Gå til innhold

Hvor mye skal vi gi i bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Gjest ingbjørg
Skrevet

Om et par uker skal en venninne gifte seg, og vi er bedt i bryllupet. Hvor mye skal vi kjøpe for?

Det er et lite bryllup med enkel servering.

Fortsetter under...

Gjest Elextra
Skrevet

Går jo ikke an å svare helt generelt på dette, det spørs jo både på deres økonomi, alder og hva som er kotyme der det bor.

En gammel tommelfingerregel sier at gaven skal minst koste det samme som kuverten (inkl. drikke).

Skulle jeg gi bryllupsgave fra min mann og meg, og vi skulle i bryllupet, tipper jeg den ville kostet rundt 1000 kr. Men to stk. flereretters middag med vin i et selskapslokale ville fort kostet litt mer...

Gjest Gurojenta
Skrevet

Det er vanskelig å si. Det kommer an på hvor nære venner man er, typen bryllup, hva som er vanelig å gi i området de skal gifte seg o.l.

Men bryllupsgaver til vennepar ligger på rundt 1000 de gangene vi har kjøpt gaver iallfall.

candyqueen_83
Skrevet

Da jeg og kjæresten min var i bryllup til ei venninne i fjor var vi bedt til kaffen, og kjøpte gave for 500 kr. Hadde vi vært bedt i middag hadde vi nok kjøpt for 1000.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...