Gå til innhold

kirurgisk abort og hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror avsender her forstod innlegget som at vedkommende hadde hatt abort for en stund siden og skulle ha en ny nå igjen... Forstod faktisk ikke innlegget helt selv jeg men satt også igjen med inntrykket av flere aborter på løpende bånd uten at dette var noen "stor sak"

Ja, jeg var litt usikker på dette selv også, men uansett er det jo bra at trådstarter ønsker å bruke prevensjon nå!

Fortsetter under...

Gjest skal ta det snart
Skrevet

Det er kun tre som har prøvd å svare seriøst her (takk til dere), men allikevel har jeg ikke fått noe svar. bare masse drittslenging, så tusen takk for det jævla drittsekker! En sier jeg må kjøpe selv, en annen at jeg får, mens noen snakker om resept osv. uten inngrep.

Jeg har skrevet flere innlegg på foreldre for småbarn om denne saken, så gidder ikke "unnskylde" mine valg igjen. Og nei, jeg sprer ikke beina hele tida nei. Og har ikke tatt abort før, så de har ikke vært på løpende bånd nei. Hvem faen er dere til å dømme meg når dere ikke veit en dritt om meg og min situasjon? Jeg stilte et konkret spørsmål, og forventer et svar, ikke masse spekulasjoner om hvor ofte jeg sprer beina, hvor mange aborter jeg har tatt, om jeg brukte prevensjon eller ei, eller om jeg i det hele tatt har mulighet for å få dette barnet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er kun tre som har prøvd å svare seriøst her (takk til dere), men allikevel har jeg ikke fått noe svar. bare masse drittslenging, så tusen takk for det jævla drittsekker! En sier jeg må kjøpe selv, en annen at jeg får, mens noen snakker om resept osv. uten inngrep.

Jeg har skrevet flere innlegg på foreldre for småbarn om denne saken, så gidder ikke "unnskylde" mine valg igjen. Og nei, jeg sprer ikke beina hele tida nei. Og har ikke tatt abort før, så de har ikke vært på løpende bånd nei. Hvem faen er dere til å dømme meg når dere ikke veit en dritt om meg og min situasjon? Jeg stilte et konkret spørsmål, og forventer et svar, ikke masse spekulasjoner om hvor ofte jeg sprer beina, hvor mange aborter jeg har tatt, om jeg brukte prevensjon eller ei, eller om jeg i det hele tatt har mulighet for å få dette barnet.

Ta en telefon til sykehuset det gjelder, så får du et sikkert svar. Kan jo være ulike retningslinjer fra distrikt til distrikt ;)

Skrevet

Jeg har veldig mye å bedrive tiden med. Verre med deg tror jeg, som sitter med nesa foran skjermen hele dagen.

vel.. hyppigheten i svarene dine ift mine tilsier noe helt annet men... tiden min er ikke til for å brukes på sånne som deg. Du får fortsette krangle med de som gidder.. jeg har skjønt du gjør det til stadighet.

Skrevet

Du spør etter våre erfaringer og på et forum vil det alltid være folk med forskjellige erfaringer.. muligens fordi regler kan forandres i løpet av år eller fordi det er forskjellig praksis fra sted til sted. Om du ønsker et 100% sikkert svar er det vel best å kontakte legen din, evt. sykehuset som skal utføre denne aborten.

Gjest skal ta det snart
Skrevet

Du spør etter våre erfaringer og på et forum vil det alltid være folk med forskjellige erfaringer.. muligens fordi regler kan forandres i løpet av år eller fordi det er forskjellig praksis fra sted til sted. Om du ønsker et 100% sikkert svar er det vel best å kontakte legen din, evt. sykehuset som skal utføre denne aborten.

Er klar over det jeg og, men er så irriterende at bedreviterne her ikke kan holde seg for gode til å slenge dritt. Kan de ikke svaret, så drit i å skriv noe da vel! Du svarte for øvrig seriøst, så takk for det. :)

Annonse

Skrevet

Er enig i at innlegget ditt var vanskelig å forstå. ?

Jeg også leste det som at du nylig hadde hatt en abort og nå skulle ha en igjen. Ikke bare jeg som misforstod skjønner jeg nedover tråden her, så innlegget var kanskje ikke tydelig nok formulert

Sier uansett som de andre her, ta en telefon til sykehuset så får du et skikkelig svar:-)

Skrevet

Er klar over det jeg og, men er så irriterende at bedreviterne her ikke kan holde seg for gode til å slenge dritt. Kan de ikke svaret, så drit i å skriv noe da vel! Du svarte for øvrig seriøst, så takk for det. :)

Det er jeg helt enig i.. er mye unødvendig drittslenging men sånn er det vel på de fleste forum desverre.. alltid noen som må kommentere med dritt i stedet for å svare..

