Gå til innhold

Synske og Madeleine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes det er utrolig arrogant å tro at man sitter på "sannheten"!!!!

Gjør ikke du det, da? Du tror sannheten er "Vet ikke" eller "ja" eller "nei".

Så lenge det ikke finnes fnugg av uavhengig bevis for "klarsynthet" er det selvsagt ikke større grunn til å tro på bedrageriet enn til å tro på julenissen.

Det vet du også!

• Svar 287
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

77

• mrxx

62

• double

3

• AneM1365380603

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hovedsakelig at du kjeder deg, og derfor skriver akkurat det samme som du alltid pleier å gjøre?

At man sier at "Julenissen eksisterer ikke" eller "Brasil er 8,5 mill km2 stort" er knapt påståelighet, men å konstatere fakta.

Men fortsett gjerne med den samme kveruleringen din, hvis du må.

Hehe, Sør, du er en raring. Jeg visste nøyaktig hva du kom til å svare når jeg skrev mitt forrige innlegg:-)

Skrevet

Gjør ikke du det, da? Du tror sannheten er "Vet ikke" eller "ja" eller "nei".

Så lenge det ikke finnes fnugg av uavhengig bevis for "klarsynthet" er det selvsagt ikke større grunn til å tro på bedrageriet enn til å tro på julenissen.

Det vet du også!

Jeg har min mening om hva jeg tror, men respekterer fullt ut de som tror noe annet. Poenget er hvordan man diskuterer en sånn sak. Jeg har ikke sans for at man nedvurderer andres synspunkter ved å nekte for at de har rett.

Skrevet

Jeg har min mening om hva jeg tror, men respekterer fullt ut de som tror noe annet. Poenget er hvordan man diskuterer en sånn sak. Jeg har ikke sans for at man nedvurderer andres synspunkter ved å nekte for at de har rett.

Når det er så mye bedrageri som utføres mot uskyldige, så er det helt OK å påpeke at det faktisk ikke er belegg for slikt i den virkelige verden.

Med vennlig hilsen

Gjest Teatrika
Skrevet

Jeg skal ikke praktisere før om to år, så jeg kan dessverre ikke si mer.

Du prøver å gjøre deg interessant nå? Kjede seg....

Gjest Teatrika
Skrevet

Vet ikke om han hadde noe med Snåsa å gjøre. Mener han var fra Toten.

mulig jeg tar kjempefeil

Marcello Haugen bodde på Lillehammer...

Gjest Teatrika
Skrevet

Kjaere Geir!! Ikke si saant da! Ja, kanskje hun er doed, men...

Jeg tipper neppe mora har noe med saken aa gjoere. Ser du ikke frykten og fortvilelsen hun har i oeynene?

Frykten og fortvilelsen i øynene hennes ser jeg, men det kan være frykten for å bli avslørt...

Skrevet

Jeg tror rett og slett det bare er mennesker med litt flere speilnevroner enn hva godt er..

Nå måtte jeg søke opp hva speilnevroner er, og lærte noe nytt :-)

Gjest Liza i London
Skrevet

Det er mange, mange synske - verden over - som har engasjert seg. men så langt har alle tatt feil. og det ville de nok fortsatt med....

Dessverre er nok Madeleine doed, og foreldrene ganske sterkt involvert

Skrevet

Når det er så mye bedrageri som utføres mot uskyldige, så er det helt OK å påpeke at det faktisk ikke er belegg for slikt i den virkelige verden.

Med vennlig hilsen

Nå synes jeg du undervurderer folk. De fleste mennesker er vel så oppegående at de vet at slikt kanskje ikke hjelper, men de velger allikevel å prøve. Vi har heldigvis valgfrihet i Norge.

Forresten har jeg en i nær slekt med varme hender. Han har ikke utviklet evnene sine fordi han ikke tør... Han trodde nemlig ikke på dette før han fikk evnene selv. Det vi vet er at han kan fjerne smerter, men om han fjerner årsaken til smertene vet vi ikke. Jeg ber bare om litt ydmykhet. Det er ikke moro for folk som tror det motsatte, å få slike arrogante og nedlatende svar!

Gjest Angela26
Skrevet

Frykten og fortvilelsen i øynene hennes ser jeg, men det kan være frykten for å bli avslørt...

Men, hvorfor skape saa stor mediaoppmerksomhet og samtidig blakke seg paa advokater og "eksperter", hvis de har noe med forsvinningen aa gjoere?

Gjest Teatrika
Skrevet

Men, hvorfor skape saa stor mediaoppmerksomhet og samtidig blakke seg paa advokater og "eksperter", hvis de har noe med forsvinningen aa gjoere?

Cover-up, selvfølgelig... Og alle de pengene de har klart å samle inn, så har de hatt ekstra ressurser i så måte...

Skrevet

Nå synes jeg du undervurderer folk. De fleste mennesker er vel så oppegående at de vet at slikt kanskje ikke hjelper, men de velger allikevel å prøve. Vi har heldigvis valgfrihet i Norge.

Forresten har jeg en i nær slekt med varme hender. Han har ikke utviklet evnene sine fordi han ikke tør... Han trodde nemlig ikke på dette før han fikk evnene selv. Det vi vet er at han kan fjerne smerter, men om han fjerner årsaken til smertene vet vi ikke. Jeg ber bare om litt ydmykhet. Det er ikke moro for folk som tror det motsatte, å få slike arrogante og nedlatende svar!

Men når det ikke eksisterer (akkurat som julenissen ikke gjør det) så eksisterer det ikke.

