Gå til innhold

Medarbeidersamtalen, hvordan svarer jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Mulighetenes kunst, tja, si det
Skrevet

Den nye jobben viste seg å ikke være det jeg håpet på. Jeg trives langt under middels der, føler jeg ikke får til å yte det jeg er god for, føler meg utafor i miljøet, og føler meg dum og nedtrykt. I det lengste har jeg tenkt at det bare er startproblemer i ny jobb - men nå innser jeg at jeg ikke har følelse av mestring og har mistet den indre gløden jeg pleier ha i jobber jeg har hatt før.

Jobben er et vikariat med mulighet for forlengelse - men jeg tror det er dumt å bli. Så jeg er på vei bort - og nå er det snart medarbeidersamtale. Der vil jeg bl.a. bli spurt om hvordan jeg trives og hvilke planer jeg har for framdrift etc. i jobben.

Kanskje og kanskje ikke er sjefen heller ikke fornøyd med innsatsen min. Han trodde kanskje også han fikk noe annet enn dette ble etterhvert. Eller kanskje han tvert imot synes jeg gjør en god nok jobb? Jeg vet ikke. Jeg bare gruer meg til samtalen.

Jeg vil altså bort, finne ny jobb, ha referanser. Hvordan takler jeg medarbeidersamtalen mest mulig smart? Skal jeg bare late som ingen ting og vente til sjefen evt. sier noe? Men hvis det nå kommer opp at heller ikke han/de andre er fornøyd med meg - hvordan takler jeg det? Hvordan parerer jeg kritikken? Slik at jeg har mitt gode navn og rykte i behold når jeg skal videre til neste jobb når vikariatet går ut?

Hvordan holde meg "on top of the situation" - når jeg egentlig ligger nede for telling her? Hvordan gjør dere proffe det? Å lufte mine frustrasjoner er neppe det smarteste. Jeg må i hvert fall finne en ansvarlig, konstruktiv måte å si ting på. Det er jo en ærlig ting å ikke trives eller finne tonen? Men hvordan få sagt det på en måte som taler til fordel for _min_ karriere?

Fortsetter under...

Persille1365381127
Skrevet

Kan du ikke bare si det du startet med her da? Det er en helt ærlig sak - og handler ikke om at verken du eller jobben er "dårlige", noen ganger passer man bare ikke sammen.

Si at du er glad for å ha fått sjansen, men at du ikke ser for deg at du blir værende etter vikariatet har gått ut. Eller, kanskje ikke være så bastant - men si at du er usikker på om du vil bli basert på overnevnte.

Kanskje gjør de en innsats for å beholde deg som gjør at du vil trives bedre? Eller kanskje de synes det er greit at du går, en god referanse får du uansett når situasjonen er sånn, og du ikke har gjort noe galt.

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...