Gå til innhold

Grå hår :o

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Alle mine grå hår - som har blitt rimelig mange - kom på ca en måned da jeg var 37''

Et kjerringord sier jo at man kan få grå hår av bekymringer... opplevde du at det stemte for deg?

Jeg har hatt muligens de tøffeste månedene i mitt liv den høsten som var. Kanskje er det derfor de grå hårene plutselig har dukket opp...? :)

Ikke bekymringer, men sinnsykt stress med store forandringer i tilværelsen. Ikke noe av negativ karakter.

Grå hår er vel hormonelt betinget, og mange opplever store endringer ved graviditet/fødsel. Ei jeg kjenner hadde kjempekrøllete hår helt fram til fødselen. Da hun dusjet og vasket håret etter fødsel, var håret helt glatt. Og krøllene har ikke kommet igjen, dette ligger vel 25 år tilbake i tid.

Fortsetter under...

Skrevet

Ikke bekymringer, men sinnsykt stress med store forandringer i tilværelsen. Ikke noe av negativ karakter.

Grå hår er vel hormonelt betinget, og mange opplever store endringer ved graviditet/fødsel. Ei jeg kjenner hadde kjempekrøllete hår helt fram til fødselen. Da hun dusjet og vasket håret etter fødsel, var håret helt glatt. Og krøllene har ikke kommet igjen, dette ligger vel 25 år tilbake i tid.

Min mor ble omtrent skalla når hun ammet min søster. så hun måtte slutte. jeg fikk litt korketrekkere nederst når jeg var gravid. etter at ungen kom ble det helt stritt igjen :) Snåle greier!

Hva kommer det av? hormoner?

Skrevet

''Alle mine grå hår - som har blitt rimelig mange - kom på ca en måned da jeg var 37''

Et kjerringord sier jo at man kan få grå hår av bekymringer... opplevde du at det stemte for deg?

Jeg har hatt muligens de tøffeste månedene i mitt liv den høsten som var. Kanskje er det derfor de grå hårene plutselig har dukket opp...? :)

Jeg har hørt stress og lite trivsel også.. Har ikke peiling på om dette stemmer !

Skrevet

Ei venninne fikk grå hår da hun var 19 år. Bestefaren til mannen min da han var 76 år.

Ingen fasit m.a.o.

Skrevet

''Kjæresten ser ikke forskjell uansett. ;o)''

Er det det viktigeste for deg? At kjæresten ikke bryr seg? :) Jeg tror det viktigste for meg er å selv føle meg vel. Og jeg er ikke klar for synlige grå hår :o

Jeg bryr meg ikke om det er litt sølv i håret og så lenge kjæresten heller ikke gjør det så gidder jeg ikke farge håret. :o)

Skrevet

For et halvt år siden fant frisøren mine første grå hår. De er veldig spredt og vanskelig å se siden jeg vanligvis har lyse striper i håret. Jeg skal stripe det igjen en av dagene :)

Annonse

Skrevet

Min mor ble omtrent skalla når hun ammet min søster. så hun måtte slutte. jeg fikk litt korketrekkere nederst når jeg var gravid. etter at ungen kom ble det helt stritt igjen :) Snåle greier!

Hva kommer det av? hormoner?

Mener det var forklaringen min venninne fikk, ja, at det var hormoner som ble påvirket av påkjenning kroppen gikk gjennom.

Kroppen er et merkelig instrument! :-)

Skrevet

Ja jeg kommer til å farge håret etterhvert jeg og... Blir det mye ettervekst? Må man farge ofte?

Jeg er helt mørk,så på meg synes det ganske godt om jeg venter for lenge med farging...

Jeg farger det vel med 4-6ukers mellomrom.

Oftere om jeg skal noe spesielt.

Men da farger jeg aldri hele håret,kun etterveksten.

Skrevet

''Det er sykt altså''

ikke vondt ment! Kunne kanskje se slik ut :P

He,he er ikke så hårsår!! ;0)

Men hva tenkte jeg...Har vel egentlig vært forberedt på en måte..

Siden de aller fleste i min familie er blitt tidlige grå..

Men må jo innrømme litt panikk også..Spesielt overfor min søster,som jeg hadde mobbet endel.. ;0)

men,men,bekymrer meg ikke lengre nå,er jo bare å farge det... :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...