Gå til innhold

Ny seng 150 eller 180cm?

Anbefalte innlegg

Gjest ny seng kjapt
Skrevet

Brei?

Lurer på om det er noe vits å betale masse mer for 180cm, det hadde kanskje vært litt deilig med de 30cm ekstra men lurer på om det er noe vits, har ikke flust av penger for å si det mildt...

Hva har dere? Det skal ligge to med normal kroppsbygning i den :)

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adelie

7

• Mrs. Wallace

2

• Kalevala

2

• sant å si

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hater å ligge trangt om natten, så jeg ville definitivt kjøpt den største varianten :)

Skrevet

Hvis dere har plass på soverommet, så kjøp 180 cm!!!!

Gjest kommer an på perspektivet
Skrevet

Kommer litt an på livssituasjonen deres, og om dere skal kjøpe en dyr seng som skal vare lenge, eller om det er en seng dere skal ha noen år til dere flytter et annet sted osv.

Fordeler med 180 seng er at dere har god plass, at den kan lettere kan brukes som gjesteseng også hvis de som ligger der ikke er kjærester (hvis en av dere er borte og den andre har besøk av en søster, venn, mor..), at man ikke behøver å ligge oppi hverandre hvis den ene er syk, hvis man skal være gravid eller amme eller ha besøk av barn i sengen, er 180 veldig mye bedre enn 150, man kan ligge på tvers..

Fordeler med 150 er at det blir mer gulvplass, kanskje plass til mer klesskap etc, man ligger tettere med kjæresten, det er lettere å bruke dobbeltdyne fordi man må ligge nærmere, og kanskje viktigst: prisen.

Kortversjon: skal dere bare (øve på) å lage barn: kjøp 150. Men å være gravid, amme, ha syke barn sovende i midten osv: kjøp 180

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi hadde 150 før, men nå 180. Jeg angrer ikke, men jeg liker ikke å ligge trangt!

En ting som er greitt og ta med i betraktningen, er hvor stort soverommet er, og om dere kommer til å flytte. Vi hadde 150 fordi vi flyttet på oss flere ganger, og enkelte plasser var soverommet lite. Ei venninne av meg kjøpte 180, flyttet, og fikk ikke plass til sengen sin.

Har dere barn? De 30 cm ekstra er supre om det kommer nattlige besøk noen ganger ;o)

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har 180 cm. bred seng, og tror neppe jeg noen gang kommer til å gå for smalere seng igjen.

Om man har kjempegodt sovehjerte begge to og neppe noen gang skal ha barn sammen, går det sikkert bra med 150 cm, men det er tross alt deiligere med 180!

Skrevet

150 er for nyforelskede. Anbefaler 180, vhis det ikke er for noen få år bare.

(Tilleggsinfo: Det skal være plass til 180 i alle hovedsoverom /foreldresoverom, hvis ikke har arktiekt /utbygger forsømt seg grovt.)

Skrevet

Vi har 180, og når man først har blitt vant til det, orker man ikke trangere seng.

Da vi var nyforelsket, lå vi to stykker i ei vanlig enkeltseng. Det hadde jeg aldri orket nå som jeg er gammel og stiller strengere krav til komfort. ;o)

Skrevet

Dersom dere har plass, spander noen ekstra tusen på 180 seng. Det er ikke SÅ mye dyrere....

Gjest ny seng kjapt
Skrevet

Bestilte 180cm, det er ikke så dyrt at håret blir grått men spørs om vi får den inn i bilen da, hadde håpet det så vi slipper masse penger i frakt også :-( studenter vettu :)

Takk for svarene.

Skrevet

Vi har 180, og når man først har blitt vant til det, orker man ikke trangere seng.

Da vi var nyforelsket, lå vi to stykker i ei vanlig enkeltseng. Det hadde jeg aldri orket nå som jeg er gammel og stiller strengere krav til komfort. ;o)

''nå som jeg er gammel ''

Hmm... hva definerer du som gammel? Jeg forsto ved en tilfeldighet at jeg var blitt middelaldrende - forøvrig et snodig ord!

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har 180 alene nå - og kunne ALDRI tenkt meg noe mindre!

Mest fordi jeg stadig får besøk av Billa der, og da vi var to oppi der fra før av okkoperte hun langt mer enn de 30 cm....

Annonse

Gjest sengemas
Skrevet

Ærlig talt, dette er det vel kun dere som må vurdere selv?

Teller du opp for og imot på DOL og tar avgjørelsen etter det?

Skrevet

Ærlig talt, dette er det vel kun dere som må vurdere selv?

Teller du opp for og imot på DOL og tar avgjørelsen etter det?

Innspill fra andre mennesker kan ofte ha verdi..

Gjest sengemas
Skrevet

Innspill fra andre mennesker kan ofte ha verdi..

Ja, i noen tilfeller kan jeg skjønne det. Men slike ting som dette - jeg skjønner bare ikke hvorfor man ikke kan tenke over disse tingene selv.

Skrevet

Jeg hadde 180 i alle år, da eksen flytta ut, kjøpte jeg 160 seng. Jeg regna med at ungene er ferdige med å komme inn til meg om natta snart.

Jeg sover helt fint i den aleine og sammen med kjæresten, når Storebror en sjelden gang kommer tassende på natta, går det fint, når begge ungene ender opp hos meg, er det krise. :(

Skrevet

''nå som jeg er gammel ''

Hmm... hva definerer du som gammel? Jeg forsto ved en tilfeldighet at jeg var blitt middelaldrende - forøvrig et snodig ord!

Jeg mener egentlig ikke at jeg er særlig gammel, altså - bare i forhold til da jeg var nyforelsket student og bodde på hybel. ;o)

Jeg er midt i trettiårene.

Skrevet

Her har jeg 150, kjæresten har 180. Ville helt klart gått for 180 hvis dere kan. Deilig å ha god plass, selv om vi ennå er så nyforelsket at vi bare bruker halve senga når vi sover;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...