Gå til innhold

Mulighet for kniver med seg på fly???

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag ble jeg igjen stoppet av en utenlandsk fyr i bil, nederlansk denne gangen. Som solgte "Solingen bestikk". Han hadde bare 3 sett igjen og skulle straks reise med fly tilbake til Nederland. Han sa han ikke kunne få med seg varene på flyet så sjefen han hadde sagt at han burde "gi bort" det han hadde igjen. Jeg skulle få det til 80% avslag. Kjempetilbud sikkert, men jeg har bestikk hjemme.

Så er spørsmålet: Jeg mener å vite at kniver o.l. kan medtas på fly, men man må ha det i bagajsen som skal oppbevares i lasterommet, altså IKKE som håndbagasje. Eller tar jeg feil??

Det er vel samme regler på slike ting som større mengder flytende saker over 250ml. Altså helt greit så lenge det ikke skal inn i flykabinen.

De er da nusselige de selgerne også da... "Bare 3 bestikksett igjen".... Og etter å ha solgt de 3, har de vel fortsatt bare 3 igjen..

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Så er spørsmålet: Jeg mener å vite at kniver o.l. kan medtas på fly, men man må ha det i bagajsen som skal oppbevares i lasterommet, altså IKKE som håndbagasje. Eller tar jeg feil??''

Det stemmer, det.

Så den selgeren din forsøkte seg nokbare på et salgstriks.

Gjest ja da så
Skrevet

Garantert tjuvgods...hvorfor i alle dager skulle han ikke få det med seg på fly som bagasje? Og en utlending som bor i Nederland som kommer til Norge for å selge solingen bestikk? hoho

Skrevet

Garantert tjuvgods...hvorfor i alle dager skulle han ikke få det med seg på fly som bagasje? Og en utlending som bor i Nederland som kommer til Norge for å selge solingen bestikk? hoho

Tror ikke det var tyvegods. Han viste meg visittkortet/selgerkortet sitt, men bevares, alt kan jo forfalskes i dag. Veldig snodig skrue. Jeg hadde akkurat gått ut av bilen for å fylle bensin, så svingte han inn, åpnet døra og ropte etter meg, trodde han skulle spørre om veien til et eller annet sted.

Skrevet

Var det leiebil, eller hadde han planer om å ta med den i håndbagasjen også?

Hehe, selvsagt er det mulig å få med knivsett i den vanlige bagasjen som man sjekker inn.

Skrevet

Akkurat samme historien har jeg hørt tidligere - men den gangen var det kjeler. Jeg syntes historien var passe fantastisk - og nå har du bekreftet at jeg hadde rett.

Selgeren hadde fortalt om akkurat samme slags problemer og at sjefen ba ham om å kvitte seg med alt før han dro tilbake til Tyskland...

Tydeligvis et meget bra og velbrukt salgstriks :)

Annonse

Skrevet

''Garantert tjuvgods...''

Tenkte akkurat det samme!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...