Gå til innhold

Grå hår :o

Anbefalte innlegg

villbringebær
Skrevet

Jeg har nettopp funnet mine første grå hår!... Jeg er 33 1/2 år. Er dette unormalt tidlig? *blir litt bekymra for uvanlig tidlig alderdom* :o

Kom igjen, tør dere fortelle når dere fant deres første grå hår? (På hodet ;-))

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg nærmer meg 40 og har hatt grå hår i minst 10 år i alle fall. Tidligere pleide jeg å ta glansvask innimellom for å skjule de grå hårene og har noen ganger stripet håret for å kamuflere dem, men nå er det lenge siden jeg har gjort det. Kjæresten ser ikke forskjell uansett. ;o)

Skrevet

Alle mine grå hår - som har blitt rimelig mange - kom på ca en måned da jeg var 37. Det var en utrolig tøff måned, som virkelig tok på. Etterpå har jeg liksom bare beholdt de grå.

Har tatt endel minicolorasjoner, liker egentlig best at håret har en jevn farge, men jeg misliker prisen for å gå til frisør. Så da blir det ikke hele tiden, nei.

Forøvrig er det IKKE tidlig å få sine første grå hår i en alder av 33. Kjenner veldig mange som har mer eller mindre grå hår i en alder av 30, så jeg tipper du er veldig normal.

Skrevet
  Lillemus skrev (På 11.1.2008 den 17.33):

Jeg nærmer meg 40 og har hatt grå hår i minst 10 år i alle fall. Tidligere pleide jeg å ta glansvask innimellom for å skjule de grå hårene og har noen ganger stripet håret for å kamuflere dem, men nå er det lenge siden jeg har gjort det. Kjæresten ser ikke forskjell uansett. ;o)

Jeg fikk de første da jeg var 25 år og det er lenge siden...... Jeg lever ennå.

Skrevet

Du er jo heldig!!

Jeg fikk mitt første grå hår da jeg var 21-22 år..

Nå er jeg 25 og farger håret jevnlig.... :0(

Takk og lov for hårfarge.. ;0)

Min søster er 35,og helt grå....

(hun farger også innimellom)

Ligger visst i familien...Sukk...

Skrevet
  mora2 skrev (På 11.1.2008 den 18.12):

Du er jo heldig!!

Det er sykt altså. hva tenkte du da du fikk ditt første grå hår? :o)

Pappa er snart 60 og har nesten ikke noe grått hår, mamma har grått hår. vet ikke når hun fikk det. har altid farget det jevnlig. men er nok noen år siden...

Annonse

Skrevet
  Mamma07 skrev (På 11.1.2008 den 18.14):

Det er sykt altså. hva tenkte du da du fikk ditt første grå hår? :o)

Pappa er snart 60 og har nesten ikke noe grått hår, mamma har grått hår. vet ikke når hun fikk det. har altid farget det jevnlig. men er nok noen år siden...

''Det er sykt altså''

ikke vondt ment! Kunne kanskje se slik ut :P

Skrevet

Begynte å få grått hår da jeg var 27-28, og i tillegg begynte jeg å bli tynn i "måneregionen", jenter har ihvertfall en fordel der :) Er snart 31 nå er det har holdt seg passe i sjakk, litt grå hår på sidene... Kunne ikke brydd meg mindre, men litt kjipt å miste håret :(

Skrevet

Eg kan ikkje huske når eg fant mitt første grå hår.

Syns grått hår er tøft eg!

Skrevet

Jeg finner stadig flere grå hår. :( Jeg farger håret. Skulle bare mangle. ;)

villbringebær
Skrevet
  mariaflyfly skrev (På 11.1.2008 den 18.24):

Jeg finner stadig flere grå hår. :( Jeg farger håret. Skulle bare mangle. ;)

Ja jeg kommer også til å begynne å farge det hvis/når det utarter seg! Men ser for meg at jeg må farge ettervekst hver uke... må man det? *blond*

Nei jeg mener *grå* ;-)

villbringebær
Skrevet
  Geir skrev (På 11.1.2008 den 18.21):

Eg kan ikkje huske når eg fant mitt første grå hår.