Skrevet

Hvis du har vært på DOL en stund, så burde du være veldig klar over at du kom til å få noen frekke svar på et slikt innlegg. (Det tror jeg nok du var....)

Ring sykehuset og få svar fra noen som vet sikkert.

Det at du har fått forskjellige svar forteller vel bare at praksisen er forskjellig fra sted til sted vil jeg tro.

Skrevet

Hormonspiral koster ganske mye, så jeg er temmelig sikker på at de ikke har dem liggende i tilfelle noen vil ha en satt inn. Kobberspiral koster mye mindre, så det er kanskje "lagervare" på sykehuset. Jeg vil tro at du bør ta med deg hormonspiralen når du kommer for inngrepet. Men ring og sjekk for sikkerhetsskyld!

PS: Jeg leste også innlegget ditt først som at du hadde hatt en medisinsk abort først, og at du nå skal ha en kirurgisk. Men ut fra svaret ditt, tror jeg nå at det er den samme aborten, men at metoden skal endres...

Gjest skal ta det snart
Skrevet

Er enig i at innlegget ditt var vanskelig å forstå. ?

Jeg også leste det som at du nylig hadde hatt en abort og nå skulle ha en igjen. Ikke bare jeg som misforstod skjønner jeg nedover tråden her, så innlegget var kanskje ikke tydelig nok formulert

Sier uansett som de andre her, ta en telefon til sykehuset så får du et skikkelig svar:-)

Nei, jeg skulle gentlig ta medisink, derfor fikk jeg resepten. Men det viser seg at jeg ikke kan det allikevel, og derfor må ta kirurgisk derfor spurte jeg om jeg allikevel må bruke resepten og kjøpe spiralen og ta med, eller om man får det satt inn graits på sykehuset.

Skrevet

Nei, jeg skulle gentlig ta medisink, derfor fikk jeg resepten. Men det viser seg at jeg ikke kan det allikevel, og derfor må ta kirurgisk derfor spurte jeg om jeg allikevel må bruke resepten og kjøpe spiralen og ta med, eller om man får det satt inn graits på sykehuset.

OK. Og, nei, jeg kan ikke tenke meg at du får den gratis på sykehuset. Det jeg evt. kanskje tenkte, var at du kan få KJØPE den på sykehuset hvis du har resept. Men, som nevnt, tviler på at de har hormonspiraler liggende. Det sikreste er å ta med deg spiralen når du kommer på sykehuset.

Skrevet

Bruk resepten du har fått og kjøp hormonspiralen på apoteket før du skal inn på sykehuset. Da setter de den inn der. Jeg tror helt sikkert at du får satt den inn på samme runde, men jeg tviler på at de har hormonspiraler du kan få der.

Uansett - du kan jo ta en telefon til sykehuset og spørre om dette først, for å være på den sikre siden, men jeg tror ganske sikkert at du må ha den med deg selv:-)

Annonse

Skrevet

vel.. hyppigheten i svarene dine ift mine tilsier noe helt annet men... tiden min er ikke til for å brukes på sånne som deg. Du får fortsette krangle med de som gidder.. jeg har skjønt du gjør det til stadighet.

Da tror jeg du lever i en fantasiverden. Jeg svare i dag før jeg dro på jobb, samt at jeg svarer nå siden jeg har lunsjpause og har min egen bedrift :-)

Tiden din er kanskje mer beregnet for bingospilling og rævsitting hjemme.

Skrevet

''så tusen takk for det jævla drittsekker!''

Det er rart du i det hele tatt tør å kalle andre for drittsekker, når det er du som skal ta abort.

Gjest saphira
Skrevet

Så ikke innlegget ditt før nå, men her er svaret:

Du sier i fra til sykehuset på forhånd om at du vil ha satt inn spiral. Dette gjør de samtidig med inngrepet su skal ha utført.

Når du drar fra sykehuset får du med deg en regning på det spiralen kostet. Ca en 1000-lapp.

Skrevet

Siden du mener å ikke har fått svar, skal jeg utdype mitt mere da. Jobber på gyn, og vet med 100% sikkerhet at du må ta med din egen hormonspiral hvis du ønsker å sette den inn under inngrepet. Vi har noen få kobberspiraler liggende som du kan kjøpe, men ingen hormonspiraler. Men nå vet jeg jo ikke om det er hit du kommer og andre sykehus KAN ha andre ordninger på det. Men alle setter den inn hvis du har den med deg iallefall, så jeg ville hentet den på apoteket først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...