Gå til innhold

Ny seng 150 eller 180cm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

150 er for nyforelskede. Anbefaler 180, vhis det ikke er for noen få år bare.

(Tilleggsinfo: Det skal være plass til 180 i alle hovedsoverom /foreldresoverom, hvis ikke har arktiekt /utbygger forsømt seg grovt.)

Ser jeg er i skrikende mindretall men altså.... Vi trives godt i seng på 1.20, vi.

*dukker*

:o)

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adelie

7

• Mrs. Wallace

2

• Kalevala

2

• sant å si

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ser jeg er i skrikende mindretall men altså.... Vi trives godt i seng på 1.20, vi.

*dukker*

:o)

Vi hadde 120 cm seng 6-7 år, frem til jeg ble gravid. Da barnet kom, var det godt med en diiiiiger seng på 150 cm. Når ungeflokken økte til tre, var det deilig med 180 cm seng (men vi har fremdeles bare 150 cm madrass....)!!!!!

Skrevet

Vi hadde 120 cm seng 6-7 år, frem til jeg ble gravid. Da barnet kom, var det godt med en diiiiiger seng på 150 cm. Når ungeflokken økte til tre, var det deilig med 180 cm seng (men vi har fremdeles bare 150 cm madrass....)!!!!!

Hvem ligger på de siste 30 centimetrene, da? ;-)

Vi har bare en potensiell liten nattegjest, og det går bare greit. De andre er så store at de har sluttet å komme på nattebesøk.

Gjest Elextra
Skrevet

Bestilte 180cm, det er ikke så dyrt at håret blir grått men spørs om vi får den inn i bilen da, hadde håpet det så vi slipper masse penger i frakt også :-( studenter vettu :)

Takk for svarene.

Vår seng består av to rammemadrasser à 90x210, så har vi en overmadrass på 180x210.

Temmelig tungt å skulle flytte en rammemadrass som er 180x200, vår hadde blitt så tung at det nesten ikke hadde vært gjennomførbart. Den ville dessuten ikke fått plass i noen heis, tror ikke en gang vi ville fått den opp trappen i huset vårt.

Skrevet

Hvem ligger på de siste 30 centimetrene, da? ;-)

Vi har bare en potensiell liten nattegjest, og det går bare greit. De andre er så store at de har sluttet å komme på nattebesøk.

De 30 cm veksler mellom å være på min ytterside, eller på mannens ytterside, eller noen ganger som en avgrunn i mellom oss :-P

Vi har overmadrass altså, men det er ikke noe godt å ligge i avgrunnen likevel....

Skal kjøpe nye madrasser, men det er så dyrt, og så prokrastinerer vi det måned etter måned, år etter år-----

Skrevet

Vi har 150 cm, trenger ikke bredere heller :)

Vi ligger alltid tett sammen, så strengt tatt kunne vi hatt enda smalere seng. Selv om det innimellom blir litt trangt med to barn oppi i tillegg til oss.

Annonse

Skrevet

Ja, i noen tilfeller kan jeg skjønne det. Men slike ting som dette - jeg skjønner bare ikke hvorfor man ikke kan tenke over disse tingene selv.

Vi er jo forskjellige. Og er usikre i våre valg på ulike områder. "ny seng kjapt" var sannsynsligvis usikker. Og fikk innspill.

Hverdagsproblemer som blir løst her på dol.

Skrevet

Jeg mener egentlig ikke at jeg er særlig gammel, altså - bare i forhold til da jeg var nyforelsket student og bodde på hybel. ;o)

Jeg er midt i trettiårene.

Da er det jo leeenge til du blir middelaldrende. :))

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, i noen tilfeller kan jeg skjønne det. Men slike ting som dette - jeg skjønner bare ikke hvorfor man ikke kan tenke over disse tingene selv.

Hvis du kun er ute etter å lese om de store spørsmålene i livet, bør du holde deg langt unna Åpent Forum her på DOL!

Skrevet

De 30 cm veksler mellom å være på min ytterside, eller på mannens ytterside, eller noen ganger som en avgrunn i mellom oss :-P

Vi har overmadrass altså, men det er ikke noe godt å ligge i avgrunnen likevel....

Skal kjøpe nye madrasser, men det er så dyrt, og så prokrastinerer vi det måned etter måned, år etter år-----

Og jeg som trodde prokrastinere var et intransitivt verb .. :o

Skrevet

Og jeg som trodde prokrastinere var et intransitivt verb .. :o

Og intransivt betyr....?

candyqueen_83
Skrevet

Vi har 180, og det er good plass. Litt for stor plass syns jeg innimellom, for vi blir automatisk liggende så veldig langt unna hverandre når vi sover.

Annonse

Skrevet

Da hadde jeg gått for 180. Jeg har 120-seng alene og trives med den store plassen. Synes 90-seng er for smalt alene

Gjest ny seng kjapt
Skrevet

Vår seng består av to rammemadrasser à 90x210, så har vi en overmadrass på 180x210.

Temmelig tungt å skulle flytte en rammemadrass som er 180x200, vår hadde blitt så tung at det nesten ikke hadde vært gjennomførbart. Den ville dessuten ikke fått plass i noen heis, tror ikke en gang vi ville fått den opp trappen i huset vårt.

Jepp, senga består av deler, altså 4 madrasser 90x200 og og trekk til mellommadrassene + overmadrass som kan bøyes, så det bør gå med litt godvilje :)

Skrevet

Vi har180,og er kjempe fornøyd!! :0)

Eneste er at det tar jo mye plass da..

Skrevet

Og intransivt betyr....?

Et verb som ikke "tar" objekt.

("godtar" er mer forståelig enn "tar")

Skrevet

Vi har180,og er kjempe fornøyd!! :0)

Eneste er at det tar jo mye plass da..

Ble litt i tvil da jeg hadde postet det,så nå har jeg målt sengen...

Den er 200*220!!!!

(så mye har jeg å gjøre i dag ja... ;0)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har 180 cm seng og kunne ikke tenkt meg noe smalere. Kan ligge halvveis på tvers uten å forstyrre partneren, er utrolig deilig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...