Gjest ouska Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hei! Jeg er en gutt på 22 år som har hatt plager med mitt høyre håndledd etter et fall for muligens 5-6 år siden. Problemet ligger i bevegeligheten i håndleddet. Når jeg tar pushups, står på hender og en rekke andre lignende øvelser får jeg smerter i håndleddet. Når jeg trekker håndleddet bakover føles det som noe er i veien og "stopper" hånden halvveis. Bruker jeg min venstre hånd til å presse går den fint bakover uten smerter, men som sakt tidligere, setter jeg vekt på håndleddet gjør dette vondt. Jeg var hos lege for flere år siden og han mente at hånden ville bli bedre ved hvile. Dette funker til en hvis grad.. Venter jeg i en måned kan jeg ta pushups uten å få vondt men andre øvelser gjør fortsatt vondt. Faller jeg lett på hånden slås skaden opp og prosedyren starter på nytt. Kan legge til at bevegeligheten motsatt vei, altså nedover, er helt ok uten smerter. Hva er problemet og hva er det jeg kan gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Etter en skade i håndleddet for flere år siden og som fremdeles gir problemer ved belastning, bør det tas et rtg. bilde., evt. CT-rtg. Det kan være en bruskskade, evt. en løs benbit som er årsak til smertene, og det kan man kanskje gøre noe med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.