Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Jeg jobber i en skole og skal ha skolekjøkken om et par uker der det skal lages fiske middag. Nå har det seg sånn at jeg ikke tåler fisk så veldig godt. Jeg blir rett og slett dårlig og får brekninger av lukt og det å se på at noen gjør opp fisk, Enten må jeg være med på å gjøre dette ellers så må jeg holde meg hjemme og late som om jeg er syk. det finnes ikke noe alternativ til dette og jeg ser helt svart på å delta sammen med en klasse og vise at jeg er så dårlig på å takle fisk! for dere som er vant til fisk så skjønner jeg at dere synes dette er helt bak mål, men det er nå bare sånn det er at jeg ikke har sjangser til å "oppføre meg" når fisk kommer i nærheten. Hos oss bruker de andre i familien å dra til besteforeldre når de har lyst på fisk da jeg ikke kan ha fisk i huset her, eller at jeg må dra bort og komme tilbake til et vasket kjøkken med god såpelukt og ingen fiskelukt, ellers blir det hodet i skåla. Hva gjør jeg nå da? Melder jeg pass eller skjemmer jeg meg ut foran barna? 0 Siter
Jølsen Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Si at du har fiskefobi (at du er redd alt som ser ut som fisk). 0 Siter
cathlin Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Hvis du er tøffetøff så forteller du til barna hvordan det er. Kanskje de ler litt av deg, men hva er ellers det verste som kan skje? Ja? 0 Siter
fresja Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Du kan ikke ta det opp med rektor eller andre lærere da? Kanskje du kan bytte undervisning med en annen lærer? 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Hvis du er tøffetøff så forteller du til barna hvordan det er. Kanskje de ler litt av deg, men hva er ellers det verste som kan skje? Ja? Det er ikke bare for meg å springe på do hele tiden heller, da jeg har et stort ansvar for en elev som jeg ikke kan gå ifra uten at noen andre tar over å det går desverre ikke på denne dagen. Tror kanskje jeg må holde meg hjemme så får en vikar ta fiskejobben. Bare at jeg synes det er ille å måtte være hjemme pga sykdom når jeg ikke er syk. huff dette er vanskelig. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Hvis du bare er hjemme og later som om du er syk, så risikerer du at skolekjøkkenet blir utsatt til du er tilbake. Siden du har et par uker på deg, så bør du benytte tiden til å finne en annen voksen som enten kan ta undervisningen for deg, eller hjelpe deg den dagen. Det siste er kanskje det beeste. Da kan du fortelle elevene at du blir dårlig av fisk, og at det er grunnen til at du holder deg i bakgrunnen mens den andre voksne står for undervisningen. 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Du kan ikke ta det opp med rektor eller andre lærere da? Kanskje du kan bytte undervisning med en annen lærer? Jeg har ikke undervisningen, men har en enkelt elev jeg må hjelpe, det er ikke lett å finne vikar heller, men jeg tror det skal gå bra den dagen, men kan jeg være syk den dagen når jeg egentlig ikke er syk? 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Hvis du bare er hjemme og later som om du er syk, så risikerer du at skolekjøkkenet blir utsatt til du er tilbake. Siden du har et par uker på deg, så bør du benytte tiden til å finne en annen voksen som enten kan ta undervisningen for deg, eller hjelpe deg den dagen. Det siste er kanskje det beeste. Da kan du fortelle elevene at du blir dårlig av fisk, og at det er grunnen til at du holder deg i bakgrunnen mens den andre voksne står for undervisningen. Jeg har ikke undervisningen, men må hjelpe en elev med det meste, derfor kan jeg heller ikke stå i bakgrunnen, her er det enten delta eller være fraværende 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Jøss, det må jeg si. Vi kan vel uansett fastslå at din reaksjon på fisk ikke er et problem du får løst innen skolekjøkken-tid. Dermed må du komme på en annen løsning. Hva med å kalle det en slags allergi? At reaksjonen er sterk, er det jo ingen tvil om. 0 Siter
Enina Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Kan du be rektor om lov til å ta ut denne ene eleven du er ansvarlig for og gjøre noe annet denne timen? 0 Siter
