Gå til innhold

Hva hjelper mot skikkelig hodepine?

Anbefalte innlegg

Gjest doler med hodepine
Skrevet

Jeg har hatt hodepine tre dager på rad nå, pleier ellers ikke å være plaget med hodepine.

Jeg har forsøkt med paracet, og Pinex forte, men det har ikke gitt noe særlig resultat.

Er det noen erfarne hodepinere her?

Fortsetter under...

Skrevet

Noen sier at en Ibux + en paracet hjelper. Det hjelper også å gå til lege og få avkreftet at noe er galt...

Skrevet

Er det noe med synet ditt?

Ser du dårlig?

Du må passe på å få i deg rikelig med drikke (vann/farris) det kan hjelpe, paracet kan du ta 3-4 av for dagen.

Skrevet

Kombinasjonen 600 mg Ibux, 1000 mg Paracet og søvn er det eneste som hjelper når jeg har virkelig vondt i huet.

Hvis hodepinen ikke er så ille, pleier det å hjelpe med 200 mg Ibux og 500 mg Paracet. (altså en av hver).

Skrevet

Ligger hodepinen på sidene? Da kan du prøve dette: Stå oppreist med armene lags siden. Hold hendene inntil lårene, hell litt mot den ene siden mens du trykker og søker etter et ømt punkt (ca 10-15cm over knærne på siden). Trykk på dette punktet ti ganger etterhverandre. Så tar du motsatt side etterpå.

Er hodepinen et annet sted så klyp mellom tommel og pekefinger (litt innforbi der det begynner å bli kjøtt). Klyp hardt med negl.

Lykke til, si gjerne om det virket for deg. God bedring!!

Gjest doler med hodepine
Skrevet

Ligger hodepinen på sidene? Da kan du prøve dette: Stå oppreist med armene lags siden. Hold hendene inntil lårene, hell litt mot den ene siden mens du trykker og søker etter et ømt punkt (ca 10-15cm over knærne på siden). Trykk på dette punktet ti ganger etterhverandre. Så tar du motsatt side etterpå.

Er hodepinen et annet sted så klyp mellom tommel og pekefinger (litt innforbi der det begynner å bli kjøtt). Klyp hardt med negl.

Lykke til, si gjerne om det virket for deg. God bedring!!

Det virker mer som en spenningshodepine, som ligger rett ovenfor øyenbrynene.

Den er ikke like konstant hele tiden, men den murrer.

noe dritt altså !!

Annonse

Skrevet

Det eneste som hjelper mot slikt, synes jeg, er mat + søvn i tillegg til smertestillende.

Det er heller ikke ueffent med en orgasme eller to, pga endorfinene, men lysten kan det jo være så som så med når hodet skraller...

Skrevet

Det eneste som hjelper mot slikt, synes jeg, er mat + søvn i tillegg til smertestillende.

Det er heller ikke ueffent med en orgasme eller to, pga endorfinene, men lysten kan det jo være så som så med når hodet skraller...

''''Det er heller ikke ueffent med en orgasme eller to, pga endorfinene, men lysten kan det jo være så som så med når hodet skraller...''''

Jeg orker ikke i kveld kjære, jeg har så vondt i hodet! *lol*

Gjest doler med hodepine
Skrevet

Noen sier at en Ibux + en paracet hjelper. Det hjelper også å gå til lege og få avkreftet at noe er galt...

Men hodepinen bør vel ha vart en god stund før man går til lege med det???

Hvis det varer i over en uke så skal jeg vurdere det, men for noe som har vart siden fredagen synes jeg det er hysterisk.

Skrevet

''''Det er heller ikke ueffent med en orgasme eller to, pga endorfinene, men lysten kan det jo være så som så med når hodet skraller...''''

Jeg orker ikke i kveld kjære, jeg har så vondt i hodet! *lol*

...hvilket egentlig er en dårlig unnskyldning, ettersom sex bare gjør det bedre;-)

Men hvis man har ekstrem hodepine, er det jo en annen sak.

