Gå til innhold

Staff beklager..

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Det er synd å si det men dere kan faktisk ikke tvinge folk til å beklage mer enn de ønsker å beklage. Det er rimelig naivt av dere å tro at han ville beklaget noe utover dette.

Jeg foretrekker en ærlig beklagelse, heller enn en som bare er for å tilfredsstille oppfarende folk over det ganske land, som i stor grad ikke har ønsket å forstå hva han egentlig har sagt.

Han har beklaget overfor de som har vært offer - og nå synes jeg pinadø at alle dere andre som benytter anledningen til å føle dere støtt for andre overgrep bør slutte å gnåle! Greit det er mange som får traumene vekket til live igjen, men noe må man bare tåle.Verden er full av påminnelser. LOmmemannen er ikke den som skal dø på korset for alle overgrep i norgeshistorien.

Hvem har sagt at hvem ønsker å tvinge frem en beklagelse?

Jeg skjønner ikke hva du snakker om, jeg bare konstaterer at han står ved det han sa, og _kun_ vil beklage overfor _eventuelle_ ofre, _hvis_ de måtte føle seg støtt.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adelie

6

• favn

5

• morsan

4

• pekkaline

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Spekepølse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du snakker om, jeg bare konstaterer at han står ved det han sa, og _kun_ vil beklage overfor _eventuelle_ ofre, _hvis_ de måtte føle seg støtt.

Og hva ligger det i at det er en valla beklagelse?

Trenger han å beklage noe mer? Er den ikke god nok?

Gjest Hvor naive er dere?
Skrevet

Ja? Han beklager overfor de det gjelder.

Kan jeg av dette tolke at du mener at det er greit? I så fall er vijo enige:)

Skrevet

''sagt noe sånt som at gjerningene både er gale ''

Han har også sagt at det er bagateller.

Tidligere, i overgrepssaker, har han sagt at han mener seksuell kontakt mellom voksne og barn kan være godt og naturlig for begge parter.

Det vet jeg. Jeg sier jo også at han er fæl og sjokkerende. En slugger tror jeg han selv kaller seg btw.

Gjest Elextra
Skrevet

Og hva ligger det i at det er en valla beklagelse?

Trenger han å beklage noe mer? Er den ikke god nok?

Som jeg sa annet sted i tråden synes jeg ikke ordet "hvis" hører hjemme i en beklagelse.

Det blir jo litt som Valla, som ikke beklaget det hun hadde sagt og gjort, men hun beklaget at noen (les: Yssen) følte seg såret.

Dessuten: Hvis noen presser deg til å si unnskyld er unnskyldningen lite verd.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja? Han beklager overfor de det gjelder.

Kan jeg av dette tolke at du mener at det er greit? I så fall er vijo enige:)

Hehe, ikke helt.

Annonse

Skrevet

Som jeg sa annet sted i tråden synes jeg ikke ordet "hvis" hører hjemme i en beklagelse.

Det blir jo litt som Valla, som ikke beklaget det hun hadde sagt og gjort, men hun beklaget at noen (les: Yssen) følte seg såret.

Enig med deg.

Skrevet

Det er en kristen og kulturell idé at et unnskyld er 'verdt' mer eller mindre om avsender mener eller ikke mener beklagelsen. Vi tilgir alt etter hvor sterkt det angres.

Ja, det forventes til og med at den som har lidd mye skal tilgi dersom skadeutøveren beklager tilstrekkelig, dvs renser sinnet sitt.

Det indre (tanken) teller altså mer enn det ytre, dvs en handling/ytring.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er en kristen og kulturell idé at et unnskyld er 'verdt' mer eller mindre om avsender mener eller ikke mener beklagelsen. Vi tilgir alt etter hvor sterkt det angres.

Ja, det forventes til og med at den som har lidd mye skal tilgi dersom skadeutøveren beklager tilstrekkelig, dvs renser sinnet sitt.

Det indre (tanken) teller altså mer enn det ytre, dvs en handling/ytring.

Ja, er ikke det naturlig da, eller er jeg 'bare' kulturelt påvirket?

Lærer jo barna mine å si 'unnskyld' når de har gjort noe galt, og da synes jeg de skal mene det (at de virkelig beklager det de gjorde). Om de bare sier 'unnskyld' for å komme unna en evt. straff, er ikke det akseptabelt etter mine normer.

Skrevet

Ja, er ikke det naturlig da, eller er jeg 'bare' kulturelt påvirket?

