Gjest Geir Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Du vet vi kvinner er i stand til alt:) Ja, det skjønner eg nå. Lurer på åssen _det_ barnet ville ha sett ut? :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Du kan øve deg litt (la oss si i ei uke) for å se om dette er noe du kan venne deg til, begynn med fks. fiskepinner (der er det nesten ikkje fisk i) så går du over til fiskeboller og så kan du prøve deg med en hel fisk og se åssen det går. Går det dårlig så sier du bare ifra til rektor, at du ikkje tåler fisk eller at du kan bytte time med noen. 0 Siter
morsan Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Du vet vi kvinner er i stand til alt:) Trodde du skulle si at det er utrolig hva en sleip ål kan fikse;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Siden det er to uker til dette skal skje, så ville jeg fått satt inn en annen på denne oppgaven. Jeg har det som deg, brekker meg voldsomt. Dersom du går og brekker deg der, så kan du risikere at halve klassen bruker det som unnskylding (brekker seg selv) for å slippe fri? De finner på mye sprell vettu 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Ja jeg tenker på om dette kan være en mulighet, men så er det om foreldren godtar at jeg tar ut eleven? Jeg er litt bekymret for å si det som det er til rektor, men jeg kan kanskje si det er en form for allergi? Ja, det kan du si. Jeg kjenner en som ikke kan være i nærheten av fisk for da klør hun over hele kroppen med en gang, så det går faktisk an å være såpass allergisk for fisk. Folk som har store aversjoner mot visse matvarer, er ofte også allergisk mot disse matvarene, så det er godt mulig det du kjenner ikke er bare psykisk, men også fysisk. 0 Siter
ekte nick Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Det høres helt klart ut som en allergi mot fisk det du har, og jeg vet om flere som har det slik. Så gå til rektor og forklar at du ikke kan delta i dette av helsemessige årsaker (allergi). For da blir du nødt til å bli sykmeldt den dagen. Så spør om rektor har andre forslag til hva du kan gjøre isteden. 0 Siter
Gjest glomsa Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Jeg tenker at det er best å si det som det er til de andre lærerene eller den ansvarlige (rektor) på skolen, at du blir dårlig av fisk og fiskelukt, og be om at noen andre kan være med eleven den timen. tenker med gru på de mange barna-som har det sånn også.Guttungen min ble kvalm og fikk vondt i magen hver mandag...han skulle på skolen.De to første gangene ,trodde jeg det....men så ble jeg mistenksom og spurte ham. Da fortalte han meg - at de på mandager lagde fiskeboller i hvit saus og kokte poteter ...på morran og måtte spise det opp.Nå som voksen-spiser han det ikke helt frivillig-bare når Kona lager det til Barna-da må han også!! 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Du kan øve deg litt (la oss si i ei uke) for å se om dette er noe du kan venne deg til, begynn med fks. fiskepinner (der er det nesten ikkje fisk i) så går du over til fiskeboller og så kan du prøve deg med en hel fisk og se åssen det går. Går det dårlig så sier du bare ifra til rektor, at du ikkje tåler fisk eller at du kan bytte time med noen. Huff det føles vanskelig å gjøre dette, men jeg kunne jo ha prøvd. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Huff det føles vanskelig å gjøre dette, men jeg kunne jo ha prøvd. Prøv. Blir det for vanskelig så bryt av med en gang, og si fra til rektor eller bytt time med noen om det lar seg gjøre. 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Synes ikke det er riktig å late som du er syk. Hva skjer da med "din elev"? Kan du få en annen tiil å ta timen(e) for deg? En venn som har anledning? Jeg kan kanskje skaffe en vikar som jeg betaler fra egen lomme. 