Skrevet

...hvilket egentlig er en dårlig unnskyldning, ettersom sex bare gjør det bedre;-)

Men hvis man har ekstrem hodepine, er det jo en annen sak.

Godt å vite. :)

Skrevet

Det virker mer som en spenningshodepine, som ligger rett ovenfor øyenbrynene.

Den er ikke like konstant hele tiden, men den murrer.

noe dritt altså !!

Det er ikke bihulene da? Du kan prøve å dunke med fingrene i pannen der du har vondt. Eller er nakken stiv? Da må du ha litt massasje?

Annonse

Skrevet

Hadde dundrende hodepine i romjula. Kom plutseli på at jeg ikke drakk like mye kaffe som når jeg er på jobb i hverdagene.

Så noen kopper kaffe gjorde susen for meg :o)

Gjest saphira
Skrevet

Fenazon Koffein eller Fanalgin bruker å være til stor hjelp på hodepine.

Skrevet

Alternativ 1: 1 tabl. paracetamol (Paracet, Panodil osv) + 1 tabl. ibuprofen (ibux etc). Hvis dette ikke hjelper, prøv dobbel dose. For raskere virkning kan du knuse tablettene, det smaker veldig vondt, så det går an å blande det i noe som er lett å svelge. Du kan gjøre det samme med sterkere tabletter mot hodepine.

Har du snakket med legen? Kanskje det er migrene? Da kan du få sterkere tabletter for dette, både for å forebygge og for å redusere hodepinen når den oppstår.

Skrevet

Hadde dundrende hodepine i romjula. Kom plutseli på at jeg ikke drakk like mye kaffe som når jeg er på jobb i hverdagene.

Så noen kopper kaffe gjorde susen for meg :o)

Javel, men dette er i grunn ikke noe sunt forslag. Dersom hodepinen forsvant etter inntak av mer kaffe, tyder det på at kroppen din antagelig er så avhengig av koffein at den går i smertemodus når kaffe ikke inntas.

Det vanligste er egentlig at folk får mer hodepine av store mengder kaffe, fordi det er så vanndrivende at kroppen ikke tar opp nok av de stoffene den skal. Det beste er å drikke mest mulig vann, men det regner jeg med at du allerede visste :-)

Skrevet

Men hodepinen bør vel ha vart en god stund før man går til lege med det???

Hvis det varer i over en uke så skal jeg vurdere det, men for noe som har vart siden fredagen synes jeg det er hysterisk.

Jeg har en eneste gang hatt hodepine en uke, og da gikk jeg til dokter. Han beroliget meg og anbefalte Fenazon Koffein. Slapp ta tabletter, hodepinen forsvant etter legebesøket.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Fenazon Koffein eller Fanalgin bruker å være til stor hjelp på hodepine.

Fenazon Koffein, får jeg kjøpt det på apotek? Jeg får hodepine noen ganger pga koffeinmangel, og da skulle vel muligens dette hjelpe?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Er du stiv i nakken? En varm dusj eller behandling med slik varmepute du koker opp og legger på nakke/skuldre. Og være bevisst på at du slapper av i nakken og hodet.

Paracet og ibux sammen, som mange sier, det hjelper. Ikke ta mer enn 2 paracet, men ibux kan du ta opp i 600 mg i en dose, 3 ganger daglig. Husk og spise noe lite samtidig, for ibux er sterk for magen. Ja, og så bør du jo ikke gå på dette i all evighet, men i noen dager, en liten uke, går det fint.

Drikker du kaffe til vanlig? Har du drukket mindre kaffe i helga, kan det gi hodepine.

Drikke nok vann er også viktig, det kan hjelpe på hodepine.

Noen sier at en kopp nytrekt kaffe hjelper, men ikke mer enn en kopp.

God bedring da, hodepine er slitsomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...