Det er ikke fordi jeg er "slem", men fordi det simpelthen ikke finnes fnugg av bevis eller underbyggelse for at noe slikt virkelig eksisterer.

Derimot finnes det flust av bedragere som har interesse i at det "kanskje er sant", fordi de utnytter kreftpasienter og pårørende til savnede.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men når det ikke eksisterer (akkurat som julenissen ikke gjør det) så eksisterer det ikke.

Det er ikke fordi jeg er "slem", men fordi det simpelthen ikke finnes fnugg av bevis eller underbyggelse for at noe slikt virkelig eksisterer.

Derimot finnes det flust av bedragere som har interesse i at det "kanskje er sant", fordi de utnytter kreftpasienter og pårørende til savnede.

Med vennlig hilsen

http://www.healing.no/Healing/Dokumentasjonomhealing/tabid/221/Default.aspx

Det er heller ingen som har kunnet bevise at healing ikke har noen effekt.

Uansett om du har rett eller ikke, så er det måten du svarer andre på jeg reagerer på. Det går an å svare folk på en mindre nedlatende måte.

Det blir omtrent som med religion. Selv om jeg ikke tror på f.eks. Allah (ingen kan bevise at han har eksistert heller), så kunne det ikke falle meg inn å erklære overfor muslimer at Allah kun er en fantasiskapning!! (og det er ikke fordi jeg er redd for å bli "angrepet";-)) Det handler om respekt for andres tro og mening!

Skrevet

http://www.healing.no/Healing/Dokumentasjonomhealing/tabid/221/Default.aspx

Det er heller ingen som har kunnet bevise at healing ikke har noen effekt.

Uansett om du har rett eller ikke, så er det måten du svarer andre på jeg reagerer på. Det går an å svare folk på en mindre nedlatende måte.

Det blir omtrent som med religion. Selv om jeg ikke tror på f.eks. Allah (ingen kan bevise at han har eksistert heller), så kunne det ikke falle meg inn å erklære overfor muslimer at Allah kun er en fantasiskapning!! (og det er ikke fordi jeg er redd for å bli "angrepet";-)) Det handler om respekt for andres tro og mening!

Joda, men hvis "Allah/Gud" blir brukt til å "forby homofili", hva da?

Jeg har skrevet side opp og side ned på DOL om religionsfrihet (som jeg er for), men det betyr ikke at man ikke har lov å påpeke at lovverket skal være basert på ting som man kan dokumentere virkelig eksisterer.

Og det samme med synske. Tenk deg at "synske" går til Madeleines foreldre og sier "for 100000" så skal vi vise dere hvor hun er.

Alle seriøse, uavhengige vitenskapelige undersøkelser viser ingen spor av noen "klarsynte". Videre, det er ikke nødvendig å motbevise klarsynthet, ettersom det aldri har blitt bevist.

Fordi det ikke eksisterer. Enkelt og greit.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Joda, men hvis "Allah/Gud" blir brukt til å "forby homofili", hva da?

Jeg har skrevet side opp og side ned på DOL om religionsfrihet (som jeg er for), men det betyr ikke at man ikke har lov å påpeke at lovverket skal være basert på ting som man kan dokumentere virkelig eksisterer.

Og det samme med synske. Tenk deg at "synske" går til Madeleines foreldre og sier "for 100000" så skal vi vise dere hvor hun er.

Alle seriøse, uavhengige vitenskapelige undersøkelser viser ingen spor av noen "klarsynte". Videre, det er ikke nødvendig å motbevise klarsynthet, ettersom det aldri har blitt bevist.

Fordi det ikke eksisterer. Enkelt og greit.

Med vennlig hilsen

Det er helt stuereint å si at du ikke tror på dette i det hele tatt! Man kan også argumentere for hvorfor man ikke tror på det. Samtidig skal man argumentere på en måte som gjør at motparten ikke føler seg "overkjørt" og dum.

Skrevet

Hovedsakelig at du kjeder deg, og derfor skriver akkurat det samme som du alltid pleier å gjøre?

At man sier at "Julenissen eksisterer ikke" eller "Brasil er 8,5 mill km2 stort" er knapt påståelighet, men å konstatere fakta.

Men fortsett gjerne med den samme kveruleringen din, hvis du må.

Kverulerer mrxx?? Nå må du gi deg! Det er absolutt du som er den største kverulanten her. Jeg synes det er rart du ikke ser det selv.....

Skrevet

Nå er jeg også svært kritisk til dette, bare så det er sagt. Men for å si det sånn, du har heller ikke noe fasittsvar på dette.

Oisann... Jeg så ikke at du også prøver å få Sør til å forstå ;-)

Skrevet

Det er helt stuereint å si at du ikke tror på dette i det hele tatt! Man kan også argumentere for hvorfor man ikke tror på det. Samtidig skal man argumentere på en måte som gjør at motparten ikke føler seg "overkjørt" og dum.

At folk føler seg "dumme" må i så fall være fordi jeg påpeker at det de tror på ikke er underbygget.

Hvorfor tror du at man kriger om religion/tro, og ikke om matematikk?

Med vennlig hilsen

Skrevet

At folk føler seg "dumme" må i så fall være fordi jeg påpeker at det de tror på ikke er underbygget.

Hvorfor tror du at man kriger om religion/tro, og ikke om matematikk?

Med vennlig hilsen

Det nytter ikke å diskutere med deg for du ser ikke helt at du har en kverulerende og bedrevitende måte å diskutere på.... Jeg gir opp å forsøke å få deg til å forstå hva jeg mener...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...