Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En hudpleier sa at jeg ikke burde nappe uønsket hår med pinsett, men vokse det på en hudsalong. Hun påsto at hårene kom til å bli stivere ved napping. Jeg vil ikke vokse det, det er bare noen få hår, ikke et helt område. Men jeg vil ikke ha stive hår heller. Hva skal jeg tro?

Skjønner virkelig ikke hva som er forskjellen for de hårene som blir fjernet med pinsett eller med voks!?!?

Fortsetter under...

Skrevet

Er det så nøye _hvordan_ siden du allikevel fjerner hårene..?

Jeg mener; om de er stive eller ei har jo ingenting å si når de er borte;)

Gjest nappieti
Skrevet

Hun vil vel bare tjene penger på deg?

Jeg napper litt hår på magen stadig vekk jeg, hva er problemet. Ikke at det er så sinnssykt mye eller noe, men jeg drar frem pinsetten en gang i blant ja.

Skrevet

Jeg har også hørt det, men min lille logikk sier meg at mine hår ikke forstår forskjellen på voksing hvor hårene blir dratt ut eller om jeg bruker pinsett.

De kommer uansett ut på en kjapp måte.

Gjest flautlfaut
Skrevet

Jeg napper mine hår - som er på magen med pinsett, og de vokser ut igjen like fort og er stive og svarte!

Så mulig hun har rett. Jeg har prøvd å vokse selv, men syns ikke dette funker, så kanskje voksing i hudpleiesalong er bedre?

Grunnen til at voksing gir mykere ettervekst er nok at roten blir revet vekk, slik at den blir litt "ødelagt", da vil den ikke vokse hel ut, men litt skadet i tuppen, dermed mykere... Hvis du napper med pinsett, napper du ut hele håret, og da kommer hele hår ut. Min teori da.

Skrevet

Dette synes jeg høres helt ulogisk ut og jeg mistenker det for å være et salgstriks!!!

Men kanskje hun mener at 'egennapping' lettere kan medføre at hårstrået knekker?

Jeg har ett meget gjenstridig hår på neserota som jeg nesten ikke kan vente med å nappe ut. Men napper jeg 'for tidlig', _ser_ jeg jo at det ofte brekker rett av. Venter jeg til det har vokst 1 mm til får jeg bedre tak med pinsetten, og da kommer det jo ut med rota.

Annonse

Skrevet

Jeg nappet hårene på leggene i en periode, de har ikke blitt stivere av den grunn. Men vær obs på at du kan få betente hårsekker av det! For det fikk jeg, og det var tydelige hvite merker der jeg hadde nappet i lang tid etterpå. Dersom du napper bør du nok kjøle området ned slik at porene lukker seg fort.

Skrevet

Dette synes jeg høres helt ulogisk ut og jeg mistenker det for å være et salgstriks!!!

Men kanskje hun mener at 'egennapping' lettere kan medføre at hårstrået knekker?

Jeg har ett meget gjenstridig hår på neserota som jeg nesten ikke kan vente med å nappe ut. Men napper jeg 'for tidlig', _ser_ jeg jo at det ofte brekker rett av. Venter jeg til det har vokst 1 mm til får jeg bedre tak med pinsetten, og da kommer det jo ut med rota.

Jeg får stadig ett slikt stivt hår på haken..Når jeg først merker det så klarer jeg ikke å holde fingrene unna. *måtte kjenne etter nå* Pinsett er en god ting å ha :)

Skrevet

Jeg får stadig ett slikt stivt hår på haken..Når jeg først merker det så klarer jeg ikke å holde fingrene unna. *måtte kjenne etter nå* Pinsett er en god ting å ha :)

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...