Syns grått hår er tøft eg!

Synes grått hår er hakket tøffere på mannfolk enn på kvinnfolk, og helst etter å ha rundet 40 ihvertfal...

villbringebær
Skrevet
  Tvant skrev (På 11.1.2008 den 18.19):

Begynte å få grått hår da jeg var 27-28, og i tillegg begynte jeg å bli tynn i "måneregionen", jenter har ihvertfall en fordel der :) Er snart 31 nå er det har holdt seg passe i sjakk, litt grå hår på sidene... Kunne ikke brydd meg mindre, men litt kjipt å miste håret :(

Ja det er jo egentlig kjipere å miste håret! Og det ser det ikke ut til at jeg gjør med det første ihvertfal... puh!

Annonse

villbringebær
Skrevet
  mora2 skrev (På 11.1.2008 den 18.12):

Du er jo heldig!!

Ja jeg kommer til å farge håret etterhvert jeg og... Blir det mye ettervekst? Må man farge ofte?

villbringebær
Skrevet
  Mom33 skrev (På 11.1.2008 den 18.03):

Alle mine grå hår - som har blitt rimelig mange - kom på ca en måned da jeg var 37. Det var en utrolig tøff måned, som virkelig tok på. Etterpå har jeg liksom bare beholdt de grå.

Har tatt endel minicolorasjoner, liker egentlig best at håret har en jevn farge, men jeg misliker prisen for å gå til frisør. Så da blir det ikke hele tiden, nei.

Forøvrig er det IKKE tidlig å få sine første grå hår i en alder av 33. Kjenner veldig mange som har mer eller mindre grå hår i en alder av 30, så jeg tipper du er veldig normal.

''Alle mine grå hår - som har blitt rimelig mange - kom på ca en måned da jeg var 37''

Et kjerringord sier jo at man kan få grå hår av bekymringer... opplevde du at det stemte for deg?

Jeg har hatt muligens de tøffeste månedene i mitt liv den høsten som var. Kanskje er det derfor de grå hårene plutselig har dukket opp...? :)

villbringebær
Skrevet
  Lillemus skrev (På 11.1.2008 den 17.33):

''Kjæresten ser ikke forskjell uansett. ;o)''

Er det det viktigeste for deg? At kjæresten ikke bryr seg? :) Jeg tror det viktigste for meg er å selv føle meg vel. Og jeg er ikke klar for synlige grå hår :o

villbringebær
Skrevet
  gunrika skrev (På 11.1.2008 den 18.04):

Jeg fikk de første da jeg var 25 år og det er lenge siden...... Jeg lever ennå.

He,he, ja jeg tror ikke det er disse grå hårene som kommer til å ta livet av meg heller akkurat ;-)

Skrevet
  villbringebær skrev (På 11.1.2008 den 18.49):

Synes grått hår er hakket tøffere på mannfolk enn på kvinnfolk, og helst etter å ha rundet 40 ihvertfal...

Jo, litt både og...Sjekk Emmylou Harris (Sølvreven).

Skrevet

Jeg synes det er fascinerende at håret skifter farge av seg selv. Sluttet faktisk å farge håret da jeg så de første grå hår.

villbringebær
Skrevet
  Helmi skrev (På 11.1.2008 den 19.02):

Jeg synes det er fascinerende at håret skifter farge av seg selv. Sluttet faktisk å farge håret da jeg så de første grå hår.

Ja, min første tanke var også at jeg var fasinert :) Det hadde ikke vært i min tanke en gang at jeg skulle finne noe grått hår på hodet mitt på mange år ennå, så da jeg plutselig oppdaget et full-langt sølvgrått hår midt på hodet nappet jeg det ut og ble gående og se på det lenge :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...