Gå til innhold

Synske og Madeleine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skriver som om du har fasitten og får andre som ikke mener det samme som deg til å føle seg dumme.

Jada, du har skrevet det ørten ganger nå. Til det kjedsommelige.

Har du noe nytt å tilføye?

• Svar 287
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

77

• mrxx

62

• double

3

• AneM1365380603

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jada, du har skrevet det ørten ganger nå. Til det kjedsommelige.

Har du noe nytt å tilføye?

Ikke sikkert, men kommer til å gjenta det til du kanskje en dag skjønner noe.

Skrevet

Akkurat som Martha Louise som har en god venninne i Mette Marit og som påstår at Martha har en sol i hendene sine, har sikkert den såkalte "synske" Olga også gode venner rundt seg eller folk som ønsker å tro.

Det er ikke svært usannsynlig at ringen kunne ligge i en jakkelomme, hvis det ellers var lett overalt.At jakken hang i gangen er det ikke noe spesielt ved. Det er oftest der jakker henger.

Denne naboen kunne kanskje ha et behov for å gjøre historien enda mer spennede ved å si at det var en spesiell jakke eller utelate at den "synske" hadde flere forslag f.eks.

Noen legger godviljen til litt for mye.

På kursene til Martha er jeg sikker på at det finnes mange folk som har lagt for mye godviljen til og som nå -tror- at de har fått "kontakt med englene".

http://www2.hivolda.no/jpv/synske.htm

Skrevet

Joda, men noen ting ("offentlighalshugging er fælt", "mord er ulovlig", osv) er det liksom ikke så mye å diskutere rundt.

Etter 300 omganger med "klarsynte" (hvor man aldri, noensinne får noe annet enn "men bestemoren min traff tanten") så kommer også klarsynthet i denne kategorien.

Fordi Madeleine er fremdeles borte. Og det ville hun ikke vært hvis det fantes én eneste klarsynt!

Med vennlig hilsen

Synd Olga Tandstad er død...

http://www2.hivolda.no/jpv/synske.htm

Gjest Sonjetska
Skrevet

Har du noen seriøse undersøkelser som "beviser" klarsynthet?

Det finnes ingen klare beviser på klarsynthet eller lignende....

Det finnes bare tusenvis av motbevis!

Skrevet

Nå har jeg nesten lovet å ikke gå på person, så jeg vet ikke om jeg tør ;)

Det at han underskriver med "vennlig hilsen..." irriterer meg til døde (sorry Sør ;-)) Det virker frekt å avfeie andres tro med at det er sprøyt fra ende til annen (personen føler seg angrepet og "dum"), for så å legge til "vennlig hilsen...."

Men du går jo like mye løs på hans tro. Rart at du ikke ser det.

I tillegg går du på person og ikke sak.

På samme måte som han forsøker å argumentere for sin tro ved å si at det ikke er bevist, førsøker du å argumentere for din tro ved å komme med noen merkelige historier som "bevis"

For min del synes jeg det er ganske nedlatende hvis du mener at jeg skal svelge slike historier sånn helt uten videre.

Skrevet

Når det er så klart, så er det OK å si "det finnes ikke rot i virkeligheten".

Med vennlig hilsen

Nei, det synes jeg ikke. Man trenger ikke alltid slenge sannheten i trynet på folk som er tvilere eller tror det motsatte. Litt fintfølelse er et gode og et tegn på høy sosial intelligens.

Gjest Sonjetska
Skrevet

Men nå er det DU, og ikke jeg, som kommer med påstander om fasitt.

Det torpederer jo heller det du skriver.

Det heter fasit. Ingen av dere kan komme med bevis. God regel innen forskning er dog, at den som kommer med en påstand, bør bevise sin tese!

Skrevet

På samme måte som han forsøker å argumentere for sin tro ved å si at det ikke er bevist, førsøker du å argumentere for din tro ved å komme med noen merkelige historier som "bevis"

For min del synes jeg det er ganske nedlatende hvis du mener at jeg skal svelge slike historier sånn helt uten videre.

Jeg har selv ikke svelgt disse historiene blindt og jeg har sagt at jeg ikke er bærer av "sannheten". Jeg har også sagt at jeg har gått på person her inne og det beklager jeg. Problemet er at det er håpløst å unngå å gå på person når det er _diskusjonsmetodene_ man tar opp, ikke hvorvidt noe er sant eller ikke.

Skrevet

Mener du at jeg skal tro at synske personer finnes bare fordi noen har skrevet en slik bok????? En bok forfatteren og den synske har tjent penger på. Og kanskje til og med den synskes allierte har tjent penger på.

Hva slags bevis er dette da?

