Gå til innhold

Staff beklager..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adelie

6

• favn

5

• morsan

4

• pekkaline

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''- Men jeg beklager kun overfor disse barna, ikke overfor foreldre, onkler, tanter, støtteapparat eller andre voksne. Det er de, sammen med min generasjon, som har vært med på å lage dette systemet, sier han til bt.no.''

Det har han jo rett i, om ikkje anna.

Han beklager jo uten forebehold overfor ofrene, det er nå bra.

"Vallabeklagelse" den var god! :-)

Skrevet

''Han presiserer at han beklager uttalelsene overfor de barna som eventuelt kan ha blitt utsatt for noe galt fra klienten.''

Ja det var da litt av en beklagelse. For en støvel. Han ser ikke lengre enn nesa rekker. Dette dekker knapt det lommemannen har gjort, hva med alle de andre som har blitt utsatt for overgrep. Tror npok at de lider endel enda selv om han unnskylder for de lommemannen _eventuelt_ har såret.

Gjest Elextra
Skrevet

''- Men jeg beklager kun overfor disse barna, ikke overfor foreldre, onkler, tanter, støtteapparat eller andre voksne. Det er de, sammen med min generasjon, som har vært med på å lage dette systemet, sier han til bt.no.''

Det har han jo rett i, om ikkje anna.

Han beklager jo uten forebehold overfor ofrene, det er nå bra.

"Vallabeklagelse" den var god! :-)

Uten forbehold?

''Advokat Tor Erling Staff beklager sine uttalelser i lommemannen-saken, hvis disse har såret eventuelle overgrepsofre.''

Kaller ikke dette en uforbeholden beklagelse, nei!

Skrevet

Uten forbehold?

''Advokat Tor Erling Staff beklager sine uttalelser i lommemannen-saken, hvis disse har såret eventuelle overgrepsofre.''

Kaller ikke dette en uforbeholden beklagelse, nei!

Jo, det syns eg.

Han behøver jo ikkje beklage ovenfor de som ikkje er utsatt for overgrep, eller har blitt støtt av hans uttalelser.

Mulig eg formulerte meg på en måte som kunne oppfattes feil?

Skrevet

Staff my ass! i et land med 4 millioner innbyggere hvor nesten alle unisont krever lemlestelse, dødsstaff og det som verre er for denen seksualforbryteren, så skal det altså ikke være plass til 1-ETT menneske som går mot strømmen med en kontroversiell oppfattning.

Jeg vet i grunn ikke hva som er mest skremmende av avikeren Staff eller lynsjemobben.

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Jo, det syns eg.

Han behøver jo ikkje beklage ovenfor de som ikkje er utsatt for overgrep, eller har blitt støtt av hans uttalelser.

Mulig eg formulerte meg på en måte som kunne oppfattes feil?

I en uforbeholden beklagelse hører ikke ordet "hvis" hjemme.

Gjest Elextra
Skrevet

Staff my ass! i et land med 4 millioner innbyggere hvor nesten alle unisont krever lemlestelse, dødsstaff og det som verre er for denen seksualforbryteren, så skal det altså ikke være plass til 1-ETT menneske som går mot strømmen med en kontroversiell oppfattning.

Jeg vet i grunn ikke hva som er mest skremmende av avikeren Staff eller lynsjemobben.

Du sier noe, det er selvfølgelig sunt for et samfunn å ha personer som sørger for å få flere sider av en sak belyst.

Likevel synes jeg det er skremmende at slike uttalelser kommer fra en av våre fremste forsvarsadvokater. Men det burde jo ikke akkurat overraske, hans syn på saken var jo kjent fra før.

Skrevet

Du sier noe, det er selvfølgelig sunt for et samfunn å ha personer som sørger for å få flere sider av en sak belyst.

Likevel synes jeg det er skremmende at slike uttalelser kommer fra en av våre fremste forsvarsadvokater. Men det burde jo ikke akkurat overraske, hans syn på saken var jo kjent fra før.

Hans holdning er velkjent, ja, og den tar nesten alle avstand fra.

Det må allikevel være mulig i et åpent fritt samfunn å debattere og ha egne oppfatninger av hvilke skadevirkninger straffbare seksuelle handlinger har på barn både som gruppe og individer, uten å bli så grovt trakkasert som det Staff blir i disse dager.

Faktis husker jeg en debatt med sexolog Langfelt for et par år siden hvor han hevdet at nær halvparten av gutter som har omgang med pedofile opplever det som positivt, og at DET er årsaken til at veldig mange overgripere selv blir det.

Hans uttalelser er på sett og vis det samme som hva Staff sier, bare med den forskjell at det ikke skapte en eneste reaksjon.

Skrevet

I en uforbeholden beklagelse hører ikke ordet "hvis" hjemme.

Ok! Eg beklager.

Gjest Elextra
Skrevet

Hans holdning er velkjent, ja, og den tar nesten alle avstand fra.

