Gjest mensberta med smerta Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Jeg aner ikke hvor jeg skal plassere dette innlegget, derfor gjør jeg det her. Jeg er ganske snart 40 år og har bare fått verre og verre menssmerter med årene. Min neste mens kommer akkurat den dagen jeg skal på en liten ferie. Hvordan går jeg frem for å utsette mensen? Jeg gjorde det engang da jeg var 18 år. Må jeg til lege? Takknemlig for svar. 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Det holder å ringe å be om resept hos din lege. Holder for meg hvertfall. 0 Siter
Gjest mensberta med smerta Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 ka prevensjon bruker du,p-piller? Ingen prevansjon. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Du må vel gå på p-piller for å utsette mensen? 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Du må vel gå på p-piller for å utsette mensen? Det finnes tabeletter beregnet på å utsette mens. Primolutt? litt usikker på navnet. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Det finnes tabeletter beregnet på å utsette mens. Primolutt? litt usikker på navnet. Aha det visste jeg ikke.. 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Aha det visste jeg ikke.. *det finnes en pille for det meste (som er ille)* 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Aha det visste jeg ikke.. Den jeg nevnte er for å SETTE IGANG mens, den som forskyver mens heter primolut-N. Måtte bare rette dette. 0 Siter
Gjest mensberta med smerta Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Du må vel gå på p-piller for å utsette mensen? Nei, jeg gjorde det da jeg var 18. 0 Siter
Gjest mensberta med smerta Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Den jeg nevnte er for å SETTE IGANG mens, den som forskyver mens heter primolut-N. Måtte bare rette dette. Men bare på resept ja? 0 Siter
Tralla Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Du må ha resept ja, vær bare obs på at du kan bli mere plaget med PMS enn vanlig, og at du kan få småblødninger alikevel. Ofte er det bedre å utsette mensen i perioden FØR du må. Men mange merker ikke ubehag altså. 0 Siter
Gjest mensberta med smerta Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Du må ha resept ja, vær bare obs på at du kan bli mere plaget med PMS enn vanlig, og at du kan få småblødninger alikevel. Ofte er det bedre å utsette mensen i perioden FØR du må. Men mange merker ikke ubehag altså. Uff så vanskelig..... Jeg har bare så utrolig vondt i tre fire dager. Men når må jeg begynne på en slik "kur" i tilfelle? Hjelper det å begynne med p-piller? Blir smertene mindre da? Har mens nå. Gjør snart hva som helst for slippe dette:o( 0 Siter
Tralla Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Uff så vanskelig..... Jeg har bare så utrolig vondt i tre fire dager. Men når må jeg begynne på en slik "kur" i tilfelle? Hjelper det å begynne med p-piller? Blir smertene mindre da? Har mens nå. Gjør snart hva som helst for slippe dette:o( Du må nesten høre med legen, har ikke prøvd det selv. Menssmerter blir ofte mindre hvis du begynner på p-piller, dessuten er det lettere å utsette mens med de også. Håper det ordner seg for deg.... 0 Siter
Gjest mensberta med smerta Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Du må nesten høre med legen, har ikke prøvd det selv. Menssmerter blir ofte mindre hvis du begynner på p-piller, dessuten er det lettere å utsette mens med de også. Håper det ordner seg for deg.... Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.