Skrevet

Mener du at jeg skal tro at synske personer finnes bare fordi noen har skrevet en slik bok????? En bok forfatteren og den synske har tjent penger på. Og kanskje til og med den synskes allierte har tjent penger på.

Hehe, neida. Jeg kjente godt til denne damen, så trust me :-)

Jeg sendte deg linken kun fordi jeg tenkte du kanskje syntes den var interessant. Om du tror på det eller ikke, bryr jeg meg ikke om. Jeg er selv en tviler, men synes denne damen var en meget interessant person som opplevde naturstridige ting.

Jeg prøver ikke å bevise noe som helst. Det eneste jeg prøver på er å snakke om diskusjonsteknikk :)

Gjest Sonjetska
Skrevet

Derfor er slike personer som, Sylvia Browne, styrtrike!!!!! Bøkene hennes er det reneste visvas, men hva rolle spiller det, folk kjøper bøkene hennes!

Jeg gjør meg gjerne til fattigfant, om jeg kan stoppe slike bøker!

Skrevet

Hehe, neida. Jeg kjente godt til denne damen, så trust me :-)

Jeg sendte deg linken kun fordi jeg tenkte du kanskje syntes den var interessant. Om du tror på det eller ikke, bryr jeg meg ikke om. Jeg er selv en tviler, men synes denne damen var en meget interessant person som opplevde naturstridige ting.

Jeg prøver ikke å bevise noe som helst. Det eneste jeg prøver på er å snakke om diskusjonsteknikk :)

Kan forresten fortelle deg at min mor også ringte til en såkalt "synsk" person da hun ikke fant gifteringen sin for mange år siden. Hun ringte mest for morro skyld da:)

Den "synske" sa at den lå høyt oppe i et skap. Den lå ikke i et skap i det hele tatt, men den lå litt høyt oppe på en sånn barne tripp-trapp stol under et klesplagg.

Hvis hun svært gjerne ville tro på den synske, hadde hun sikkert greid å vri det om å la den "synske" nesten få rett fordi ringen ikke lå på bakkenivå f.eks.

Skrevet

Nå er du ute og sykler litt Wita

Skrevet

Kan forresten fortelle deg at min mor også ringte til en såkalt "synsk" person da hun ikke fant gifteringen sin for mange år siden. Hun ringte mest for morro skyld da:)

Den "synske" sa at den lå høyt oppe i et skap. Den lå ikke i et skap i det hele tatt, men den lå litt høyt oppe på en sånn barne tripp-trapp stol under et klesplagg.

Hvis hun svært gjerne ville tro på den synske, hadde hun sikkert greid å vri det om å la den "synske" nesten få rett fordi ringen ikke lå på bakkenivå f.eks.

De aller fleste som hevder å være synske, er det helt sikkert ikke! Men at noen har evner utenom det vanlige tror jeg nok. Jeg hadde en slik mormor, så det blir håpløst for meg å stole på fornuften min.... Jeg respekterer fullt ut de som ikke tror på det og jeg hadde aldri i verden trodd på det dersom jeg ikke hadde kjent det på kroppen selv.

Skrevet

Nå er du ute og sykler litt Wita

En påstand uten forklaring er ikke noe annet enn en lø påstand.

Du sier at Sør argumenterer på en måte som får folk til å føle seg dumme, men hva er det du forsøker på her?

Du greier ikke engang å argumenere for hvorfor du mener det. Bare slenger ut en løs påstand.

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Man trenger ikke alltid slenge sannheten i trynet på folk som er tvilere eller tror det motsatte. Litt fintfølelse er et gode og et tegn på høy sosial intelligens.

Med tanke på hva du har skrevet til meg i denne tråden...

Skrevet

En påstand uten forklaring er ikke noe annet enn en lø påstand.

Du sier at Sør argumenterer på en måte som får folk til å føle seg dumme, men hva er det du forsøker på her?

Du greier ikke engang å argumenere for hvorfor du mener det. Bare slenger ut en løs påstand.

Hvis du ikke ser det Wita, som har blitt påpekt av svært mange her opp i gjennom tidene, så nytter det vel heller ikke å forklare deg det.

Skrevet

Igjen, jeg er faktisk ganske enig med deg og Sør, men det har jeg i grunnen sagt mange ganger, selv om jeg ikke vil være fullt så bombastisk som dere.

Men det jeg tar igjen med Sør om, er at han ofte får andre til å føle seg dumme når de diskuterer med dem, noe du også ser i denne tråden, han kan være svært nedlatende kan også, men jeg er ikke så sikker på om han ser det selv.

Så nedlatende du er, mrxx. Skam deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...