Det må allikevel være mulig i et åpent fritt samfunn å debattere og ha egne oppfatninger av hvilke skadevirkninger straffbare seksuelle handlinger har på barn både som gruppe og individer, uten å bli så grovt trakkasert som det Staff blir i disse dager.

Faktis husker jeg en debatt med sexolog Langfelt for et par år siden hvor han hevdet at nær halvparten av gutter som har omgang med pedofile opplever det som positivt, og at DET er årsaken til at veldig mange overgripere selv blir det.

Hans uttalelser er på sett og vis det samme som hva Staff sier, bare med den forskjell at det ikke skapte en eneste reaksjon.

Svært mange menn som slår ble slått selv i oppveksten. Kan en derved slutte at de likte å bli slått?

Gjest Elextra
Skrevet

Ok! Eg beklager.

Ja, _det_ var en uforbeholden beklagelse!

;)

Skrevet

Lynsjemobben er ihvertfall den farligste av de to, massesuggesjon er ikkje bra.

Annonse

Skrevet

Svært mange menn som slår ble slått selv i oppveksten. Kan en derved slutte at de likte å bli slått?

Neppe, men en slik paralell forutsetter at vold og sex er det samme.

Gjest Elextra
Skrevet

Neppe, men en slik paralell forutsetter at vold og sex er det samme.

Det er jeg ikke enig i.

Skrevet

Lynsjemobben er ihvertfall den farligste av de to, massesuggesjon er ikkje bra.

Det er på høy tid at det kom en reaksjon på Staff. Ikke rart at den da kommer kraftig.

Skrevet

Jeg er - dessverre - ambivalent til Staff.

Han er virkelig ulekker i kjeften og jeg blir særdeles uvel og ofte forbannet av mye han sier, da det som har med fornedrelser av barn og kvinner å gjøre.

På den annen side kan jeg ikke unnlate å vise en slags respekt for en mann som er så totalt uredd og på mange måter presser allmennheten og våre personlige sfærer når det gjelder demokratiet, ytringsfriheten og retten til å mene og si bizarre ting.

I tillegg har han faktisk en jobb som (kjendis)forsvarsadvokat hvilket innebærer freske fraspark i seg selv.

I denne saken har vel Staff sagt noe sånt som at gjerningene både er gale og knyttet til strafferettslig ansvar, men at medie-Norge og hvermannsen må besinne seg. Når lommemannen kalles 'Norges verste serieforbryter' får jeg helt rare assosiasjoner, og det er vel også det Staff snakker om.

Jeg vil gjerne føye til at 30 års overgrep mot barn er et helt liv, en livsstil rett og slett, og at jeg naturligvis finner saken utrolig motbydelig og håper straffen rammen hardt.

Skrevet

Han er virkelig ulekker i kjeften og jeg blir særdeles uvel og ofte forbannet av mye han sier, da det som har med fornedrelser av barn og kvinner å gjøre.

På den annen side kan jeg ikke unnlate å vise en slags respekt for en mann som er så totalt uredd og på mange måter presser allmennheten og våre personlige sfærer når det gjelder demokratiet, ytringsfriheten og retten til å mene og si bizarre ting.

I tillegg har han faktisk en jobb som (kjendis)forsvarsadvokat hvilket innebærer freske fraspark i seg selv.

I denne saken har vel Staff sagt noe sånt som at gjerningene både er gale og knyttet til strafferettslig ansvar, men at medie-Norge og hvermannsen må besinne seg. Når lommemannen kalles 'Norges verste serieforbryter' får jeg helt rare assosiasjoner, og det er vel også det Staff snakker om.

Jeg vil gjerne føye til at 30 års overgrep mot barn er et helt liv, en livsstil rett og slett, og at jeg naturligvis finner saken utrolig motbydelig og håper straffen rammen hardt.

Vel talt.

Gjest Hvor naive er dere?
Skrevet

Det er synd å si det men dere kan faktisk ikke tvinge folk til å beklage mer enn de ønsker å beklage. Det er rimelig naivt av dere å tro at han ville beklaget noe utover dette.

Jeg foretrekker en ærlig beklagelse, heller enn en som bare er for å tilfredsstille oppfarende folk over det ganske land, som i stor grad ikke har ønsket å forstå hva han egentlig har sagt.

Han har beklaget overfor de som har vært offer - og nå synes jeg pinadø at alle dere andre som benytter anledningen til å føle dere støtt for andre overgrep bør slutte å gnåle! Greit det er mange som får traumene vekket til live igjen, men noe må man bare tåle.Verden er full av påminnelser. LOmmemannen er ikke den som skal dø på korset for alle overgrep i norgeshistorien.

Skrevet

''sagt noe sånt som at gjerningene både er gale ''

Han har også sagt at det er bagateller.

Tidligere, i overgrepssaker, har han sagt at han mener seksuell kontakt mellom voksne og barn kan være godt og naturlig for begge parter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...