Gjest Angela26 Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Eller gryterett? (Ikke biff stroganoff ) Hvilke ingredienser - hvor mye per pers. ? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Dette er den eneste lapskausen jeg liker: poteter, gulrøtter, middagspølse, kjøttdeig, kålrabi, 2 kjøttbuljonger. Kokes i ca 15-20min. Hvor mye pr pers er jeg ikke sikker på... Lager alltid ei stooor gryte,så vi har i et par dager.. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Dette er den eneste lapskausen jeg liker: poteter, gulrøtter, middagspølse, kjøttdeig, kålrabi, 2 kjøttbuljonger. Kokes i ca 15-20min. Hvor mye pr pers er jeg ikke sikker på... Lager alltid ei stooor gryte,så vi har i et par dager.. Tusen takk :-) Det er lys lagskaus, ikke sant? Saa da trenger jeg ikke brune saus eller noe? 0 Siter
adelie Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 til 4 personer: Ingredienser: 2 kjøttpølser - 4 skiver bacon - 8 poteter i terninger - ½ løk, grovhakket - 2 gulrøtter i terninger - 2 skiver kålrot i terninger - 1 persillerot i små terninger - 1 l vann - 1 ts salt - ½ ts pepper Fremgangsmåte: Vask, rens og del opp poteter og grønnsaker. Kok opp vannet i en kjele og ha i potetene og grønnsakene. Del baconskiver og pølse i små biter, og stek dem lett i stekepanna. Når potetene og grønnsakene er nesten møre tilsettes kjøttet. La alt trekke noen minutter til det er varmt. Smak til med salt og pepper. Servér flatbrød til. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 til 4 personer: Ingredienser: 2 kjøttpølser - 4 skiver bacon - 8 poteter i terninger - ½ løk, grovhakket - 2 gulrøtter i terninger - 2 skiver kålrot i terninger - 1 persillerot i små terninger - 1 l vann - 1 ts salt - ½ ts pepper Fremgangsmåte: Vask, rens og del opp poteter og grønnsaker. Kok opp vannet i en kjele og ha i potetene og grønnsakene. Del baconskiver og pølse i små biter, og stek dem lett i stekepanna. Når potetene og grønnsakene er nesten møre tilsettes kjøttet. La alt trekke noen minutter til det er varmt. Smak til med salt og pepper. Servér flatbrød til. Nam nam! Tusen takk :-) 0 Siter
adelie Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Nam nam! Tusen takk :-) Hehe.. du må takke aperitif.no Det var der jeg fant den til deg. Men den ser god ut, og grei å lage, synes jeg! 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 til 4 personer: Ingredienser: 2 kjøttpølser - 4 skiver bacon - 8 poteter i terninger - ½ løk, grovhakket - 2 gulrøtter i terninger - 2 skiver kålrot i terninger - 1 persillerot i små terninger - 1 l vann - 1 ts salt - ½ ts pepper Fremgangsmåte: Vask, rens og del opp poteter og grønnsaker. Kok opp vannet i en kjele og ha i potetene og grønnsakene. Del baconskiver og pølse i små biter, og stek dem lett i stekepanna. Når potetene og grønnsakene er nesten møre tilsettes kjøttet. La alt trekke noen minutter til det er varmt. Smak til med salt og pepper. Servér flatbrød til. Det der hørtes da veldig lite ut til 4 personer? 2 kjøttpølser på 4 pers?! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Enkel lapskaus: Stek kjøttdeig, f.eks. en pakke. Ta på salt og pepper. Ha oppi to pakker lapskausblanding (frossen) og vann + buljongpulver. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Tusen takk :-) Det er lys lagskaus, ikke sant? Saa da trenger jeg ikke brune saus eller noe? Den blir lys ja!! :0) Kjmepe god synes jeg!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.