihvertfall få kjedelige dager innafor murene. Er det noen som står lavt nede på rangstigen "der inne", så er det forbrytere av hans kalibier.

Vet ikkje om "kjedelig" er helt dekkende, men han vil nok ikkje få mange venner!

Han blir nok banka gul og blå, vil eg tro, om ikkje han blir isolert eller noe.

Skrevet

Nei. Synes ikke han behøver å ha tilskuere. Dette kan han ordne sjøl, i stillhet.

Tre år fra nå, så er mannen historie (tror eg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...