Gjest alexander20 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hei! Har ganske plutselig den siste tiden merket sterke smerter i skinnleggen. Regner med dette er benhinnebetennelse. Det som er rart er at jeg får store smerter kun ved å gå korte avstander, ikke bare ved trening eller større fysisk aktivitet. Hvordan skal jeg da bli kvitt det? Leser mye om at hvile er eneste som hjelper, men jeg kan jo ikke slutte å gå. Har tidligere trent opptil 2 ganger daglig, uten noen belastningsskader på flere år. Det siste året har det blitt mindre, med jogging 2-4 ganger i uken på skogsunderlag. Hvorfor kommer smertene så plutselig. Og selv når jeg går? Mvh Alex 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Det høres helt klart ut som om du har fått en benhinnbetennelse. Vanligvis kommer det etter overbelastning ved fysisk aktivitet, men det kan komme i andre situasjoner også. Det kan være følgende situasjoner: Nye sko eller støvler som kanskje snøres litt hardt, mye ståing på hardt underlag, ståing i stige osv. Men hva gjøre for å bli kvitt det: Tren resten av kroppen og sett deg på ergometersyklen med lette tråkk slik at du blir god å varm uten belastning av bena. Etter en slik trening kan det være effektivt med ispose (isbiter fra fryseren) 10 minutter på de vonde leggene. I løpet av en ukes tid burde du være bedre. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.