Lærer jo barna mine å si 'unnskyld' når de har gjort noe galt, og da synes jeg de skal mene det (at de virkelig beklager det de gjorde). Om de bare sier 'unnskyld' for å komme unna en evt. straff, er ikke det akseptabelt etter mine normer.

Tja, jeg vet ikke om det er naturlig eller ikke. Men det er i alle fall slik at vi lever i en 'sinnskultur', altså at det viktigste for oss er hva som er ment, tenkt, anger... kort sagt det vi har inni oss.

Det var bare et apropos fra meg.

I jødedommen og islam også tror jeg, der er det handlingene, altså det ytre som teller. Om du tenker onde, svarte tanker betyr ikke det noe.

Nå jaller jeg... God middag! :)

Skrevet

Det er på høy tid at det kom en reaksjon på Staff. Ikke rart at den da kommer kraftig.

Og media storkoser seg og pengene spruter inn !

Skrevet

Tja, jeg vet ikke om det er naturlig eller ikke. Men det er i alle fall slik at vi lever i en 'sinnskultur', altså at det viktigste for oss er hva som er ment, tenkt, anger... kort sagt det vi har inni oss.

Det var bare et apropos fra meg.

I jødedommen og islam også tror jeg, der er det handlingene, altså det ytre som teller. Om du tenker onde, svarte tanker betyr ikke det noe.

Nå jaller jeg... God middag! :)

''Nå jaller jeg... God middag! :)

''

ehh... litt distre, kanskje , men ble veldig usikker på hva jaller betyr?? Morsomt ord, da :)))

Skrevet

Og media storkoser seg og pengene spruter inn !

Ja, det er ikke til å unngå. Jeg leser heldigvis ikke de tabloide avisene.

Annonse

Skrevet

Ja, det er ikke til å unngå. Jeg leser heldigvis ikke de tabloide avisene.

Ikkje eg heller sjøl om sønnen vår selger bl.a. Dagbladet på lørdager og søndager, har ikkje orka å se i de en gang, sjøl om eg alltid kjøper ei avis av han.

Ikkje ser eg på Tv heller, får all nødvendig informasjon (og mere til) her på Dol, og på jobb.

Først var det Valla, Valla, Valla, Grand Prix Guro & Geand Prix Per så Danse Tsahve, Idolditt og Idoldatt så Gro, Gro, Gro og nå Lommemannen, Staff, Lommemannen; Staff osv...

For en syk verden.

Skrevet

Ikkje eg heller sjøl om sønnen vår selger bl.a. Dagbladet på lørdager og søndager, har ikkje orka å se i de en gang, sjøl om eg alltid kjøper ei avis av han.

Ikkje ser eg på Tv heller, får all nødvendig informasjon (og mere til) her på Dol, og på jobb.

Først var det Valla, Valla, Valla, Grand Prix Guro & Geand Prix Per så Danse Tsahve, Idolditt og Idoldatt så Gro, Gro, Gro og nå Lommemannen, Staff, Lommemannen; Staff osv...

For en syk verden.

''Grand Prix Guro & Geand Prix Per så Danse Tsahve, Idolditt og Idoldatt ''

Jeg har heldigvis et filter, så jeg aner ikke hva du snakker om her.. ;)

Skrevet

''Grand Prix Guro & Geand Prix Per så Danse Tsahve, Idolditt og Idoldatt ''

Jeg har heldigvis et filter, så jeg aner ikke hva du snakker om her.. ;)

Kor får du kjøpt slike filter?

Skrevet

''Nå jaller jeg... God middag! :)

''

ehh... litt distre, kanskje , men ble veldig usikker på hva jaller betyr?? Morsomt ord, da :)))

En blanding av tungetale og arabisk midt i mekkahenførelsen... ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

For en syk verden.

''Ikkje ser eg på Tv heller, får all nødvendig informasjon (og mere til) her på Dol, og på jobb.''

Har du DOL som eneste nyhetskilde?

Skrevet

''Ikkje ser eg på Tv heller, får all nødvendig informasjon (og mere til) her på Dol, og på jobb.''

Har du DOL som eneste nyhetskilde?

Da skjønner vi jo ihvertfall hvordan han er som han er;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Da skjønner vi jo ihvertfall hvordan han er som han er;-)

Hehe, ja.

Han virker litt fornuftig av og til, men nå skriver jo både du og jeg en god del her :P.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...