Gå til innhold

Hva kan jeg bruke et fenalår til?

Anbefalte innlegg

Gjest fenalår
Skrevet

Fikk et stort fint fenalår i julegave. Jeg er ikke så veldig glad i å spise kjøttet slikt det er ved å skjære små stykker av det direkte.

Kan jeg bruke det til annen matlaging eller? Er jo for galt å ikke få brukt det.

Tips ønskes.....

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan sende det til meg!!!!!

Elsker å maule fenalår :-D

Skrevet

Poteter, hvit saus og salatblader ved siden av da? Det er jo middag, og smaker kjempegodt!

Skrevet

Bruk litt av kjøttet i lapskaus.

Smaker helt himmelsk.

Skrevet

Du kan bruke det til teppebanking nå når våren nærmer seg.

Skrevet

Du kan bruke det til teppebanking nå når våren nærmer seg.

*Gapskratter!!!!!!*

Annonse

Gjest ChiengMai
Skrevet

Lapskaus, finnes ikke bedre lapskaus enn om du koker den på tørka fårekjøtt.

Eller skjære det opp, steke på panna og servere det med kålstuing og koste poteter, det også er kjempegodt.

Gjest fenalår
Skrevet

Bruk litt av kjøttet i lapskaus.

Smaker helt himmelsk.

Hvis en skal bruke det i lapskaus, må en vanne det ut eller hvordan fremgangsmåte bruker du? Skal kjøttet koke i like mange timer som potet og grønnsaker? Kunne godt tenke meg å prøve det i lapskaus.

Skrevet

Og noe som jeg elsker,er å steke fenålår og ha det til ved brødskiva.

Nam nam.

Skrevet

Hvis en skal bruke det i lapskaus, må en vanne det ut eller hvordan fremgangsmåte bruker du? Skal kjøttet koke i like mange timer som potet og grønnsaker? Kunne godt tenke meg å prøve det i lapskaus.

Har desverre ikke peiling. Har bare sett bestemor hakke opp deler av fenalåret og ha det i lauskausen.

Skrevet

Har aldri visst at fenalår kan brukes til noe annet enn spekematkos. Interessant tråd.

Gjest fenalår
Skrevet

Lapskaus, finnes ikke bedre lapskaus enn om du koker den på tørka fårekjøtt.

Eller skjære det opp, steke på panna og servere det med kålstuing og koste poteter, det også er kjempegodt.

Hvordan er fremgangsmåten for å bruke fenalår i lapskaus? tenker på om det skal vannes ut eller kokes sammen med de andre ingrediensene.

Skrevet

Mordvåpen,- og deretter spise opp beviset...?

Var ikke det plottet i en film? Roald Dahl? (Frossen stek, da men. Fenalår er vel like hardt...)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...