Gå til innhold

Fu: allergireaksjoner, angstanfall etc.

Anbefalte innlegg

Gjest Veldig slitsomt dette her.
Skrevet

Hvis du har allergi eller reagerer på tobakk, hvordan føler du det?

- hvordan føler du det på kroppen, hvor lenge sitter det i etc.

Hvis du har allergi eller reagerer på kaffe, hvordan føler du det?

- hvordan føler du det på kroppen, hvor lenge sitter det i etc.

Hvis du er plaget av nerver, angstanfall el. hvordan føles det på kroppen?

Jeg får plutselige anfall hvor det føles trangt å puste og jeg må puste dypt ned i brystkassa hele tiden for å få nok surstoff.

Det føles litt trangt i brystet og tett bak i nesa, svelget.

Dette kan sitte i timesvis.

Jeg svetter ikke, har ikke raskere hjerteslag - som kan kjennes i allefall, føler ikke så mye annet enn det som er forklart.

Veldig slitsomt, noen som kan forklare deres allergireaksjoner og/eller som har en ide?

Takker veldig mye på forhånd.

Skrevet

Hva med en liten sjekk hos legen? Hjerte/lunger, astma/allergi - slike ting er jo greit og få utelukket.

Gjest Veldig slitsomt dette her
Skrevet

Hva med en liten sjekk hos legen? Hjerte/lunger, astma/allergi - slike ting er jo greit og få utelukket.

Har oppetter tidene vært sjekket for slikt.

Har ingen kjente allergier, ingen kjente problemer med hjertet el.

Har vært sjekket i forbindelse med lungeproblemer men jeg sluttet å røyke og da ble det helt bra. Det er derfor jeg lurer på om jeg har fått en reaksjon på tobakk.

Jeg synes også dette skjer en del når jeg drikker kaffe. Det kan jo være tilfeldig.

Det som er at jeg ikke kan se noe helt sikkert, det er ikke alltid det skjer og da kan det vel kanskje ikke være reaksjoner på noe heller.

Derfor er jeg inne på stressreaksjoner, kanskje det kan være noe sånt.

Skrevet

Vel, har du vært utredet hos astma/allergilege, undersøkt hjerte og lunger etc, kan du vel i hvertfall slå deg til ro med at dette neppe er farlig. Men ubehagelig er det nok.

Jeg har selv angst, det arter seg jo ulikt. Behøver ikke gi noen synlige fysiske symptomer - ikke hjertebank heller.

Vet ikke hvor mye kaffe du drikker jeg, men vet jo at noen får angstfølelse og urolig hjerte av det. Det gjelder alle koffeinholdige drikker for noen.

At du får vondt etter og ha holdt på slik i mange timer, forstår jeg godt og det er nok muskulært.

Jeg hadde sett det hele ann - gir det seg ikke hadde jeg oppsøkt lege igjen. I mellomtiden kan du jo prøve og roen litt og se om det hjelper - hvis du mener det er stressrelatert.

Håper du føler deg bedre snart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...