ariadne Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Du har to uker på deg. Dersom du ønsker det kan du venne deg til fisk på denne tiden. Lett blir det ikke, men det er fullt mulig. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Gå og snakk med rektor. Fortell situasjonen slik den er og tilby deg å ta ut denne eleven og lage noe annet sammen med h*n. Det finnes folk som er skikkelig allergiske for fisk og som ikke fikser lukta i det hele tatt. Rektor bør vise forståelse for dette, så det beste er at du forteller hva som er problemet! Lykke til:) 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Kan du be rektor om lov til å ta ut denne ene eleven du er ansvarlig for og gjøre noe annet denne timen? Jo det kan være en ide det. Det spørs bare om foreldrene godtar dette da. Takk for tips! 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Du har to uker på deg. Dersom du ønsker det kan du venne deg til fisk på denne tiden. Lett blir det ikke, men det er fullt mulig. Når jeg ikke har lært det på over 30 år så tror jeg ikke jeg klarer på 2 uker heller. Jeg makter rett og slett ikke å være i nærheten av fisk. Dette er egentlig ikke noe problem til daglig, men den ene dagen der kommer til å ta knekken på meg. 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Gå og snakk med rektor. Fortell situasjonen slik den er og tilby deg å ta ut denne eleven og lage noe annet sammen med h*n. Det finnes folk som er skikkelig allergiske for fisk og som ikke fikser lukta i det hele tatt. Rektor bør vise forståelse for dette, så det beste er at du forteller hva som er problemet! Lykke til:) Ja jeg tenker på om dette kan være en mulighet, men så er det om foreldren godtar at jeg tar ut eleven? Jeg er litt bekymret for å si det som det er til rektor, men jeg kan kanskje si det er en form for allergi? 0 Siter
cathlin Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Det er ikke bare for meg å springe på do hele tiden heller, da jeg har et stort ansvar for en elev som jeg ikke kan gå ifra uten at noen andre tar over å det går desverre ikke på denne dagen. Tror kanskje jeg må holde meg hjemme så får en vikar ta fiskejobben. Bare at jeg synes det er ille å måtte være hjemme pga sykdom når jeg ikke er syk. huff dette er vanskelig. Jeg tenker at det er best å si det som det er til de andre lærerene eller den ansvarlige (rektor) på skolen, at du blir dårlig av fisk og fiskelukt, og be om at noen andre kan være med eleven den timen. 0 Siter
fresja Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Jeg har ikke undervisningen, men har en enkelt elev jeg må hjelpe, det er ikke lett å finne vikar heller, men jeg tror det skal gå bra den dagen, men kan jeg være syk den dagen når jeg egentlig ikke er syk? Synes ikke det er riktig å late som du er syk. Hva skjer da med "din elev"? Kan du få en annen tiil å ta timen(e) for deg? En venn som har anledning? 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Ja jeg tenker på om dette kan være en mulighet, men så er det om foreldren godtar at jeg tar ut eleven? Jeg er litt bekymret for å si det som det er til rektor, men jeg kan kanskje si det er en form for allergi? Når du reagerer så sterkt, så ville jeg ikke tvilt på at det er en allergi. Folk flest har som regel stor respekt for allergier, spesielt hvis du kan få et livstruende anfall. Jeg tror foreldrene ville synes det hadde vært verre om du ble langvarig sykemeldt, eller ble gravid nå, enn at du måttte ta han ut akkurat den dagen. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Når du reagerer så sterkt, så ville jeg ikke tvilt på at det er en allergi. Folk flest har som regel stor respekt for allergier, spesielt hvis du kan få et livstruende anfall. Jeg tror foreldrene ville synes det hadde vært verre om du ble langvarig sykemeldt, eller ble gravid nå, enn at du måttte ta han ut akkurat den dagen. ''''Jeg tror foreldrene ville synes det hadde vært verre om du ble langvarig sykemeldt, eller ble gravid nå, enn at du måttte ta han ut akkurat den dagen.'''' Greir at ho blir sjuk av fisk, og kan bli sjukmeldt av det. Men eg forstår ingenting av åssen i allverden ho skulle kunne bli gravid av det??? 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 ''''Jeg tror foreldrene ville synes det hadde vært verre om du ble langvarig sykemeldt, eller ble gravid nå, enn at du måttte ta han ut akkurat den dagen.'''' Greir at ho blir sjuk av fisk, og kan bli sjukmeldt av det. Men eg forstår ingenting av åssen i allverden ho skulle kunne bli gravid av det??? Du vet vi kvinner er i stand til alt:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.