Gå til innhold

Orker ikke venninna mi!

Anbefalte innlegg

Gjest blæhafr
Skrevet

Hun forstår rett og slett ikke at vi ikke passer sammen og egentlig aldri har gjort det. Vi har vært "bestevenner" siden vi var 10 år, nå er vi 28, og hun henger på meg som en klegg og prøver å sjefe, hun skal bestemme hvem vi skal være sammen med osv, blir sur om hun hører jeg har funnet på noe med en annen venninne uten at hun får være med, eller om en annen venninne får vite en hemmelighet før henne! Hallo, hun er 28 år, dette ekke barneskolen!!!

Eneste grunnen til at vi passet sammen som bestevenner da vi var små, var at jeg var veeeeldig sjenert og tørte aldri si meningen min, da var de lett for henne å herse med meg, og hun sjefet veldig. Jeg fikk ikke ha andre venner f.eks... noe jeg lider litt for i dag.

Vi hadde en liten "pause" kan man si fra vi var 20-24 pga en av oss reiste vekk for å gå på skole, men så ble vi venner igjen liksom. Jeg kunne jo ikke si nei til bestevenninna mi...

I begynnelsen var hun grei, men det var vel for å smiske seg inn på meg igjen og vinne igjen tilliten.. Saken er den at i løpet av de åra vi var borte fra hverandre har jeg blitt mer selvstendig og lar meg ikke herse med lenger, jeg har mine egne meninger. Nå har jeg fått andre venner og og en kjæreste. Venninna mi har ingen kjæreste, og jeg mistenker hun ikke har så mange andre nære venner siden hun henger seg sånn på meg. Hun dikter opp "venner" som hun skal invitere, men hver gang så kan ikke noen av de vennene komme - bare meg (tilfeldigvis?).

joda, det er synd på henne om hun ikke har så mange venner og klart hun kanskje bryr seg om meg.. men av rette grunner? Jeg tror det er litt det behovet for å bestemme over noen, hun er livredd for å miste meg, derfor blir hun dødssjalu om hun hører jeg har kontakt med andre.

Så var det det med at vi ikke passer sammen. Jeg er lei av å bli hersa med, og det tror jeg at hun har sett, og det virker som hun er veldig skuffa over at hun ikke lenger klarer å herse med meg, men likevel driver hun fortsatt på sånn...

Og hva har vi felles? Ingenting, egentlig har vi aldri hatt det.

Så nå er jeg møkk lei av henne, føler meg litt slem når jeg tenker sånn, men jeg klarer henne bare ikke! Det var så utrolig deilig å bli kvitt henne for å si det på en ekkel måte - da vi var studenter, men nå føler jeg meg rett og slett kvalt!

jeg tror faktisk jeg gjør henne en stor bjørnetjeneste med å dumpe henne som venn, da kanskje hun innser at hun bør gjøre noe med seg selv! For hun mangler totalt selvinnsikt!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes dere høres ut som det perfekte venninnepar.

Skrevet

Hmmm... du er litt aggressiv.. Men jeg tror jeg skjønner hva du mener, jeg har selv måttet "skifte ut" venner etter at jeg fikk god selvtillit, for jeg hadde noen som på død og liv skulle være best og først. De gjorde stygge ting da jeg hadde selvtillit, og hevdet meg bedre sammen men andre, for det tålte de ikke. (baksnakk, sverting, nedverdigelser...)

Det var en lang prosess, og vanskelig skritt å ta, men helt nødvedig, og nå er det ingen kontakt med disse to som jeg tenker på.

Gjest lisaminelliiiiiii
Skrevet

Kutt henne ut, det er dårlig karma å omgi seg med negative mennesker. Dette er et energivampyr - som jeg så fint leste om i nyeste Kamille, slike mennesker trekker krefter og energi ut av deg. Omgi deg med mennesker du liker og føler deg vel med, det er feil både overfor deg og overfor henne å være sammen med henne fordi du syns synd på henne. Det er faktisk lov å være litt egoistisk, for det er du som må leve med deg selv, og da er det ikke greit å ha slike igler etter seg.

Prøv å ta en prat med henne - du trenger ikke si ting rett ut, da bare sårer du henne og siden hun ikke har selvinnsikt vil hun vel bare syns det er du det er noe galt med. Si at du ikke føler deg vel med henne og at du ikke føler dere har noe felles, og at du vil være for deg selv. Godtar hun ikke det, så får du bare la være å svare henne når hun ringer/sender meldinger - og maser hun fortsatt da, så får du si rett ut: SLUTT Å PLAGE MEG!!!!

Tar hun ikke hintet da, så er hun nok et "fehaud"

Skrevet

Denne historien burde du sende inn til "Det Sanne". Kanskje får du et hyggelig bilde ved siden av.

Skrevet

Bare retter opp i en misforståelse.. Å gjøre noen en bjørnetjeneste betyr ikke at du gjør de en tjeneste, tvert i mot. Det betyr at man i utgangspunktet har gode intensjoner, men "tjenesten" man mener å gjøre, slår helt feil ut.

Hvis du rett og slett ikke liker venninna di, så får si i fra og kutte henne ut. Det er det mest reale å gjøre, overfor henne også.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...