Gå til innhold

Motivasjon til å studere

Anbefalte innlegg

Morning Glory
Skrevet

Regner med at det er flere enn meg her inne som er studenter (eller har vært det). Hvordan klarer dere å motivere dere for studiene? Jeg studerer noe jeg i utgangspunktet synes er spennende (jus), men det er jo så tørt til tider at jeg kunne gått av skaftet hvis jeg hadde hatt et... Alt annet blir spennende (til og med "veggstirring"). I dag skulle jeg lese fem sider og ta notater. Etter tre timer (ja, tre) har jeg lest to og en halv side... Ettersom det nesten er 2000 sider pensum (hvis man ser bort fra det man helst bør lese i tillegg, som dommer, forarbeider og sekundærlitteratur) kan jeg vel regne med å ha masteren i boks innen jeg blir 50 (25 år til). Men tilbake til det jeg lurer på: Hvordan i all verden skal jeg få tvangsfullbyrdelse til å bli morsomt?

Skrevet

Det å studere juss skal visst "løsne" etter ca. 3 år.

''Hvordan i all verden skal jeg få tvangsfullbyrdelse til å bli morsomt?''

Drikk deg full før du leser?

Morning Glory
Skrevet

Det å studere juss skal visst "løsne" etter ca. 3 år.

''Hvordan i all verden skal jeg få tvangsfullbyrdelse til å bli morsomt?''

Drikk deg full før du leser?

Hmm... Jeg syntes det stivnet etter tre år. Men alkohol var en god ide (i det korte løp;) Det er vel en grunn til at jusstudenter er tørste!

Skrevet

Hmm... Jeg syntes det stivnet etter tre år. Men alkohol var en god ide (i det korte løp;) Det er vel en grunn til at jusstudenter er tørste!

Kor lenge har du studert juss nå da ?

Tvanngsfullbyrdelse benyttes vel i forhold til at barn holdes borte fra hovedomsorgspersonen fks. av samværsforelder eller andre?

Men prøv med silkebris, det kan vel neppe bli verre sånn som du beskriver det?

Morning Glory
Skrevet

Kor lenge har du studert juss nå da ?

Tvanngsfullbyrdelse benyttes vel i forhold til at barn holdes borte fra hovedomsorgspersonen fks. av samværsforelder eller andre?