Gjest fenalår Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Fikk et stort fint fenalår i julegave. Jeg er ikke så veldig glad i å spise kjøttet slikt det er ved å skjære små stykker av det direkte. Kan jeg bruke det til annen matlaging eller? Er jo for galt å ikke få brukt det. Tips ønskes..... 0 Siter
sant å si Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Du kan sende det til meg!!!!! Elsker å maule fenalår :-D 0 Siter
Kalevala Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Poteter, hvit saus og salatblader ved siden av da? Det er jo middag, og smaker kjempegodt! 0 Siter
illuminatum Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Bruk litt av kjøttet i lapskaus. Smaker helt himmelsk. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Du kan bruke det til teppebanking nå når våren nærmer seg. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Du kan bruke det til teppebanking nå når våren nærmer seg. *Gapskratter!!!!!!* 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Lapskaus, finnes ikke bedre lapskaus enn om du koker den på tørka fårekjøtt. Eller skjære det opp, steke på panna og servere det med kålstuing og koste poteter, det også er kjempegodt. 0 Siter
Gjest fenalår Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Bruk litt av kjøttet i lapskaus. Smaker helt himmelsk. Hvis en skal bruke det i lapskaus, må en vanne det ut eller hvordan fremgangsmåte bruker du? Skal kjøttet koke i like mange timer som potet og grønnsaker? Kunne godt tenke meg å prøve det i lapskaus. 0 Siter
astridny Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Og noe som jeg elsker,er å steke fenålår og ha det til ved brødskiva. Nam nam. 0 Siter
illuminatum Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Hvis en skal bruke det i lapskaus, må en vanne det ut eller hvordan fremgangsmåte bruker du? Skal kjøttet koke i like mange timer som potet og grønnsaker? Kunne godt tenke meg å prøve det i lapskaus. Har desverre ikke peiling. Har bare sett bestemor hakke opp deler av fenalåret og ha det i lauskausen. 0 Siter
favn Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Har aldri visst at fenalår kan brukes til noe annet enn spekematkos. Interessant tråd. 0 Siter
Gjest fenalår Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Lapskaus, finnes ikke bedre lapskaus enn om du koker den på tørka fårekjøtt. Eller skjære det opp, steke på panna og servere det med kålstuing og koste poteter, det også er kjempegodt. Hvordan er fremgangsmåten for å bruke fenalår i lapskaus? tenker på om det skal vannes ut eller kokes sammen med de andre ingrediensene. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Mordvåpen,- og deretter spise opp beviset...? Var ikke det plottet i en film? Roald Dahl? (Frossen stek, da men. Fenalår er vel like hardt...) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.