Gå til innhold

Hva hjelper mot skikkelig hodepine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1200293135' post='3777725]

Fenazon Koffein, får jeg kjøpt det på apotek? Jeg får hodepine noen ganger pga koffeinmangel, og da skulle vel muligens dette hjelpe?

Hvis du får ned de koffeintablettene er du god! Jeg tok dem mot mensensmerter en periode for en del år siden. De er store, for store til at jeg klarte å svelge dem hele og når jeg delte dem smakte de så jævlig at det var med nød og neppe jeg fikk dem ned med vann...

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hvis du får ned de koffeintablettene er du god! Jeg tok dem mot mensensmerter en periode for en del år siden. De er store, for store til at jeg klarte å svelge dem hele og når jeg delte dem smakte de så jævlig at det var med nød og neppe jeg fikk dem ned med vann...

Hadde du sett alle de pillene jeg tar i løpet av en dag, så hadde du fort innsett at jeg kan svelge alt ;o)

Jeg spiser 12-15 natrontabletter i døgnet, og de er grusomme og få ned, og svleges de ikke unna kjapt, så klister de seg fast i munnen og smaker grusomt. *grøsse* Så jeg har lært meg og svelge unna det meste ;o)

Gjest har migrene
Skrevet

Drikk nok vann, gå en tur eller hvil. Det kan også være godt med cola, men det er nok individuelt.

Gjest saphira
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1200293135' post='3777725]

Fenazon Koffein, får jeg kjøpt det på apotek? Jeg får hodepine noen ganger pga koffeinmangel, og da skulle vel muligens dette hjelpe?

Du får kjøpt dem på apoteket ja. Men hvis du synes de er store kan du heller velge å kjøpte Fanalgin. Samme virkestoffet bare at tablettene er noe mindre.

Men du er jo sikkert vant med tabletter på størrelse med egg:)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du får kjøpt dem på apoteket ja. Men hvis du synes de er store kan du heller velge å kjøpte Fanalgin. Samme virkestoffet bare at tablettene er noe mindre.

Men du er jo sikkert vant med tabletter på størrelse med egg:)

Da skal jeg prøve det, thanks.

Egg ja, det kjennes ut som egg noen ganger ;o)

Skrevet

Javel, men dette er i grunn ikke noe sunt forslag. Dersom hodepinen forsvant etter inntak av mer kaffe, tyder det på at kroppen din antagelig er så avhengig av koffein at den går i smertemodus når kaffe ikke inntas.

Det vanligste er egentlig at folk får mer hodepine av store mengder kaffe, fordi det er så vanndrivende at kroppen ikke tar opp nok av de stoffene den skal. Det beste er å drikke mest mulig vann, men det regner jeg med at du allerede visste :-)

Der å da hadde jeg gjort hva som helst for å bli kvitt hodepinen ;o)

Men joda, kaffe er vel ikke det beste man tømmer i seg...

Annonse

Gjest doler med hodepine
Skrevet

Alternativ 1: 1 tabl. paracetamol (Paracet, Panodil osv) + 1 tabl. ibuprofen (ibux etc). Hvis dette ikke hjelper, prøv dobbel dose. For raskere virkning kan du knuse tablettene, det smaker veldig vondt, så det går an å blande det i noe som er lett å svelge. Du kan gjøre det samme med sterkere tabletter mot hodepine.

Har du snakket med legen? Kanskje det er migrene? Da kan du få sterkere tabletter for dette, både for å forebygge og for å redusere hodepinen når den oppstår.

Er ikke Migrene ganske mye sterkere smerter?

Dette er mer en konstant murring.

Gjest doler med hodepine
Skrevet

Alternativ 1: 1 tabl. paracetamol (Paracet, Panodil osv) + 1 tabl. ibuprofen (ibux etc). Hvis dette ikke hjelper, prøv dobbel dose. For raskere virkning kan du knuse tablettene, det smaker veldig vondt, så det går an å blande det i noe som er lett å svelge. Du kan gjøre det samme med sterkere tabletter mot hodepine.

Har du snakket med legen? Kanskje det er migrene? Da kan du få sterkere tabletter for dette, både for å forebygge og for å redusere hodepinen når den oppstår.

Er ikke Migrene ganske mye sterkere smerter?

Dette er mer en konstant murring.

Skrevet

Drikk mer vann. Få frisk luft. Løs opp nakke og skuldre. Sov. Drikk mindre kaffe (men ikke kutt helt ut - da får du ganske sikkert hodepine). Spis mindre sukker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...