Gå til innhold

Motivasjon til å studere

Anbefalte innlegg

Morning Glory
Skrevet

Regner med at det er flere enn meg her inne som er studenter (eller har vært det). Hvordan klarer dere å motivere dere for studiene? Jeg studerer noe jeg i utgangspunktet synes er spennende (jus), men det er jo så tørt til tider at jeg kunne gått av skaftet hvis jeg hadde hatt et... Alt annet blir spennende (til og med "veggstirring"). I dag skulle jeg lese fem sider og ta notater. Etter tre timer (ja, tre) har jeg lest to og en halv side... Ettersom det nesten er 2000 sider pensum (hvis man ser bort fra det man helst bør lese i tillegg, som dommer, forarbeider og sekundærlitteratur) kan jeg vel regne med å ha masteren i boks innen jeg blir 50 (25 år til). Men tilbake til det jeg lurer på: Hvordan i all verden skal jeg få tvangsfullbyrdelse til å bli morsomt?

Skrevet

Det å studere juss skal visst "løsne" etter ca. 3 år.

''Hvordan i all verden skal jeg få tvangsfullbyrdelse til å bli morsomt?''

Drikk deg full før du leser?

Morning Glory
Skrevet

Det å studere juss skal visst "løsne" etter ca. 3 år.

''Hvordan i all verden skal jeg få tvangsfullbyrdelse til å bli morsomt?''

Drikk deg full før du leser?

Hmm... Jeg syntes det stivnet etter tre år. Men alkohol var en god ide (i det korte løp;) Det er vel en grunn til at jusstudenter er tørste!

Skrevet

Hmm... Jeg syntes det stivnet etter tre år. Men alkohol var en god ide (i det korte løp;) Det er vel en grunn til at jusstudenter er tørste!

Kor lenge har du studert juss nå da ?

Tvanngsfullbyrdelse benyttes vel i forhold til at barn holdes borte fra hovedomsorgspersonen fks. av samværsforelder eller andre?

Men prøv med silkebris, det kan vel neppe bli verre sånn som du beskriver det?

Morning Glory
Skrevet

Kor lenge har du studert juss nå da ?

Tvanngsfullbyrdelse benyttes vel i forhold til at barn holdes borte fra hovedomsorgspersonen fks. av samværsforelder eller andre?

Men prøv med silkebris, det kan vel neppe bli verre sånn som du beskriver det?

Tvangsfullbyrdelse = en prosedyre for å få realisert en panterett ved tingrettens hjelp (antagelig noe upresist definert). Tørt.

Gjest gamle saker
Skrevet

"Hvordan i all verden skal jeg få tvangsfullbyrdelse til å bli morsomt?"

Lag en sak på det, eller let frem saker som du kan bryne deg på? Det er nok bedre å ha det "på ekte" enn å kun lese for å lære det.

Skrevet

Tvangsfullbyrdelse = en prosedyre for å få realisert en panterett ved tingrettens hjelp (antagelig noe upresist definert). Tørt.

Å!

ZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz...............:)

Gjest studier må være noe man liker
Skrevet

Men hvorfor du studerer noe du synes er så kjedelig?

Morning Glory
Skrevet

Men hvorfor du studerer noe du synes er så kjedelig?

Si det? Alt er jo ikke like kjedelig. Alle studier har vel noen kjipe emner? Spørsmålet er hvordan man skal komme seg gjennom dem uten å miste motivasjonen.

Skrevet

Tenk praktisk! Les rettpraksis innimellom - ikke bare til slutt. Bruker du Lovdata kan du finne avgjørelser som er relatert til de fleste bestemmelsene.

Lag en plan, sett deg et mål for hver dag. Lag oversikter og plansjer, sørg for at du forstår stoffet - ikke bare memorerer.

Jeg kom meg gjennom - og har verdens morsomste jobb nå. Det er verdt det!

Morning Glory
Skrevet

Tenk praktisk! Les rettpraksis innimellom - ikke bare til slutt. Bruker du Lovdata kan du finne avgjørelser som er relatert til de fleste bestemmelsene.

Lag en plan, sett deg et mål for hver dag. Lag oversikter og plansjer, sørg for at du forstår stoffet - ikke bare memorerer.

Jeg kom meg gjennom - og har verdens morsomste jobb nå. Det er verdt det!

Jeg gjør alt det der... Men det hjelper ikke. Jeg må antagelig "bare" ta meg sammen. Nytt år - nye muligheter! Takk for svar uansett;)

Skrevet

Jeg gjør alt det der... Men det hjelper ikke. Jeg må antagelig "bare" ta meg sammen. Nytt år - nye muligheter! Takk for svar uansett;)

Jeg slet selv med tvangfullbyrdelse, konkurs, pant osv. Overhodet ikke interesse for de fagene, men man må gjennom! Eneste som hjalp var å dele opp dagen mer. Les 45 min, 15 min pause osv.

Ellers anbefaler jeg å jobbe ved Jusshjelpa/Jussbuss/Jussformidlingen - det spriter opp hverdagen :)

Gjest Elextra
Skrevet

Mange advokater har sagt at jus er det kjedeligste studiet og den morsomste jobben. Så motivasjonen kan kanskje ligge i at du har mulighet for å få en spennende jobb etterpå?

Skrevet

Kanskje du kan begynne å studere møkkologi? Det gjør Fiona, og hun har fortalt meg at dette er ganske interessant.

Morning Glory
Skrevet

Kanskje du kan begynne å studere møkkologi? Det gjør Fiona, og hun har fortalt meg at dette er ganske interessant.

Møkkologi? Læren om møkk? Haha!

Morning Glory
Skrevet

Mange advokater har sagt at jus er det kjedeligste studiet og den morsomste jobben. Så motivasjonen kan kanskje ligge i at du har mulighet for å få en spennende jobb etterpå?

Sant sant. I fjord på denne tiden gjorde jeg det til rutine å lese stillingsannonser i lunsjen. Det hjalp faktisk. Det skal jeg gjøre i dag! *Friskt mot*

hare1365380455
Skrevet

Tenk at du skal jobbe en stund, og så tar du en pause der du f.eks. leser i avisen og drikker en kopp kaffe/te. Eller går en tur! Om du skal lese en hel dag kan du tenke at du om kvelden skal se noe kjekt på tv eller gå ut på noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...