Gå til innhold

Spania :) Noen som har erfaring ?

Anbefalte innlegg

Gjest Flyskreeeeeeekk :)
Skrevet

Hei.

Vi reiser til Tenerife i Spania til søndag

2 barn på 6 og 10

Noen som har vært der?

Er det grei mat,folk og shopping ?

Vi har bestilt restplasser,så vi vet ikke hvor vi kommer.

Tenker mer på om menneskene er hyggelig der.

Har vært i Tyrkia. Utrolig koslig og billig shopping-storfornøyd sånn,

men de var litt vel innpåslitne :)

Og handlingen er jo viktig :)

Billige vesker,klær osv " merkeklær" puma,juicy,primp,D&G?

Blir glad for svar:)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg har vært på Tenerife og synes det var OK der. Stort sett hyggelige folk også, men vi var ikke i noen by. Så det kommer jo an på hvor dere ender opp. Shoppingen vet jeg desverre ikke noe om.

villbringebær
Skrevet

Hei! Jeg har tilfeldigvis bodd på Tenerife i flere år, så jeg vil tro jeg vet det meste om det meste på øya ;-) Håper dere havner på nordkysten, det er så utrolig mye hyggeligere der enn på sydkysten, selv om det er flere perler på sydkysten og...

''Er det grei mat,folk og shopping?''

På Tenerife, som på andre turiststeder (regner med at dere havner i en av turistbyene) finner man matilbud innenfor alle kategorier. Alt fra spansk tapas til argentinsk biff til kinamat til italiensk pizza til norske fiskeboller ;-) Jeg opplever at jevnt over holder restaurantnæringen en meget god standard, og at stort sett alle restauranter har noe for enhver smak.

Joda jøss, folk er hyggelige de, og de som jobber i turistnæringen er serviceinnstillte. Et annet spørsmål er om du kommer noe særlig inn på lokalbefolkningen (hvis det er det dere vil)... da vil jeg ihvertfal tro det er lettere på nordkysten.

Når det gjelder shopping har de alt et hjerte kan begjære, fra billige bazarer med kopier av merkevarer til typiske og tradisjonelle småbutikker med kanari-suvenierer til store varehus og merkeklær-butikker i hovedstaden Santa Cruz og flere av de andre byene med litt størrelse, som La Laguna og Puerto de la Cruz.

''Tenker mer på om menneskene er hyggelig der. Har vært i Tyrkia. Utrolig koslig og billig shopping-storfornøyd sånn, men de var litt vel innpåslitne :)''

Canarios'er er ikke innpåslitne slik som tyrkere kan være, men på markeder kan de være mere pågående. Særlig de som kommer fra Nord-Afrika.

''Blir glad for svar:)''

Håper du ble glad nå :)

M.v.h.

Gjest Flyskreeeeeeekk :)
Skrevet

Hei

Takk for langt svar. Der var jeg heldig :)

Da skal jeg håpe på nordkysten.

De bazarene, er de over alt ?

Eller ligger de kun på de litt større stedene ?

Er det greie priser der nede?

Ble en del spørsmål dette :)

Skrevet

Hei

Så vidt jeg vet er det bazarer over alt. Dem kommer du ikke unna!

Skrevet

Eg har vært i Tenerife (1979) og der var det veldig bra.

Masse shopping med merkeklær, _ekte_ fake.

Folk var hyggelig å greie, ikkje innpåslitne i det hele tatt, litt plagsomt med fulle engelskmenn, svensker og nordmenn men de treffer en på overalt tydeligvis.

villbringebær
Skrevet

Hei

Var det svaret til meg? ;-)

Ihvertfal, ja, som Adelie sier, disse bazarene fines over alt. Mest i de typiske turistområdene.

Ha en kjempefin tur! :)

Gjest Cindyrella
Skrevet

Tusen takk for alle svar jeg har fått :)

Skal nok bli en nydelig ferie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...