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Når du reagerer så sterkt, så ville jeg ikke tvilt på at det er en allergi. Folk flest har som regel stor respekt for allergier, spesielt hvis du kan få et livstruende anfall. Jeg tror foreldrene ville synes det hadde vært verre om du ble langvarig sykemeldt, eller ble gravid nå, enn at du måttte ta han ut akkurat den dagen. Jo da det er sant det, når jeg blir så dårlig av dette så bør jeg kanskje melde pass denne dagen da. Å møte opp for så å gå syk hjem nesten med en gang er en dårligere løsning så jeg blir vel hjemme tenker jeg. Huff hvor dette gnager på meg:( 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Siden det er to uker til dette skal skje, så ville jeg fått satt inn en annen på denne oppgaven. Jeg har det som deg, brekker meg voldsomt. Dersom du går og brekker deg der, så kan du risikere at halve klassen bruker det som unnskylding (brekker seg selv) for å slippe fri? De finner på mye sprell vettu Ja det er sant! Jeg har ikke lyst til å stå der som en liten dust når vi egentlig skal være forbilder for dem og si at fisk er godt og alle må smake:( 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Ja, det kan du si. Jeg kjenner en som ikke kan være i nærheten av fisk for da klør hun over hele kroppen med en gang, så det går faktisk an å være såpass allergisk for fisk. Folk som har store aversjoner mot visse matvarer, er ofte også allergisk mot disse matvarene, så det er godt mulig det du kjenner ikke er bare psykisk, men også fysisk. Jeg er litt allergisk, så det kan hende at jeg også har allergisk reaksjon mot fisk. Kanskje jeg skal si det til rektor at han må finne en stedfortreder for meg denne dagen da jeg er allergisk mot fisk? 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Det høres helt klart ut som en allergi mot fisk det du har, og jeg vet om flere som har det slik. Så gå til rektor og forklar at du ikke kan delta i dette av helsemessige årsaker (allergi). For da blir du nødt til å bli sykmeldt den dagen. Så spør om rektor har andre forslag til hva du kan gjøre isteden. Ja jeg tror det må bli løsningen her, hvis ikke rektor foreslår å ta eleven ut av klassen og at vi kan gjøre noe annet. 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Prøv. Blir det for vanskelig så bryt av med en gang, og si fra til rektor eller bytt time med noen om det lar seg gjøre. Du jeg vet hvor ille jeg kommer til å bli når jeg får den stramme fiskelukta i nesen, da vokser det i halsen og jeg får rykninger i kroppen å det vegrer jeg meg sterkt mot så jeg tviler på at jeg kommer til å prøve forslaget. Fin ide var det jo så du skal ha takk for det! 0 Siter
Gjest GA Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Forklar eldelsen på skolen at du er allergisk for fisk. Det finnes jo dem som er så allergiske mot fisk at de ikke engang tåler lukta av fisk før de må på sykehus. Det ordner seg helt sikkert hvis du legger det fram på en ok måte. 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 tenker med gru på de mange barna-som har det sånn også.Guttungen min ble kvalm og fikk vondt i magen hver mandag...han skulle på skolen.De to første gangene ,trodde jeg det....men så ble jeg mistenksom og spurte ham. Da fortalte han meg - at de på mandager lagde fiskeboller i hvit saus og kokte poteter ...på morran og måtte spise det opp.Nå som voksen-spiser han det ikke helt frivillig-bare når Kona lager det til Barna-da må han også!! Jeg har vært sånn helt fra barnsben av jeg også. Måtte sitte ved bordet til jeg hadde spist opp gang etter gang selv om de visste at jeg brekte meg:( Katta var god å ha disse gangene for hun var nesten alt etende;) Bare å lure maten under kjøkkenbordet i små porsjoner så ble fatet mitt tomt ganske raskt:)) 0 Siter
Gjest antifisker Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Forklar eldelsen på skolen at du er allergisk for fisk. Det finnes jo dem som er så allergiske mot fisk at de ikke engang tåler lukta av fisk før de må på sykehus. Det ordner seg helt sikkert hvis du legger det fram på en ok måte. Takk det skal jeg gjøre tror jeg. 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Ja det er sant! Jeg har ikke lyst til å stå der som en liten dust når vi egentlig skal være forbilder for dem og si at fisk er godt og alle må smake:( Huff nei, håper du kommer fra dette greit.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.