Gå til innhold

Vet du hva "habbo" er?

Anbefalte innlegg

4barns mor-77
Skrevet

Frøkna mi snakker med 2 klasse venninner på msn, og de maser om at hun skal komme på "Habbo"... Umulig som jeg er vil jeg gjerne vite hva det er, før hun får tillatelse til å registrere seg... Noen her som vet?

Den ene jenta sa til og med at: "det er 18 års-grense der, så du må ikke skrive riktig bursdag"...!!! Og da klikka denna mamma`n her omtrent i vinkel a vettu...

Jeg har registrert meg selv for å se, og så langt kan jeg ikke se noe skummelt... Men hva vet vel jeg???

Fortsetter under...

Skrevet

Har en åtteåring på Habbo selv. Flere av kompisene hans er der.

Han har ikke kommet ut for noe skremmende, men det er nok mange tolv, trettenåringer der.

Det er vel ikke noen attenårs grense. Trodde den var tretten jeg.

Gjest ungdomsnett
Skrevet

Jeg kjenner en voksen person som er medieutdannet med mastergrad og som har jobbet for Habbo.

Tjenesten har en aldersgrense på 13 år, og er ment for målgruppen 13-18. Årsaken til denne grensen er at det er mulig å bruke penger på tjenesten. Pengebruken er kontrollert ved at man kun kan kjøpe for så og så mye i løpet av en måned. (I hovedskap tilgang til dataspill og virtuelle møbler for å bygge rom).

Tjenesten har voksne moderatorer på hele tiden nettstedet er åpent. Det er ikke mulig å logge seg inn om natten, og alt av mobbing etc kan anmeldes eller automatisk fanget opp av et moderatorfilter. Nettstedet har et godt samarbeid med forbrukerombudet og medietilsynet.

Hun jeg kjenner som jobbet der var i alle fall opptatt av å bevise at dette var et safe nettsted, men da for barn over 13 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...